PDA

Se fuld version : Kauni garn

hundeuld
08-06-2008, 13:58
Er der ikke nogen der har en mening om det ?

johnna
08-06-2008, 16:52
(H)
jeg er ved at strikke et sjal i Kauni garn(sort- grå -lilla)

det bliver aldrig mit bedste garn, men jeg har været grådig,da jeg handlede så der er til 3-4 sjaler mere.vænder mig sikkert til det.

hilsen johnna

Strikkelene
08-06-2008, 19:05
Jeg har endnu ikke forsøgt mig med Kauni garn, men jeg har læst alt, hvad I andre fortæller om det. Måske vil jeg også prøve det en skønne dag.

minniesmor
08-06-2008, 20:05
garn (59)hvad - hvor - hvem mig(R) jeg har da ikke ret meget *120*i kan jo slev spørge Strikketøsen hun ved at jeg kun har en smule(31)(31)

knus Minniesmor(32)

Zep
08-06-2008, 20:42
Jeg har strikket og filtet adskillige par futter i kaunigarn, som har været rigtig lækre ((O))

Nette
08-06-2008, 20:51
jeg har da ikke ret meget i kan jo slev spørge Strikketøsen hun ved at jeg kun har en smule

Hov hov, skal vi lige finde den tråd omhandlende sidste gang ,du var på garnindkøb, frem igen??? Det er nemlig ikke glemt endnu. Og den eneste grund til at Strikketøsen msåke ville give dig ret, ville være i frygt for at du ellers røbede hele hendes lager.(ghf

Nette

strikketøsen
08-06-2008, 22:48
garn (59)hvad - hvor - hvem mig jeg har da ikke ret meget .... i kan jo slev spørge Strikketøsen hun ved at jeg kun har en smule
knus Minniesmor

Hov hov, skal vi lige finde den tråd omhandlende sidste gang ,du var på garnindkøb, frem igen??? Det er nemlig ikke glemt endnu. Og den eneste grund til at Strikketøsen msåke ville give dig ret, ville være i frygt for at du ellers røbede hele hendes lager.

Nette

(H)Jeg kan bevidne, at minniesmor gik "lettere" amok, da hostrik havde tilbud på kaunigarnet. Jeg har ikke selv købt kaunigarn, da jeg er vildere med evillagarn. Jeg syntes - prøvede at gramse på kaunien - at den virker meget "hård".

Men ellers har hverken minniesmor eller undertegnede særlig meget garn! æøsæøsæøsæøs

Nette
09-06-2008, 00:59
Men ellers har hverken minniesmor eller undertegnede særlig meget garn!

Se, så er vi her igen. der var ingen der sagde, at der kun var tale om kauni fra jeres lagre....I dækker over hinanden, gør I. *124*

Ulla, snup en tår kaffe... Sig til, hvis du lige skal dunkes i ryggen, jeg synes også, den var lige lovlig grov, den spøg. Jeg har nemlig heller ikke glemt deres garntur for nylig. Hvor mange kilo var det lige, der blev købt ind? (H)

Nette

strikketøsen
09-06-2008, 22:35
Se, så er vi her igen. der var ingen der sagde, at der kun var tale om kauni fra jeres lagre....I dækker over hinanden, gør I. *124*

Ulla, snup en tår kaffe... Sig til, hvis du lige skal dunkes i ryggen, jeg synes også, den var lige lovlig grov, den spøg. Jeg har nemlig heller ikke glemt deres garntur for nylig. Hvor mange kilo var det lige, der blev købt ind?

Nette
(H)igen,

Hvad er nu alt det hosteri for noget?
Er du blevet meget forkølet Ulla?
(31)Uhhhhhh - OK, jeg mener at huske, at jeg vistnok købte ....æhh omkring de 4-5 kg? Altså købt dengang. Jeg "tvang" minniesmor til at tælle alt det garn, hun havde investeret i sammen og hun nåede vistnok (R) (det hele står meget svagt for mig!) op på 5,8 kg ???

Nette
10-06-2008, 08:14
?
Uhhhhhh - OK, jeg mener at huske, at jeg vistnok købte ....æhh omkring de 4-5 kg? Altså købt dengang. Jeg "tvang" minniesmor til at tælle alt det garn, hun havde investeret i sammen og hun nåede vistnok (R) (det hele står meget svagt for mig!) op på 5,8 kg ???

Og så citerer jeg dig lige : "Men ellers har hverken minniesmor eller undertegnede særlig meget garn!"

I må godt nok have haft travlt begge to, hvis I allerede har brugt det garn op. Må vi se de færdige projekter?(31)

Nette

strikketøsen
10-06-2008, 12:51
Og så citerer jeg dig lige : "Men ellers har hverken minniesmor eller undertegnede særlig meget garn!"

I må godt nok have haft travlt begge to, hvis I allerede har brugt det garn op. Må vi se de færdige projekter?(31)

Nette

Øhhhh - najjjj - de der kilo garn er blevet lagt på plads sammen med ALLE de andre kilo garn. Og jeg nægter at tælle det hele sammen :mad: !

Jeg arbejder på barnebarnets sweater (stadigvæk) og niecens sweater og bagefter venter der lidt strømper .... og så bliver det tid til varmestuestrik er jeg sikker på (R)

Men minniesmor skal jo på et tidspunkt strikke i kaunien - gad vide, hvornår hun får tid til det (31) - og så kan hun jo melde tilbage her, hvad hun synes om kaunigarnet. (k)

minniesmor
10-06-2008, 13:04
jeg har "kun" købt 3 forskellige farver Kauni garn den ene i rosa nuancer den anden i lilla nuancer og den sidste i brændte farver - det rosa skal jeg strikke "stjerne"sjalet af det lilla det berygtede "svære" "jay-walker"sjal og det brændte ved jeg ikke endnu - derud over har jeg kun en smule garn liggende(31)som jeg købte fornyligt sammen med Strikketøsen samt lidt som vi købte da Ho-strik havde x2 tilbud(R) så det er da ikke så meget *120*

knus Minniesmor(32)

Anne-Marie
10-06-2008, 13:21
Kaunigarn... (x)

... ville gerne strikke i det, men venter stadig på pakke. :mad:

Nette
10-06-2008, 14:19
Øhhhh - najjjj - de der kilo garn er blevet lagt på plads sammen med ALLE de andre kilo garn. Og jeg nægter at tælle det hele sammen

*LOL* Må krybe til korset og indrømme, at jeg heller ikke gider tælle mit lager op, selvom det ikke er så stor igen. Jeg nøjes med ind imellem at åbne kasserne og røre lidt ved det, imens jeg lukker øjnene og suger alt nydelsen ud af det. :-)

Nette

the_dane
10-06-2008, 15:19
Dejligt der er så mange der er glade for Kauni.
Jeg er dog ikke til Kauni, da jeg synes det kradser og mine børn det samme. Jeg havde strikket en lækker jakke til Albert og sat lynlås i. Men nej drengen havde den på et meget kort øjeblik og tog den af: mor den kradser og jeg er altså kun et barn. Du tænker ikke på dit barn, for det kradser.
Så jeg strikker ikke mere i det. Byttede det heldigvis væk til en der er glad for Kauni.
Det er flotte ting I strikker i det. :)

Isanna
11-09-2008, 10:51
Jeg er lige begyndt at strikke et sjal i Kauni - og jeg synes også at det virker hårdt og kradser.

Så jeg håber på at det passer hvad nogen af jer siger, at det bliver lækkert efter at det er blevet vasket.

Ellers er det nok sidste gang jeg har strikket af det. Det bringer minder om uldstrik fra min barndom - og det kradsede og var ikke særligt behageligt at have på.

*141*

luffedreng
11-09-2008, 18:31
jeg har også strikket flere ting i kauni men det er kun for farvernes skyld,ikke fordi det kradser men synes alpaca er meget lækre at strikke med.

samu
06-02-2009, 22:45
Det er rigtig godt til filtede tasker og sutsko. Jeg har også strikket flere ting med 1 tråd Kauni og 1 tråd bomuldsgarn. Så kan man f. eks. få brugt alle sine rester.

Hilsen Samu.

lillebi
07-02-2009, 09:27
jeg strikkede polka-dot jakken til min niece i kauni garnet og hun var bestemt ikke glad for at have den på, for den kradsede! Jeg syntes at det er flot garn men jeg er ikke fristet til at købe mere og har stadig 350 gr liggende ,som jeg skal have brugt til et eller andet. Jeg havde planer om et swiss-cheese tørklæde ,men tror at det vil kradse for meget. Og så gik det lidt hårdt ud over min ene finger sidst...sled hul på den*120*så jeg er ikke vild med det garn...men hold da op nogle lækre farver det er i.

Mosterkoster
07-02-2009, 09:34
Jeg bruger kaunigarnet. Det er lækkert når det er vasket og jeg har også strikket en polkadot i det, som min niece glad og gerne går i. Det føles hårdt inden det bliver vasket, men jeg synes det er dejlig alsidigt, for det kan strikkes på alle slags pindestørrelser.

Tasker er en rigtig god ting at strikke af det, det har jeg også prøvet, og de bliver gode. *153*

Klippegøj
16-07-2010, 10:21
Jeg er i gang med mit første forsøg med Kauni garn, men jeg er blevet lidt skuffet. Kort efter jeg var startet på et sjal, var der en knude på tråden. Da jeg endnu ikke havde været en hel omgang 'farve' igennem, kunne jeg ikke se om det passede i farven. DET GJORDE DET IKKE.
Kan det være rigtigt at man betaler så meget for garn, der har den specielle egenskab at det skifter farve - umærkeligt - når det så ikke passer hele vejen igennem nøglet?
Hvad har I andre gjort i den situation?

heidi73
16-07-2010, 10:34
Jeg ville gå ned og snakke med forretningen om det, for det kan ikke være rigtigt når man betaler for farve-egenskaben.

Thomas' mormor
16-07-2010, 10:48
Jeg har mødt rigtig mange knuder på min vej gennem strikkegarnet. Dyrt som billigt, og jeg går fuldstændig op i mørkerød zone når det er strømpegarn, hvor jeg vil have striberne til at være ens. Senest har været noget "passende" dyrt Noro garn hvor der, helt konsekvent har være mindst 1 knude i hvert fed.
Hvis du vinder garnet op, kan du forlods se evt. knuder, og måske starte et andet sted på nøglet.
Fortsat god strikkelyst !

lykketrold
25-11-2010, 17:42
jeg vil rigtig gerne strikke en trøje til mig selv i kauni men kan ikke rigtig finde en opskrift.... nogen der evt kan hjælpe... det skal bare være sådan en lige op og ned en af slagsen(R)

jannie
25-11-2010, 18:32
http://www.kauni.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=43

på denne adresse som er Kaunis hjemmeside kan du downloade gratis opskrifter

lykketrold
25-11-2010, 18:35
tak jannie har været der inde og se og de er vildt flotte men den jeg er vild med skal klippes op og det kan jeg ikke finde ud af og tør heller ikke....

Jeanne Thøgersen
25-11-2010, 18:51
Tilbage til det tråden blev startet med Kaunigarn og folks mening om garnet.

Jeg syntes det kradser og mine nøgler med Kauni er nu omsat til futter huer og vanter der er blevet filtet det er garnet nemlig rigtig godt til.

L.H.L
30-11-2010, 15:29
Er her nogen som har en god opskrift, som passer til Kauni? Har en del rester fra en trøje til min datter. Er spændt på om hun vil bruge den - jeg har brugt en del tid på at kaniner, så den skulle gerne blive brugt.

lis ai
30-11-2010, 22:47
Jeg har strikket flere sjaler i kaunigarnet og har aldrig haft andre knuder end dem jeg lavede undervejs.(R)
Jeg er ikke specielt glad for at strikke i garnet, da jeg synes der er mange urenheder (sådan nogen der stikker av for den ) der skal fjernes undervejs.
Men når det har været færdigt og vasket i sæbespåner i lunkent vand har det været dejligt blødt og varmt.

Batavus
30-11-2010, 23:46
Kauni garn er ikke for mig. Det kradser, stikker og prikker, og er ikke pengene værd.

marion
30-11-2010, 23:54
ææææælsker kauni og kan bare ikke få nok af det har både hæklet og strikket i det og efter at have været i blød i skyllemiddel en halvtime er der skam ganske lækkert...

jannie
01-12-2010, 00:16
ææææælsker kauni og kan bare ikke få nok af det har både hæklet og strikket i det og efter at have været i blød i skyllemiddel en halvtime er der skam ganske lækkert...

Sådan har jeg det også med garnet elsker dets farvespil også

Lund
01-12-2010, 11:18
Jeg er helt vild med Kauni garn. Har dog kun strikket sjaler i det, men syntes ikke det har kradset på bare stykker. Måske er det vaskemetoden? Efter vask er det blevet let som et fnug, måske det også tager det værste krads? Jeg lægger det i blød en times tid i sæbespånevand. Derefter kommer det i vaskemaskinen til skyl og let centrifugering.

Gertrud
03-12-2010, 18:53
Kauni er et af mine favorit garner.
Har brugt det til Hanne Falkenberg modeller - sjaler - til filtning af sko/tasker
Der er bare mange muligheder i det og kradser ikke, efter min mening.
Kærligst Gertrud.*142*