Se fuld version : Mohair sjal - hjælp med kant
SusanneKristensen
12-06-2008, 15:03
Jeg har strikket dette sjal og det måler ca 60 cm fra nakke til spids.
Jeg tænker så at lukke af nu og så samle masker op langs kanten og så strkke et hulmønster af en art.. så der bliver en slags bord..
Tror i det kunne se flot ud?? eller skal jeg strikke 3kanten lidt større (jeg har masser af garn, har kun brugt 1/3 del af det jeg har købt - det rækker længere end forventet)
Ved udtagning har jeg bare slået om pinden kan jeg bruge disse huller som nye masker?? evt med et omslag imellem??
Susanne
Strikkelene
12-06-2008, 16:51
Det kan være, at det måske er et børnesjal!
Men det er flot lavet!
SusanneKristensen
12-06-2008, 17:51
Jeg har 100 masker på pinden
Og ca 10 masker pr 10 cm
Ja måske er den lidt lille nu - måske jeg skulle strikke 1/2 nøgle til og så lave kant - regner med en bred kant på måske 10-15 cm
Garnet er Midnight mohair fra HP garn, det er 190 m i løbelængde. Jeg strikker med dobbent garn på pind 12
Susanne
SusanneKristensen
12-06-2008, 17:54
Nej sjalet er dog til mig selv...
Er tiltænkt en lang mørkeblå kjole med lyse blomster som jeg lige mangler et sjal til at have om skulderne så jeg ikke er for bar, da det kun er en strop kjole
SusanneKristensen
12-06-2008, 19:56
Dit sjal ser rigtigt fint ud. Men jeg tror også du skal strikke det lidt længere. Hvad er målet på det fra spids til spids? Jeg er ikke så erfaren med at strikke kanter, men du kunne evt hækle en fin kant, med muslinge mønster eller lignende.
ja jeg tror også jeg strikker det større - har påbegyndt 2 nye nøgler..
Jeg kan ikke hækle...så jeg tror hellere jeg må strikke en kant, det bliver nok pænest(31)
winnie50
12-06-2008, 20:42
hej ja det skal være ca 75 cm fra nakke til spids og inde på www.garnstudio.dk (http://www.garnstudio.dk) er der sjaler men nogle flotte kanter v.h. winnie
SusanneKristensen
17-06-2008, 10:45
Så blev jeg færdig med mit mohair sjal.
Syntes det er blevet pænt med flæsen - før syntes jeg den var lidt halv grim alene men så kom flæsen på og nu er jeg bare vild med den.
jeg har brugt ca 4 nøgler hvor jeg har strikket dobbelt garn. Midnight Mohair fra hp
Susanne
(H)
dit sjal blev da flot ((O)) hvad gjore du med kanten
hilsen johnna
SusanneKristensen
17-06-2008, 11:06
Tog pind 20
Jeg tog masker op i hvert hul langs siden og med 1 omslag mellem hver hul. (ca 120 masker på 1 side)
Jeg slog om ved spidsen
1 pind- 1 pind ret
2 pind -1 ret, *2 ret sm omslag* Gentag mellem stjerne pinden ud
3 pind - 2 omslag
4 pind - *2 ret sammen, omslag* 1 ret slå om
5 pind - 1 ret slå om og luk af - altsår luk af med omslag mellem hver maske
tage masker op på den anden side og gentag
Sy flæsen sammen i spidsen
Ja jeg prøvede mig bare frem og resultatet blev super
Susanne
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.