PDA

Se fuld version : Hjælp til brudesjalet

Anistar
21-06-2008, 13:53
Jeg har været så heldig at få opskriften til et islandsk brudesjal, og jeg skal nu igang...

men men men... nu har jeg læst opskriften og kigget på diagrammerne en del gange og der er skisme stadig noget jeg ikke fatter...

Mønsteret ser sådan nogenlunde ud... og da det jo er et trekantet sjal, skal der jo laves indtagninger.
'
Ifølge begyndelsen af diagrammet er der nogen masker der forsvinder ved indtagningerne... men forsvinder de af sig selv, når man strikker mønsteret eller skal jeg selv tage tage dem ind i begyndelsen af pinden?? Uha, det er lidt svært at skrive synes jeg, men jeg håber I forstår...

. o\\ . . . . o\\o (file://\\o)xxx_
o//o//o//o//o//o//xxx

Den sidste streg efter x'et i anden linie _ står for 1 maske, der forsvinder ved indtagning. Jeg synes bare, at hvis jeg både laver en indtagning i begyndelsen af pinden og samtidig følger mønsteret, så forsvinder der flere masker????

Hilsen
Ann

Rita
21-06-2008, 13:55
Jeg har også kigget meget på det sjal, men er ikke startet endnu. Umiddelbart vil jeg sige, at de forsvinder af sig selv, men jeg har ikke studeret det for nylig. Måske skulle vi tage det som et "strik sammen" sjal, hvis der er flere gode hjælpere, der vil være med?

Anistar
21-06-2008, 15:08
Ih, det ville da være dejligt... jeg er dog gået lidt i gang....

Umiddelbart ville jeg også synes at de forsvandt af sig selv....

MMajken
21-06-2008, 15:56
mit råd er at i bare skal gå i gang for det ser indviklet ud men er det ikke mår man først kommer igang
*141*

mariagdk
09-03-2009, 02:38
På mystisk vis går det hele op i en højere enhed HVIS man følger diagrammet til punkt og prikke!!!
Jeg var selv NÆSTEN færdig med sjalet for flere år siden, men så strikkede jeg forkert (n) og så endte det i glemmekrogen. Nu ville jeg så strikke færdig, men kan selvfølgelig ikke finde opskriften!!!
Er der nogen af jer der vil unde mig den?
kh
Maria

Nivea
09-03-2009, 09:41
I skal bare følge diagrammet, så går det helt af sig selv. Maskerne forsvinder hen ad vejen, via mønsteret.

Nivea