PDA

Se fuld version : Domino hjælp søges.

hulda
03-06-2008, 04:44
Hej. Her sidder jeg oppe i nat kan ikke sove.

Derfor må je hellere prøve på at få noget ud af min "nattevagt".

Jeg har strikket en strimmel med domino firkanter, so jeg så havde planer om at strikke sammen på den måde som tegningen viser.

Men om jeg så sk.... kanel, så får jeg det ikke til at fungere. Jeg har prøvet at tage af i begge sider, men nej, jeg har taget af i en side, men nej, og jeg har taget af i midten og den blev helt forkert.

Jeg ved I er mange dygtige dominostrikkere herinde, så måske er der en der kan løse denne gåde for mig.

Det skraverede område er det som er færdig strikket, nu mangler jeg de åbne felter.

Meningen er, at det skal blive en lang jævn strimmel, men en spids forneden og en foroven.

Håber I kan hjælpe mig, med at skrive hvordan jeg tager af i disse sider, for at få det dem til lukkede trekanter.*104*

Mosterkoster
03-06-2008, 05:36
Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med at have taget af, men jeg ville gøre følgende:

Hvis de miderste tern er strikket over f.eks 31 masker, så samler du 10 masker op langs den ene kant, når du vender, 1 maske i midten og 10 på den næste trekant. Når du så skal lave trekanten, strikker du 1. vrangside uden indtagninger, retsiden med 1 dobbeltindtagning i midten, næste og efterfølgende vrangside strikkes kantm. sammen med efterfølgende m. og alm. strik pinden ud.
Håber at det er forståeligt, ellers må en anden forklare det.
Jeg er ikke på nettet de næste 2 dage.(z)

Strikkelene
03-06-2008, 11:23
Du skal først strikke de 4 firkanter (hver for sig, uden at de hænger sammen på nogen måde). Derefter lægger du dem spids mod spids og strikker dem så sammen ved hjælp af trekanterne. Du samler maskerne op på den ene side af den første firkant, laver en ekstra maske og samler derefter også maskerne op på den næste firkant (2 firkanter) og strikker trekanten. Så gør du det samme med de øvrige trekanter.

hulda
03-06-2008, 12:48
Hjørdis Jensen. Tusind tak. Jeg tror det er denne fremgangsmåde jeg skal bruge.
Nu vil jeg lige prøve, så får vi se hvordan det fungerer.

Jeg har strikket meget domino, men det er et stykke tid siden. Det viser bare, at man glemmer hurtigt det som man ikke beskæftiger sig med jævnligt.

hulda
03-06-2008, 17:44
Jo minsandten om det ikke lykkedes, skøøønt.