PDA

Se fuld version : hjælp til valg af strikkemaskine

Hej i strikkekyndige kvinder
Er der nogle der kan anbefale en god strikkemakine, jeg har set en passap E6000 med computer og en hel masse mere.
Er der nogle der kender noget til den,eller ellers kan give mig nogle gode råd.

hulda
13-10-2007, 11:19
Hej.
Jeg kender ikke noget som helst til Passap, tror ikke det er en type, som bliver meget brugt her i Scandinavien.

Det jeg ved er at Brother mskinerne er meget gode maskiner, men de bliver ikke produceret mere, så evt. extraudstyr til dem, kan ved tiden være svært at skaffe.

Knitmaster/Silver Reed er, efter min mening, nok de maskiner der bedst kan betale sig at købe. De bliver fornyede hele tiden, og reservedele til de gamle maskiner kan stadig erhverves. Også det, at disse maskiner har danske forhandlere.

Men som sagt, jeg kender intet til Passap, måske findes der også danske forhandlere til dem, uden at jeg ved det.

Hej igen
Så har jeg købt en strikkemaskine, med rib, motor, computer og mm. Jeg købte den af en mand der er uddannet grafisk designer i strik og fik en fremvisning af det hele, det var bare super og en hel kasse garn fik jeg også med. Den kostede 15000 kr. og har været meget dyrere som ny, vi har undersøgt at vi stadig kan få udstyr til den og har allerede bestilt nogle nåle osv. så jeg har. Så nu skal vi bare snart få flyttet så jeg kan få startet på at strikke for jeg kan næsten ikke vente.

hulda
17-10-2007, 15:23
Tillykke med den. Det lyder spændende, med alt det udstyr. Hvilket mærke er den? Er det en standard maskine, eller er det en grovstrikker?

Birgit B
21-03-2008, 16:14
Hvis man ikke ved noget om Passap-maskiner, og gerne vil, så bor der en "klog kone" i Højbjerg ved Århus, der ved stort set ALT om dem. HUn har forhandlet dem de sidste par årtier, og gør det stadig, tillige med reservedele, bøger, garn etc.
Hende webside er: www.passap.dk

Hun holder åbent hus hver anden torsdag formiddag, kunne være rigtig hygligt at møde nogle gæve maskinstrikkere derude!

Selv har jeg kun lige købt mig min maskine, en Passap Duomatic Color, og jeg er endnu ikke helt dus med den. -Men jeg arbejder ihærdigt på det:-)

Generelt går Passap vist for at være gedigent Schweizisk håndværk. De har bygget maskinerne de sidste mange år således at man kan købe nyere reservedele, motorer etc til, til ældre maskiner.