PDA

Se fuld version : Strikkemaskine Motor

Carla1954
13-09-2007, 16:02
(sos) Hej jeg er ny her i forummet. er der nogen der har efaring i strikkemaskinemotor?
Kan man købe sådan en?, og hvis man kan, hvad er prisen så.
MVH Carla

hundeuld
13-09-2007, 19:02
(v) til forummet..

Jeg er stor forbruger af symaskine motor, har ikke mindre en 5 af slagsen p.t. jeg bruger dem til min elrok, og slider dem op hele tiden, har så en handymand der skifter kul mm på dem, så de kan lidt igen.

Det sted jeg får fat i min er på steder de bliver smidt ud, nogle gange kan du finde dem på loppe marked.

hulda
13-09-2007, 19:16
Hej Carla. Velkommen til forummet.

En strikkemaskinemotor er, noget man sætter på slæden på strikkemaskinen. Der kan du så stille den til at strikke så og så mange omgange. De er sikkert nyttige for dem der strikker lange baner, f.eks. dem, der strikker op for senere at klippe det og sy det til jakker, frakker eller andet.

Jeg har ikke en motor til min maskine, og det som jeg har hørt fra dem der har en er: At de larmer meget, at de er meget følsomme, dvs. at den stopper hvis der er den mindste "knude" på garnet.

Jo man kan købe en strikkemaskinemotor. Men de er ikke billige.

Carla1954
14-09-2007, 19:52
(H)Mange tak for oplysningerne, hvorfor jeg spørger til en motor, er fordi jeg har en del gigt, og ikke rigtig kan holde ud at trække slæden.
Mange hilsner Carla (x)

hulda
14-09-2007, 22:40
Her under dette link, kan du se en motor. Så hvis du har en Brother maskine, og kender nogen i England, der kan hente den, er det et røverkøb. Jeg har set dem blive solgt brugte for knap 12.000 kr.

Er ikke helt sikker på om jeg fik linket at virke, men så markerer og kopierer du bare og så ind på Google med det, så skulle det være der.

http://cgi.ebay.co.uk/Brother-KE-100-Knitting-Machine-Motor-and-Stand_

Carla1954
15-09-2007, 17:18
(:) Mange tak skal du have Hulda, jeg vil se nærmere på den side, det er godt nok dyrt for sådan en motor.
Mange hilsner Carla (bdk