PDA

Se fuld version : Strikkede huer...hjælp!

Snuggi
20-06-2008, 11:52
Hej alle strikkende rokkere(H)
Nu har jeg gået med en dum arm i over 2måneder, og er ved at være rigtig ked af ikke at kunne lave nogen form for hobby og specielt ikke strikke.
Jeg har bare så meget lyst til at komme i gang med at strikke lidt mere varmestuestrik, for jeg har jo garnet. Så kom jeg i tanke om at der vidst en gang har været noget i en tråd her på rokken, om at strikke huer uden pinde, altså på sådan nogle ringe af en slaks.
Er der nogen der kender lidt mere til den teknik, og eventuelt også hvor man kan købe dem. Jeg har nemlig lidt på fornemmelsen at jeg måske kunne holde til at bruge sådan en, men er ikke helt sikker da jeg jo ikke helt ved hvordan de bruges.
Jeg har så meget tid og vil så gerne bruge den på noget fornuftigt så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

OPR1
20-06-2008, 11:53
Rigtig god bedring med armen (a)

Her er linket:
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=5917&highlight=strikkeringe

jannie
20-06-2008, 11:56
Det er sådan en her du kan strikke den på Den kan købes hos panduro hobby
jeg har sat et link ind hvordan du skal bruge den så kan du se om det er det du mener *124*

http://www.pandurohobby.dk/public/docs/pdf/vl/600009_quickknit.pdf

Snuggi
20-06-2008, 17:27
Ja Jannie det var noget lignende sådan en jeg tænkte på. Den anden var bare en ring.

Kan man strikke andet end huer på sådan en?

jannie
20-06-2008, 17:31
prøv at se det link Galleri har sendt til dig for der er der flere der har lavet spændende ting Jeg har ikke selv prøvet det men panduro har dem runde også i flere størrelser

Snuggi
20-06-2008, 18:40
Ja jeg har siddet og kigget nu, og jeg sidder så bare lige og overvejer om min arm kan holde til det eller ej. Jeg kan ikke lige umidelbart gennemskue hvordan jeg kommer til at bruge armen ved brugen af sådan en, men der er vidst ikke så meget andet for end at prøve sig frem.
Jeg fandt heldigvis ud af den anden dag, at armen ikke brokkede sig når jeg lavede lidt ting af mine perler. Det er så dejligt at komme lidt i gang igen.

Til Galleri:Tak skal du have....jeg håber den snart kommer i orden, så jeg kan komme ud på arbejdsmarkedet igen....det bliver lidt kedeligt at tullre rundt her hjemme i så lang tid uden noget at lave.

hundeuld
20-06-2008, 19:02
Skynd dig at blive rask snuggi..(z)

Snuggi
20-06-2008, 19:10
Jeg skynder mig alt det jeg kan hundeuld, men min arm har ikke så travlt tror jeg, for den bliver ved med at gøre ondt........jeg må vidst hellere tage mig en alvorssnak med den.(t)

krumme
20-06-2008, 19:34
Hejsa Snuggi(H)

Jeg fandt lige den her side med lidt opskrifter. Der er bla. nogle små søde "krisecenterdukker"

http://www.bevscountrycottage.com/how-to-loom-knit.html#patterns

Nederst på siden er der links til en masse andre sider med ting, man kan lave med strikkeringene (nogle af linksene er døde)

Rigtig god bedring !!!! Jeg håber du snart kan komme igang med noget.... Jeg kender alt til at ha' håndarbejdsabstinenser*130*

(a)

Snuggi
20-06-2008, 21:20
Hej Krumme

Tak for linket......der er vidst et par opskrifter jeg gerne vil prøve.

Nu har jeg også skrevet til det amerikanske firma for at høre hvad portoen bliver, men ud fra hvad jeg kan se i den tidligere tråd, så er det forhåldsvis billigt.
Jeg har ledt her hjemme, men der er stort set ingen at få fat på. Hos Panduro ser det ud til at de har udsolgt, på nær den mindste ring, og den koster 49kr. Hos det amerikanske firma kan jeg få et sæt med 4 ringe for lige under 100kr.(plus porto)det er da til at forstå. Så er der vidst både til hansker, huer og halstørklæder*124*

Snuggi
23-06-2008, 17:13
øv det ser ud til at trække ud med anskaffelse af de ringe(33).....jeg har ikke fået noget svar fra firmaet endnu. jeg håber da at min mail er kommet frem.

Snuggi
24-06-2008, 11:26
ups der var jeg vidst lidt for utolmodig.....fik svar i dag, så nu er de bestilt.

Så bliver det bare spændende hvor længe det tager for posten at komme helt der ovre fra og til lille mig*108*

Snuggi
04-07-2008, 09:56
Jubiii så kom posten, og han havde en stor æske med til mig*172*

4 strikkeringe, 2 instruktions hæfter, og en krog ting. Lige hjem til mig fra USA.

De er naturligvis straks kommet i brug, og det ser ud til at min arm finder sig i det ind til videre.
Øverst på billedet er det første resultat. en lille hue, hvor jeg tror der lige skal laves et par snore til. På ringen til venstre i billedet er næste forsøg.....lidt større, og med en anden kant for neden.

Det går jo faktisk ret stærkt med sådan en ring((O))Så nu håber jeg at kunne få gang i varmestuestrikkeriet igen.

OPR1
04-07-2008, 09:59
Det ser spændende ud, Snuggi.

Jeg håber din arm holder til det og vi vil sørme gerne se billeder når du har noget færdigt

hundeuld
04-07-2008, 10:08
Herligt for dig Snuggi glæder mig til at se mere.(z)