PDA

Se fuld version : Trøjen blev for stor

beta
01-05-2008, 16:11
Jeg har lige strikket en kortærmet knaptrøje til mig selv, den blev for stor, kan jeg måske være heldig at vaske den så den krymper lidt ??

Den er strikket i Løve garn Napoli
57% akryl
28% mohair
9 % bomuld
6 % polyester metaltråd
50 gr. - ca.75m. skal håndvaskes ved 30 gr. det har jeg prøvet, og så med 40 gr. i hånden har jeg prøvet.(F)

Jeg fandt et mønster på Drops der var strikket i Salsa, ekspeditricen sagde at det var samme strikkefasthed, og dum som jeg er så checkede jeg det ikke, og gik bare igang med at strikke,strikkeprøven passede i forhold til bandarolen på mit garn, men ikke med det hulmønster jeg strikkede, der strikkede jeg åbnbart løsere.

Er der nogen der har prøvet at vaske det i maskinen ?
Håber der er nogen der kender garnet.

supersine669
01-05-2008, 16:59
Altså jeg tror ikke på, at den kan krympe. Det er der for meget akryl i.

Men du kan da prøve at sy den lidt mindre?

hundeuld
01-05-2008, 18:23
Find en du kan glæde den med, for den forandre sig ikke ..((O))

beta
01-05-2008, 19:01
Tak for jeres svar, (5). ja det er just ikke meningen den skal vokse.
Ærgeligt jeg ikke har så meget garn tilbage så jeg kan strikke en vaskeprøve, og jeg vil ikke ofre 60 kr. for et nøgle garn mere.

God ide hundeuld((O)) jeg har en søster der fylder rundt den 18. maj som dig, og hun er et par numre større end mig, og 10 år ældre end dig, den kan varme så dejligt over skulder og ryg, hvad hun godt kan lide.

beta
01-05-2008, 22:25
Åh altså ... hvor er jeg pludselig blevet så glad, takket være dig hundeuld, du fortjener en kæmpe (a) Jeg er dig meget taknemlig, jeg fik smilet frem i dag, vdr. trøjen.(5)

I ved vel alle hvordan det føles, hvis der er noget strikketøj/håndarbejde der er mislykket.
Tanken om at jeg kan give den til min søster,(hvorfor har jeg ikke tænkt på det) varmer allerede om hjertet, jeg ved hun bliver glad for den.
I skal nok høre om hendes reaktionen

hundeuld
01-05-2008, 23:10
Jeg prøver altid at se det posetive i det negativ, og dermed kommer der såmen gode løsninger ud af det..(z)

beta
02-05-2008, 00:29
Ja du er (qwe hundeuld, hvad skulle vi gøre uden dig (z)

Tusind tak og godnat sov godt