PDA

Se fuld version : Kender i UFO

rokken
25-01-2007, 18:30
Mosternita:

Jeg ved ikke hvor mange af jer som har prøvet at være i samme situation som mig men nok en del vil jeg gætte på :mad:

Jeg sidder med et par nye projekter, mønster + garn og har den største lyst til at slå masker op men så kommer man til at kigge i sin strikkekurv og DEN BUGNER af ting man er igang med (Å) Der kan faktisk ikke være mere i den

Overvejede at "gemme" den væk og købe en ny (Å) men nej (nvb

Nu har jeg pænt gemt alle de nye projekter væk og først når én (el. 2) af de igangværende projekter er færdig tager jeg noget nyt frem

rokken
25-01-2007, 18:31
Nej da ... dét da ved den sødeste grød jeg ikke har - og dén slags kender jeg aldeles intet til!! (ghf

Til gengæld lider jeg somme tider lidt for meget af ignorance og korttidshukommelse, og ufoerne kloner sig alle vegne.:mad:

rokken
25-01-2007, 18:31
Jeg vil skynde mig at meddele at
det ER alt for velkendt

rokken
25-01-2007, 18:32
Næh... kender det ikke (H)

Jeg er alt for bange for, at jeg ikke får tingene gjort færdige, hvis de får lov til at ligge urørte i mere end 1-2 uger. Og så har jeg heller ikke plads til at have mere end max 2 projekter i gang på én gang

rokken
25-01-2007, 18:32
näääääääääää vad er det dog du snakker om...det er heller ikke garn jeg har fået ind af dörren i dag nääääääääää nej....pudefyld har jeg fået bland andet et fyld det er 50% bomuld og 50%superwash...som jeg kan blande med mit angorapudefyld...så jeg kan får et dejligt stärkt og blödt srömpepudefyld

rokken
25-01-2007, 18:33
Jeg aner simpelthen ikke hvad du snakker om moster (ghf Men tak fordi du fortæller os uvidende om, hvordan det også kan være (Å)

(ghf mon nogen nu kan se en tyk, sort streg i min pande?

rokken
25-01-2007, 18:34
DET gør jeg bestemt ikke, altid et stk færdig før det næste startes.
UFO ved jeg ikke hvad er (Å) jamen det er rigtig jeg starter meget meget nødig på noget nyt, før det andet er færdig, det sker nogle gange når nogen lige skal have et par strømper, og jeg ikke har den str. og farve, så bliver de strikket, også tilbage til det andet..

rokken
25-01-2007, 18:34
hvem kender ikke til det. min mand siger ofte om jeg ikke skal have en ting gjordt færdig før jeg køber garn til noget nyt. det kan ofte være svært hvis man lige ser noget garn eller stof som falder i ens smag.
mvh Jette

rokken
25-01-2007, 18:35
Jeg er helt fortvivlet, for jeg har to tomme strikkeposer i min strikkekurv. Det er poser, der er blevet tomme, fordi strikketøjerne er blevet færdige. Hvad skal jeg nu fylde i dem.

Jeg har selvfølgelig fire andre, der stadig har indhold..... (H)

rokken
25-01-2007, 18:35
Glad for at høre at jeg ikke er den eneste der har det KÆMPE problem (H)

Det er vist kun Bente der slet ikke kender til det (nvb og kan det nu mon også passe (Å)

Og Ditmar hvor lang tid vil det ta' dig at få fyldt de to tomme poser op

rokken
25-01-2007, 18:36
Den ene er min strømpepose - min datter skal have et par ragsokker til sine lidt for store moon boots.

Den anden skal der vist et alpacasjal i, tror jeg.

Det kan vel ikke tage mere end nogle få minutter.

rokken
25-01-2007, 18:37
Er du færdig ....(H) (bdm)

rokken
25-01-2007, 18:37
Så, så - jeg troede kun det var mig, der måtte drille dig!!! (H)

Det kunne ikke tage mere end nogle få minutter at FYLDE poserne med strikketøjerne, forstås!

rokken
25-01-2007, 18:38
Jeg har altid flere projekter i gang, fordi noget strikketøj er nemt at tage med (små arbejder, eller arbejder der bliver store, men ikke er det endnu), mens noget er rarest at sidde med hjemme.

Og noget er velegnet til fjernsynskigning, mens noget (f.eks. hulmønstre eller tynd mohair på tykke pinde) kræver at jeg kigger på det ret tit, og tæller og den slags.

Og nogle dage har jeg lyst til at strikke noget orange og andre dage vil jeg hellere strikke noget grønt. (nvb

Det aller-aller-værste er faktisk hvis jeg kommer til at blive færdig med det hele næsten samtidig - SÅ er der panik.

rokken
Bonekonen - TAK!!! (H)

Dét er jo lige netop præcis dét (det hele) - at noget egner sig til det ene og noget til det andet - og "i dag har jeg det ikke så godt med dén farve" ... o.s.v.

Så det er jo næsten helt anormalt at ha´ en tom strikketøskurv - med mindre man slet ikke kan li´ at strikke.

rokken
Også her! Men det er blevet meget bedre med kurven med ufo'er .. nu er den nede på ca 10 stk projekter.

rokken
25-01-2007, 18:39
Jamen jeg går og falder på mine MANGE UFO....

OG DET ER ROKKENS SKYLD - ja det er så. :mad:

Jeg får jo SÅÅÅÅÅ mange ideer, og skal liiiiiige prøve først det ene, så det andet....

rokken
25-01-2007, 18:39
I mine ører lydder det som "SORT SNAK" - jeg har "næsten" aldrig prøvet det

rokken
25-01-2007, 18:41
Jeg aner slet ikke hvad I snakker om (sos) .
Jeg laver ALTID en ting af gangen og køber ALDRIG nyt garn for jeg har brugt det jeg har (awd

Jeg køber heller aldrig lærreder og lakker og malinger hvis jeg ikke lige skal bruge det og det her skilt kender jeg slet ikke(qwe

men til gengæld ved jeg godt hvordan jeg skal redde min mås hvis nu Martin skulle kigge herind

rokken
25-01-2007, 18:41
Åhhhh - hvor er det dog dejligt at se - at jeg ikke er ene om at være en uskyldsren engel.

rokken
25-01-2007, 18:42
Galleri ........ jeg tror der er kommet nyt medlem, hver gang dit portræt dukker op (H) Men du har samme dejlige smil som på det andet, så det er ok.

rokken
25-01-2007, 18:42
Hvor er det simpelthen vidunderligt at høre alle de former for "undskyldninger" der er for at begynde på noget nyt selv om man ikke er færdig med det man har igang

Man burde måske samle dem på et ark parpir (el. 2) så har man lidt og vælge imellem så man ikke bruger den samme undskyldning hver gang (ghf

rokken
25-01-2007, 18:43
øhh, hvis jeg nu tænker mig rigtig godt om, er der vist nok noget jeg aldrig er blevet færdig med

rokken
25-01-2007, 18:43
Her hjemme hos os, har jeg valgt at kalde det en arbejdsskade :mad:

Det er lissom, at hver gang et projekt bliver færdigt, kommer der 5 nye til.

"heldighvis" er jeg underlagt status", så jeg har talt stole, sofaer og hyggejørner op, og er kommet frem til, at der til nytår må være 20 projekter igang, et i hver en krog

rokken
25-01-2007, 18:44
Ja, jeg kan kun sige ja til det I siger med at have gang i flere ting og hvordan man har lyst til át strikke forskelligt i forskellige situationer.
Men det er skønt.
Som jeg en gang sagde til min mand: Du gør det samme, du har gang i flere ting ude i dit lille "paradis" (værkstedskur) og gør heller ikke en ting færdig før den næste: Svaret: det er noget andet, for her kan også vejret spille ind. Jajajajaja...

rokken
25-01-2007, 18:44
Man er da nød til at have gang i flere ting eller bliver det ensformig at strikke på det samme hele tiden. Det har jeg bildt mig selv ind. Man er også nød til at købe det lækre garn/stof eller hvad det nu er, sæt det bliver udsolgt og ikke kan skaffes mere.

rokken
25-01-2007, 18:45
Tralalallalalalalalala (H) (H) (H) (H)

rokken
25-01-2007, 18:45
ja i er gode er i .Min ældste ufo er fra da jeg var 10 år da startede jeg på en undertrøje til min nyfædte nevø. han er nu sidst i tredverne og far til 4 så den skal han nok ikke bruge------ så nu kan jeg rolig begunde på noget med mit nye garn når jeg er blevet færdig medmin hjerte trøje mangler lige et ærme. det er bare for varmt idag kl er 32 30 og vi har stadig 30 grader udenfor øv