Se fuld version : Legehuset i skoven
Strikke Marie
25-05-2008, 08:55
Jeg fik en ide for en uges tid siden eller to, mens jeg sad og strikkede gnomer.
Det er et større projekt, og vil nok strække sig over efteråret.
Der er ingen opskrifter, så det hele skal bygges op på en eller anden snedig måde.
Her er første del.
Mor fluesvamp og hendes baby.
18974
18975
Har du din egen lille skov eller skal du bruge den offentilge.
skide godt gået , glæder mig til at se resten .((O))
hundeuld
25-05-2008, 11:54
Glæder mig til at se skoven befolket..((O))
HØRT HØRT! Helt sikkert. Det er en fantastisk god idé - tror da at en sådan bog ville blive særdeles godt modtaget!
De har fat i noget helt rigtigt her, Strikke Marie. Hvis du følger din idé er helt ud, så overvej det! Og gør du det, så sig til, hvis du har brug for hjælp. :-)
Nette
Strikke Marie
25-05-2008, 23:14
Tak for opbakningen og roserne - det er da for galt. Jeg har jo lavet alle disse små legeting de sidste 20 år eller mere - og jeg elsker det stadig. Der er jo skrevet bøger - og min favorit som jeg har slidt med øjnene er den Elsa Beskow med småfolket i skoven. Jeg elsker simpelthen den forfatter og hendes univers. (For ikke at tale om "Bobbelemuk" som jeg fik i et dyrt slidt antikvariatisk eksemplar som fødselsdagsgave - og min store teenager kan stadig komme og bede mig læse historien om rosentræet. Den er så smuk - den vil jeg så gerne lave som dukketeater en dag).
Jeg har syet svampe svampehuse og filtet hule træstammer længe inden det blev moderne. Det er kun fantasien, der sætter grænser.
Nu vil jeg dog prøve at lave et lille sæt her hjem til, så der altid er en lille kasse med herligheder, når der kommer nogen børn på besøg.
Har ikke nået det store i dag, der skulle jo bages lagkager og roulader, og haven skulle jo også passes, men mor fluesvamp fik sig en af ungerne på slæb..........
19009
Strikke Marie
25-05-2008, 23:28
Ungerne går dog mere hårdhændet til værks, når de ser dem - og det er jo dejligt, når det er noget, der kan tale til alle aldre. Bare det, at det sætter noget igang i den indre verden - så er missionen lykkedes, men vent bare, der kommer mere. Lige nu brygger jeg på nogle træer og et lille egern måske. Men mor fluesvamp skal jo have flere unger - myriader af unger har de vel sådan nogle småfolk derude?
Nå, nu er det vist sengetid inden fantasterierne løber af med mig(31)
Strikke Marie
Hvor er de bare skønne Strikke Marie. Jeg helt vild med mor og barn - mon det er fordi det er som at se sig selv?!?
Strikke Marie
01-06-2008, 09:14
19256
Så blev de fire i familien Fluesvamp.......................
Strikke Marie
01-06-2008, 09:53
Tak, Hjørdis. Er det den fra Ravelry? Så har jeg den, og er igang. Den er ikke så svær at oversætte - har downloaded en ordbog fra nettet. Det hjælper en del. (Myriads of mushrooms)
Jeg har også førhen lavet de sødeste svampe - nålefiltet og vådfiltet og broderet med skinnende silke. De var søde. har også nogle rigtig søde, jeg engang syede i filt inden det blev moderne at filte.
Man kan jo lave alt...........
Men hører gerne, hvis det ikke er den fra Rav.
Strikke Marie(z)
hundeuld
01-06-2008, 11:09
Å nej hvor er de kære...(105)
Ih du er så dygtig StrikkeMarie. Jeg har selv gået med tanker om en legekiste til min niece hun kunne have når hun kom her fyldt med sådanne små sager. Du er en stor inspirationskilde for mig :o)
Strikke Marie
01-06-2008, 13:17
Det er da dejligt at høre, jeg kan være til lidt inspiration. Selv synes, jeg jo bare jeg laver det samme og det samme år ud og år ind - bare med nye garner(31).
En ide, jeg har haft meget succes med er en lille kuffert - det kan bare være en af de små dukkekufferter fra Tigerbutikkerne eller Grenes.
Her kan man have ganske få remedier, lidt silketørklæder til at danne baggrund, og lidt dyr, dukker, biler eller hvad det nu skal være. Når der så er lidt uro i geledderne kan man som en anden Jytte Abildstrøm hive kufferten frem og tage lidt op ad gangen, fange opmærksomheden, digte en historie eller lave et lille dukkespil (Jeg bruger mange af de søde eventyr fra "Barndomslandet" "Elsa Beskow" eller de mange "Mit skatkammer"). Den er næsten sikker hver gang, som en magnet trækker den børnene til, og husk at der skal lukkes og gemmes væk i tide, så den forbliver lidt magisk og hemmelig indtil næste gang.
Der er så mange ting, der er gratis - kogler, blomster, sten og avispapir, og hvem har ikke en vandhane og en vask, så der kan blive en lille sejltur.......
19262
19263
Sidste skud på familien - der lige er hoppet over på min nyudsprugne "Queen of Sweden".
Jeb bukker mig i støvet. Du er genial intet mindre. Jeg må huske at få købt en kuffert næste gang jeg er i søstrene. Sjovt nok stod jeg i en forleden og kiggede forelsket på en af de større modeller men jeg skulle rende en masse rundt og kunne ikke slæbe den med mig. Æv.
Strikke Marie
01-06-2008, 19:27
Jamen Zuzzan: det er store ord. Tak for dem - du havde jo selv samme tanke, men vidste så bare ikke hvad det var, du ville komme i kufferten den anden dag, da du stod der. Det ved du nu - og inden længe er den sikkert fyldt med skønne hemmeligheder.*103*
Så er familien øget med det sidste skud - for der er ikke mere hvidt garn(F).
De er blevet nogle små fræksakker, der vist kan finde på lidt af hvert. Både klatre i træer, sejle i havedammen og lege i roserne.............hvad skal det dog ikke blive til?
19274
Ej hvor er det altså en sød lille familie du har fået lavet. Og sikke mange oplevelser de får! Jeg var nødt til at skynde mig at rulle igennem hele tråden for at se "slutningen".
Det minder mig om at være barn og lege med mine tøjdyr ude i haven om sommeren, og jeg kommer sådan til at glæde mig til min datter bliver stor nok til at lege ude i haven.
Flot arbejde!
Stine
hundeuld
17-09-2010, 20:08
Er der kommet flere skovfolk strikke Marie*141*
lenemormeinild
18-09-2010, 00:11
For pokker strikke marie du er ginial (39)og du har lige givet mig en rigtig god ide og ja det tager tid at at få lavet sine ideer men de bliver jo aldrig helt færdig og åååå ja der er mange gode historier i barndomslandet.
Så nu gælder det bare om at fatte pindene lenemor*120*
Ja, det er da bare en supergod ide...spændende at se hvad det ender med....
Strikke Marie
19-12-2010, 18:13
Her er lidt flere småting til Legehuset i skoven.
50079
50080
50081
Hvor er de kære. Er det Alan Darts? Eller egen opfindelse?
Flot arbejde, nu mangler du et juletræ med pynt
så er det jul i kakkel-bakke skoven.
Nøjh! Hvor er de dejlige! : )
nette strik
20-12-2010, 00:50
(hte hvor de super søde, rigtig god ide.
Strikke Marie
20-12-2010, 07:32
Juletræ med pynt når jeg vist ikke at strikke i år, Steffen, men absolut en god ide. Børn vil elske sådan noget småt tingel tangel.
Opskrifterne er fra Barbara Prime.
www.fuzzymitten.com (http://www.fuzzymitten.com)
http://fuzzymitten.com/files/holiday-mice.pdf
der er en gratis opskrift (på engelsk) på "Holiday Mice", tror det var fra sidste jul?. Den grundopskrift på dyrekrop , hoveder og haler, kan sådan set bruges i det uendelige og kun fantasien sætter grænserne.
Det er søde små hurtige arbejder, der altid vækker glæde, hvor de kommer frem.
Strikke Marie*2116*
nette strik
21-12-2010, 00:46
Juletræ med pynt når jeg vist ikke at strikke i år, Steffen, men absolut en god ide. Børn vil elske sådan noget småt tingel tangel.
Opskrifterne er fra Barbara Prime.
www.fuzzymitten.com (http://www.fuzzymitten.com)
http://fuzzymitten.com/files/holiday-mice.pdf
der er en gratis opskrift (på engelsk) på "Holiday Mice", tror det var fra sidste jul?. Den grundopskrift på dyrekrop , hoveder og haler, kan sådan set bruges i det uendelige og kun fantasien sætter grænserne.
Det er søde små hurtige arbejder, der altid vækker glæde, hvor de kommer frem.
Strikke Marie*2116*
Tak for linket, super den er gemt nu,
Hold da op nogle små dyr, de er godt nok søde.
Strikke Marie
27-12-2010, 11:55
En lille mus til skovens dyr. Det skal vrimle med mange slags dyr, og der må godt være mange af hver.
50355
50356
hundeuld
27-12-2010, 11:59
Ej hvilket herligt billed du der har taget, passer lige til årstiden..
Må altså se om jeg kan få lavet sådan en lille muse familie for den skal bo nede på depotet, det vil være så hyggeligt at have mus dernede..
Strikke Marie
27-12-2010, 20:57
En lille vaskebjørn. Min mand mener dog, at der skal være en hvid ring mellem den grå og sorte aftegning i hovedet. Det var der ikke i min fantasi, men det må så afprøves. Den er vist egentlig heller ikke grå men mere brun beige. Nå men pyt...........den bliver nok leget med alligevel.
50389
lenemormeinild
27-12-2010, 21:10
(bdkJeg kan bare ikke stå for dine små væsner de er bare dejlige og sikken du kan blive ved, skønne billeder((O))
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.