Se fuld version : Nu bliver den altså slagtet!
Kassio:
Jeg har "arvet" dette monster af en striktrøje engang, og den har aldrig passet mig. Den går mig til midt på lårene, og ærmerne er alt for lange. Jeg ville aldrig kunne gå med den. Den er altså kæmpestor, og nu skal den slagtes. Jeg forudser, at der kunne blive en fin trøje til mig med snoninger ud af den (og måske endda ekstra garn til vanter (H) )
God fornøjelse med slagtningen. Det minder mig om min barndom - min mor har slagtet mange trøjer på denne måde:
1. Først blev de trævlet op
2. Så blev de viklet om et skærebrædt, og bundet i fed
3. Så skulle feden vaskes - for at rette garnet ud, og så blev det tørret.
4. Så skulle det vindes, og da måtte jeg være garnholder (FØJ)
Når jeg idag vinder fed op - ja det må jeg selv klarer - ungerne/manden gider ikke holde - så det foregår med garnet liggende over knæene - jeg har ingen garnvinde/krydnøgle apperat.
Hehe, det bliver nok nøjagtig sådan det kommer til at foregå her også. Jeg har ikke slagtet noget før, men idéen med skærebrættet var da rigtig smart!
Jeg har heller ikke nogen garnvinde, og kæresten får jeg nok heller ikke til det...
Uha, og så har jeg lige købt 280 g Kauni på QXL, og det skal jo også rulles op
Nå, men så er der også noget at lave de lange vinteraftener (H)
Ved ikke lige hvad jeg skal bruge Kaunigarnet til, men det må vel blive et sjal af en art... Eller kan man muligvis lave en slå-om bluse af det?
Lige inden sommerferien købte jeg Lammeudl (15 x 100g) - så jeg har nok at vinde op, hen over vinteren.
Men som min mor vil sige - Ja - så laver du da ikke ulykker i den tid.
2 spisebordsstole helst med lige ryg stilles med ryggen mod hinanden og garnet lægges over, og så er det bare at vinde
Rigtig god fornøjelse både med slagtningen og vinderiet.
loppe makned...erikshjälpen eller ligne !!!
jeg fandt min på amnesty for under en tyver...og den er som ny
Kassio ....... hvis det er uld, så brug sweateren til tasker ....... sy tasker og filt i vaskemaskinen .....ikke helt så stort et arbejde
Jeg kunne også godt tænke mig at prøve at filte, men lige trøjen ville jeg nu gerne lave til sådan en bluse i irsk strik
Det er ret vigtig garnet bliver vasket, inden du bruger det igen.
Jeg har været med til at slagte utrolig mange trøjer i 1950, man kunne simpelhen ikke få garn , som en arbejder familie kunne betale, så min mor travlede op, og sprættede tøj op til den store guld medalje, og vi blev sat til at hjælpe..men egentlig ikke noget jeg kan huske som trels, næ, vi sad omkring bordet i køkkenet, og så gik det derud af, men en ting kan jeg huske, det var at det fnugger utrolig, så der blev altid vasket gulv bagefter, og det var også for at få det fnug ud af garnet, det skal vaskes.. og den gang blev det skyllet i eddike vand, så gammel kalk kunne komme ud.
Hvad anbefaler du at jeg vasker det i?
Hvis du ikke har noget uld vask, så brug almindeligt hår shampo
Okay tak. Det bliver dog ikke lige nu, da jeg kun har nået at få det ene ærme af.
Og nu tager jeg på ferie i en uges tid, og så skal jeg i skole igen...
StrikkeTrine
03-02-2007, 16:33
God fornøjelse med slagtningen
Som en afslutning kan jeg sige, at det endte med at jeg smed blusen ud... Det filtrede alt for meget sammen til at jeg syntes det var besværet værd at pille det op...
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.