PDA

Se fuld version : Hjælp til sjalsstrik

gisiger
13-04-2008, 21:08
Ny strikker. Jeg har købt en opskrift på et trekantet sjal som starter midt på den lange side. Når jeg har strikket mønsteret, ved jeg ikke om det kun er de masker indenfor rapporten, der skal gentages helt indtil den drejede midtermaske, eller om de masker der er tegnet fra rapporten ind til midtermasken også skal med til sidst. Så man kun gentager rapporten f.eks. 2 gange.
Har prøvet nogle gange men maskeantallet passer ikke altid. Måske rodet spurgt, men jeg er ny med at skulle tyde spejlvendte sjalsmønstre. Er der nogen der kan forklare mig helt enkelt hvordan hvordan sådan et mønster skal strikkes.
Nybegynderen

Rysse
13-04-2008, 21:22
Hej Gisiger og velkommen til håndens arbejde. Jeg håber du bliver glad for at være her.

Det vil helt sikkert hjælpe en del, hvis du kunne fortælle hvilken opskrift det er. Sæt gerne et link ind her med den på eller lign.

Strikke Marie
13-04-2008, 21:51
Velkommen Gisiger.
Nogle opskrifter, der starter ved nakken har enten 2 elle 3 retmasker inden udtagninger i siden. Disse kantmasker samt udtagninger er som regel ikke med i rapporten. Det samme gælder som regel den maske der er før og efter midtermasken, men som Rysse siger, vil det være fint at vide hvilket sjal, der er tale om.
Her er mange, der kan hjælpe, så fortvivl ikke.
Strikke Marie

gisiger
14-04-2008, 07:54
Ekspedienten sagde at det skulle være nemt at strikke og hun viste mig hvordan jeg skulle strikke en drejet ret som midtermaske. Det hedder Evas sjal (med blonde Narrow van Dyke som jeg ikke har tænkt mig at strikke).

Rysse
14-04-2008, 11:11
Er det dette sjal ?

http://www.arnica.dk/produktdetaljer.php?produktid=26&backURL=/shop.phplsslhkatId=8loolskatId=16&PHPSESSID=11aa2f0af3d8796a1bca4e78158673f7

gisiger
14-04-2008, 11:27
Jeg har noget fint hårdtspundet entrådet islandsk uld som jeg vil prøve først (meget nemt at se maskerne...og nemt at pille op... *suk* ), så kan jeg strikke det bagefter i det dyre, lækre bløde garn