Se fuld version : Klasus's Uld-tråd
Øvelse gør mester, er der nogen der siger, så jeg Øøøøøøver mig *134*
Dette er hvad det forløbigt er blevet til på min nye rok
strikkesinen
23-06-2008, 23:42
(39) Rigtig godt gået, du er da vist lærenem (39)
Det ser sørme lækkert ud (39)
hundeuld
24-06-2008, 08:10
Det ser bestemt ikke overtvundet ud (6)
Her er så mit første forsøg på, at spinde ternet garn
33594
Det er en tråd alpacca og to tråde silke. Jeg har lavet et par fejl undervejs (Å)
- 1. har ikke prøvet at spinde alpacca før, og de lange hår drillede lidt
- 2. Første spinding (alpaccaen) er snoet for meget
- 3. Tvindingen (en tråd alpacca og en tråd silke) er snoet for lidt
- 4. Sidtste spinning, hvor den sidste silketråd skal lægges på er ikke helt som den skal være, men jeg er sikker på, at det skyldes pkt. 1 - 3, at jeg ikke helt kan får det til at makke ret.
Så der skal lige øves lidt mere og så'n er det bare *120*
Sidder og ligner et spørgsmålstegn; Hvordan laver man det ternet? Det ser ellers ikke tosset ud (39)
Sidder og ligner et spørgsmålstegn; Hvordan laver man det ternet? Det ser ellers ikke tosset ud (39)
Spinde -> tvinde -> spinde .............. Du Zep tror du ikke du skulle tage et kig i din Elsa Krogh bog, Spinderik, spinding og garn-design *120* - Det står på side 48.
Spinde -> tvinde -> spinde .............. Du Zep tror du ikke du skulle tage et kig i din Elsa Krogh bog, Spinderik, spinding og garn-design *120* - Det står på side 48.
SKumle skumle, ser ud til, at jeg er nødt til at få læst den bog - for at fatte, hvad der står på side 48 (x) Takker *131* Så ved jeg da, hvad jeg skal lave, hvis august regner væk...
Det ser skisme godt ud. Linket i første indlæg dutter ikke mere.
hundeuld
19-07-2009, 19:12
Fedt , det ser sørma godt ud (39)(qwe*107*
Så bli'r der vasket, tørret og teset en gotlænder og en mohairged
33651
Klik på billedet
Et skønt arbejde, når solen skinner
strikkelise
22-07-2009, 22:41
Jeg er meget spændt på at se hvad du får ud af det guld silke. Har jo selv en del på lager.(xyk)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.