PDA

Se fuld version : Stjerne gnom

Strikke Marie
22-04-2008, 06:46
Så er jeg ved at være klar med en lille stjerne gnom. Den mangler bare at blive syet sammen og fyldt ud. Det interessante her er dog (som nogle har efterlyst) garnet, når det er strikket op. Mit eget hjemmefarvede garn. Egentlig beregnet til sokker, men nu lå det lige der og ville blive til en stjernegnom.
Selve garnet er jeg rigtig godt tilfreds med. Der er så mange smukke farver i. Talte mindst til 6 - 8 forskellige nuancer.

17837

17838

supersine669
22-04-2008, 22:18
Det ser spændende ud.

Glæder mig til at se den færdig....

hundeuld
22-04-2008, 22:30
Av hvad har du lige gang i her....spørger nysgerrig peter..(R)

Tico
22-04-2008, 22:33
Han ser da spændende ud, ham din gnom - må vi også se ham udstoppet, når han er færdig

Strikkelene
23-04-2008, 14:05
Den ser meget spændende ud, din gnom. Den ligner en strikket nisse. Måske kan du bruge den til jul som nisse. Jeg glæder mig også til at se den udstoppet.

Strikke Marie
15-05-2008, 22:58
Lidt nyt Nette:
Så fik du mig igang med at sy sammen. Men det tager lang tid, der er jo 5 takker og to sider på hver................(31)

Her er et link til Phildar hvor den er fra:
http://www.phildar.fr/catalogues/catalogue-interactif.aspx?menu=ACCE
Her skal man trykke på den lyseblå bamse, så skulle det dukke op.

Strikke Marie(z)

Strikke Marie
16-05-2008, 00:15
Så blev stjerne gnomen færdig. Jeg er meget tilfreds med den. Den er så blød, så blød, og har kun uld i hovedet, resten er bare Qualitas strømpegarn, der er syet sammen i to strikkede lag.
Farverne er hjemmegjort, og jeg elsker det spil, der er i denne lille dukke. Det er lige til en lille baby, der skal have sin første dukke.
Normalt plejer jeg at lave disse "knude dukker" af et meget forvasket og slidt lommetørklæde, så det er dejlig blødt, men denne model er absolut på højde med de andre.
Billedet er ringe belyst. Må tage et i dagslys i morgen.

18689

Torras
16-05-2008, 00:35
(:) hvor er han blevet fin - den lille stjerne ....
Det er utroligt hvad du kan nå at krea`re ((O))

Nattrolden
16-05-2008, 00:37
suk og jeg som ikke kan sprog(x)men sød er den

Strikke Marie
16-05-2008, 00:39
Hej Nattrolden.
Man skal ikke kunne sprog her. Det er bare nogle tern man strikker efter nøjagtig som "Øko Erik".
Strikke Marie(z)

Nattrolden
16-05-2008, 05:05
aii hvor godt så må jeg vist bare lære at få lavet øko erik. jeg har lurert og lurert på hostrik efter det øko garn men syndes ikke jeg kan finde det havd er det enlig det heder?
Jeg har forresten lige bestildt en order der fra!"mit aller første garn købt over internettet(R)"

Strikke Marie
16-05-2008, 07:49
Så er der et par billeder i dagslys.

18690

18691

Nette
16-05-2008, 08:07
Strikke Marie, Iiiih, hvor er han blevet fin!!!! :-)
Og en rigtig god idé med kun at fylde hovedet. Det gør den mere "kludde"agtig, og mere krammeindbydende.

Og jeg får da helt dårlig samvittighed, det var slet ikke for at skynde på dig. (R)

Jeg har også været inde og lure på den side tidligere. (Phildar). Der er også rigtig gode ideer til drengestrik derinde. - Selvom man ikke kan sproget, kan man let få ideerne på billederne og søsætte dem på sin egen måde. (Der er også en engalsk version, hvis man på forsiden i aller øverste hjørne trykker på det engelske flag).

Nattrolden, jeg kunne heller ikke finde det økogarn inde på Hostrik. Men da jeg fulgte det link, som Hundeuld havde lagt ind aller først i sit indlæg, så kom jeg lige derind. :-)
Og glæd dig til din første garnpakke kommer. Det var en fantastisk følelse for mig. det er nemlig ikke så længe siden, jeg gjorde det for første gang. :-)

Nette