PDA

Se fuld version : Spoletræ til jumbo spoler

Haven
13-04-2008, 13:12
Hundeuld er igang med at designe noget nyt garn

Nu er hun snart kommet så langt, at der rigtig skal til at designes, uha jeg glæder mig ikke, for så dræber hun med blikket, hvis man kommer og forstyrre hende i det arbejde.(R)

Men konen havde ikke lige tænkt på at hendes spoletræ ikke kunne tage jumbospoler, så gode råd var dyre.
17536men den fiksede jeg med lidt restetræ fra en bordplade + 4 strikkepinde nr 5 .
Hvordan den kom til verden kan i se her (http://hundeuld.dk/Lidt%20af%20hvert/Jumbo%20spoletr%C3%A6.html)

Den 3-1-18

OBS Flere af linkene virker ikke mere da jeg har omlagt min egen side www.hundeuld.dk, jeg arbejder på at finde billederne

Der dog billeder på de sidste sider ..

Ulla P
13-04-2008, 13:36
Jeg sidder her og mine nakkehår stritter helt vildt - jeg er MEGA spændt på dét garn. (H)

Godt du kan være 'støttepædagog' for fruen, så hendes projekt ikke helt går i stå og fruen får et amok-anfald. (t)

Ja, hold dig endelig væk, mens der designes ... (66)

(31)

Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh .... jeg er spændt. ((O)) ((O))

Zep
13-04-2008, 14:07
Det var sørme opfindsomt Haven ((O))

Pssst du må ud i haven og rode lidt, mens hun designer (:)

Nette
13-04-2008, 14:16
Men konen havde ikke lige tænkt på at hendes spoletræ ikke kunne tage jumbospoler, så gode råd var dyre......
´
Nu spørger jeg så igen dumt! Jeg har ingen erfaring i noget som helst med at spinde, men har faktisk altid godt kunnet tænke mig at gøre det. Det virker så beroligende og lækkert.

Hvad f... er et spoletræ? Jeg kan se, det er et stykke træ, hvor man sætter de her spoler på, når garnet er spolet på. Men til hvilket formål? Hvorfor kan de ikke bare stå på hylden/jorden/gulvet uden sådan et stykke træ?(x)

Hvis hun kigger alt for olmt på dig, haven, så må du huske hende på, at du netop har hjulpet hende med denne opfindelse. :-)

Nette

Ulla P
13-04-2008, 14:27
Når garn skal tvindes (de spundne tråde skal snoes til garn) skal spolerne kunne rotere - og hvis de ikke har en pind at støtte sig til, vælter de - og så får man ikke tvundet ...

Nette
13-04-2008, 15:34
Når garn skal tvindes (de spundne tråde skal snoes til garn) skal spolerne kunne rotere - og hvis de ikke har en pind at støtte sig til, vælter de - og så får man ikke tvundet ...

Nåå, ok, Det vil sige man først spinder til tråde og dernæst snor det til garn? - Og jeg som troede, det hele foregik på een gang, og at de spoler, der er billeder af herinde var spoler med færdigt garn på. :-)

Mange tak

Nette

hundeuld
13-04-2008, 15:53
Du kan se hvordan der foregå her
http://www.hundeuld.dk/spinde1.html
Men når man designer garn skal man bruge mange spoler , det det her garn skal jeg bruge 7 spoler på engang.
Almindeligt garn bruger man som regel 2 spoler.

Ulla P
13-04-2008, 15:54
Lige præcis ...

Og noget garn er hårdt spundet og tvundet, andet garn er løst spundet og tvundet ...
Andet garn igen er løst spundet og hårdt tvundet eller omvendt - og man kan sno til højre og venstre (S og Z)
Man tvinder normalt modsat spinderetningen, så trådene lægger sig 'på plads'.

Det sker, at en fabrik får indstillet maskinerne forkert - så kommer både spinding og tvinding samme vej.
Så bliver det strikkede skævt, hvis man strikker glatstrik.

Så kan man strikke retstrik eller perlestrik - så gør det ikke noget.

Man kan tvinde mange tråde sammen - alt efter kvalitet og formål.
De mest almindelige strømpegarner er med 4 eller 6 tråde.

hundeuld
13-04-2008, 15:54
Hertil denne trøje brugte jeg 12 spoler
http://www.hundeuld.dk/B%20voksenuntitled.html

Ulla P
13-04-2008, 15:59
det her garn skal jeg bruge 7 spoler på engang.
Jeg er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ spændt .... jeg sidder og sitrer som et hysterisk barn ... :mad:
Men bare rolig ... jeg er glad spændt .... og ikke spor utålmodig ((O)) - garn skal laves med følelse - og hastværk er lastværk.
Så tag du din tid.
Jeg har det godt med ventetiden (24)

((O)) ((O)) ((O))

hundeuld
13-04-2008, 16:30
Jamen Ulla det bliver heller ikke færdigt før jeg er parat til tvinding, og nu har jeg lige fundet ud af noget nyt jeg vil lave med det garn, så nu kommer det til at tage lidt længere tid.
Hvad !! Det får du ikke at vide idag...(ghf

Ulla P
13-04-2008, 16:40
Hvad !! Det får du ikke at vide idag...:mad:
Det er at holde mig på piiiiiiiiiiiiiiinebænken.
Jeg anmelder dig til menneskerettighedsdomstolen for psykisk tortur! (K)

:mad:

nu kommer det til at tage lidt længere tid
((O))Det gør mig ikke noget ... Jeg er bare mega spændt - på den gode måde.
Det er næsten som at være forårsforelsket. (31)

Nette
13-04-2008, 23:22
Hertil denne trøje brugte jeg 12 spoler
http://www.hundeuld.dk/B%20voksenuntitled.html

Hold da op, har "lige" været inde og kigge på siderne. Lige og lige, for det er bestemt noget, der tager tid at læse og FORSTÅ!
Det ser rigtig spændende ud, men også noget omstændigt og tidskrævende.
Og den rok ser noget anderledes ud end den jeg er opvokset med, som min moster igennem en meneskealder havde til at stå til pynt i stuen. :-)

Tak for forklaringerne og en rigtig god gennemgang på siden. Det er noget jeg må prøve engang,- når jeg har rigtig meget overskud, og finder ud af, om det der med en rok overhovedet er noget for mig. :-)

Nette

hundeuld
14-04-2008, 07:28
Inden du begynder at tænke på at spinde, så prøv en dag at sidde ved en rok.. for det er lidt halv dyrt at begynde at anskaffe det hele, for at finde ud af det ikke lige er dig alligevel.((O))

Nette
14-04-2008, 15:06
Inden du begynder at tænke på at spinde, så prøv en dag at sidde ved en rok.. for det er lidt halv dyrt at begynde at anskaffe det hele, for at finde ud af det ikke lige er dig alligevel.((O))

Det var også det, jeg mente med "og finder ud af, om det der med en rok overhovedet er noget for mig."; men tak for advarslen. :-)

Nette

Ulla P
16-04-2008, 08:23
Spændingen stiger ...

Og nu er hundeuld nået til 'overraskelsen som er hemmelig' ...

Uhhhhhhhhhhhhhhhhhh (F) (t) (33) :mad: (n) (18)

hundeuld
16-04-2008, 08:34
Ja, jeg går igang om lidt... men koden på garnet er lavet, og den har kun Ulla p og jeg, og når garnet er færdigt, smider jeg koden væk.((O))

ingeborg
16-04-2008, 08:39
Designeren må da komme med nogle fortrolige oplysninger:mad:eller hvad???

Ulla P
16-04-2008, 09:06
Ja, jeg går igang om lidt... men koden på garnet er lavet, og den har kun Ulla p og jeg, og når garnet er færdigt, smider jeg koden væk.((O))

Og dén kode fatter jeg ikke en bønne af ...
Men projektet er mega spændende. (z)

hundeuld
16-04-2008, 09:14
nænæ (ghf den skal ikke være tilgængelig for andre end mig imens den laves, men Ulla P bestemmer elv om hun vil lægge den ud.((O))

Ulla P
16-04-2008, 09:31
nænæ (ghf den skal ikke være tilgængelig for andre end mig imens den laves, men Ulla P bestemmer elv om hun vil lægge den ud.((O))

Næhhh - men den er gemt på min PC ... HVIS jeg en anden gang vil ha´noget tilsvarende ... (H)

Når jeg ser garnet, kan det jo inspirere mig til flere idéer om variationer.

(bdk

Hjørdis Jensen
16-04-2008, 10:51
Kode eller ej, så er emnet ret spændende og jeg glæder mig da til at nyde hvad der kommer ud af projektet, - til at se garnet, så jeg venter da absolut også med tålmodighed på at se hvad I to har hittet på !

(a)

Zep
16-04-2008, 11:07
De farver virker da lidt juleagtige (rty

hundeuld
16-04-2008, 12:37
Kun en brøk del af det er rødt, og nu er jeg færdig med at spinde garnet, og gjort klar til den helt store Bliv mig fra livet dag

Hov Ulla P du kan aldrig få det samme garn igen, for indfarvningerne kan ikke rammes 100% ... men noget magen til ...OK

Ulla P
16-04-2008, 13:36
Hov Ulla P du kan aldrig få det samme garn igen, for indfarvningerne kan ikke rammes 100% ... men noget magen til ...OK

(z) Jeg har liiiige været inde og kigge ... designeren arbejder - der er fuldstændigt tyyyst - og døren er låst og radioen er slukket ...
Og nu bliver tvundet ----

WOW ... jeg er drøn hamrende spændt.

Næhhh nej - jeg ved godt, samme farve ikke kan rammes igen - men bare som inspiration ..
Men for dælen en vidunderlig overraskelse, du har fundet på ...
Jeg kiggede lidt på koderne og havde en mikroskopisk lyntanke om det - men besluttede så, at jeg nok havde for flyvske tanker ... men det havde jeg så ikke alligevel.
(39)
JUBIIIIIIIIIIIIIIII - jeg er helt vild .... (6)(H)

Ulla P
16-04-2008, 17:10
Hov!!! (n)

Hvad laver du dér - er der nyt fra værkstedet???? (6)

hundeuld
16-04-2008, 17:16
Næ du .det samme der altid sker i det her hus, når jeg gerne vil have lidt fred ....................................gæster....... ........................
så jeg havde fået sat mig ned, og drikkevare og det hele indefor rækkevide, nok nok på døren..
Jeg har ikke noget imod gæster, men men men jeg ville heller have lavet garn idag.

I morgen bliver der sat noget for vinduet, så lader jeg som om jeg ikke kan høre de banker på (ghf(t)

Ulla P
16-04-2008, 17:20
(K) :mad: (K) (ukh) (K) (F)

Ulla P
16-04-2008, 17:22
Uhhhhhhhhhhhhhhh - Jeg har været så spændt hele dagen (31)

Nå, I morgen er der atter en dag ... og da er jeg ikke meget hjemme - så kan jeg glæde mig hele dagen til at komme hjem (H)

(39) (39) (39)

hundeuld
17-04-2008, 08:04
Så nu lukker jeg ned her, og dapper derover.........
Lad os se hvad der er sket til aften ((O))

Ulla P
17-04-2008, 08:08
(31)
2 sjæle, samme tanke (z)

http://www.rokken3.dk/forum/showpost.php?p=96733&postcount=15

Ulla P
17-04-2008, 12:17
Så kan I godt gå ind og se, hvilke lækkerier hundeuld har tryllet frem i formiddag:
http://www.hundeuld.dk/ullap.html
(bdk (bdk (bdk (bdk

jaheta
17-04-2008, 12:23
((O))hvor ser det lækkert ud , glæder mig til at gramse på dig når du får strikket af det og har det færdige arbejde på herover Ulla (ghf(ghf(ghf
(a) Jane

hundeuld
17-04-2008, 12:27
Hov hov farverne er ikke 100%, det skal lige vaskes først, og det bliver i morgen, for det regner her, og det bliver garn ikke tørt af.(ghf
Så har jeg nok også nogel flere bundter færdig..

Tut
17-04-2008, 12:30
Hvor er det flot, når Ulla P får striket af det, kommer vi til at gramse meget på hende (31)

Flot arbejde Hundeuld (bdk (bdk

(H)fra Tut

Ulla P
17-04-2008, 12:31
hvor ser det lækkert ud , glæder mig til at gramse på dig når du får strikket af det og har det færdige arbejde på herover Ulla Jane

Det er da altid noget, at du 'normalt' ikke vil gramse på mig (ghf

Jeg glæææææææder mig til at få fingrene i det - indtil nu er det kun øjnene, der har gamset. (z)
Men for dææææælen - det ser lækkert ud. (H) (H) (bdk (39)

Ulla P
17-04-2008, 12:32
Hov hov farverne er ikke 100%, det skal lige vaskes først, og det bliver i morgen, for det regner her, og det bliver garn ikke tørt af.(ghf
Så har jeg nok også nogel flere bundter færdig..

Ja ja ja - nej nej nej ... Men mine øjne er ved at falde ud af hovedet på mig - mine gramseøje (31)

Hjørdis Jensen
17-04-2008, 13:54
Det er sør'me lækkert, glæder mig også til gramseriet ! Det blir' spændende at se når det blir' vasket, hvor fluffy det blir' !
Hvad skal projektet anvendes til, noget bestemt du har i hovedet Ulla p
Du er dæl'me hurtig på fingrene Hundeuld !
(bdk(39)(bdk

Schou-fruen
17-04-2008, 13:58
Det ser vel nok spændende ud, men slet ikke som jeg havde forestillet mig. Jeg havde vist misforstået noget(31)jeg troede alle 7 tråde skulle tvindes til et "tweed-tov" og jeg kunne heller ikke forestille mig, hvad du ville lave af så tykt et garn!!?
Men det her ser meget mere spændende ud, glæder mig til at det færdige resultat.(z)

Ulla P
17-04-2008, 14:01
Tja - mntjoooooooooo ... arrrrrhhhh ... næhhhhhhhhhhhhhh

Nej ... nej, jeg har ikke helt besluttet, hvad der skal blive af det.

Umiddelbart min vest med perlestrikkanter - og håndledsvarmere -

Men lad os nu se ... det kan hurtigt ændres, når jeg ser og gramser 'rigtigt' på garnet.

Ideerne kommer ikke til at mangle ... (31)
Jeg skal nok nærmere begrænse mig (ghf

Schou-fruen
17-04-2008, 14:12
Hvor meget bliver der?

Ulla P
17-04-2008, 15:04
Det ved jeg ikke .... jeg har prøvet at tælle inde på hundeulds hjemmeside ...
Der er ca. 800 gram hvid fåreuld - men da jeg ikke ved, hvordan hundeuld tvinder garnet - og heller ikke ved, hvor meget de andre fibre fulder/måler/vejer, så kan det blive alt fra 1000 grem til 1600 gram.

Så jeg er bestemt selv spændt på, hvor meget der bliver - (H)

Schou-fruen
17-04-2008, 15:18
Jeg kan godt forstå du hopper lidt i stolen - det er spændende det her(18)

Ulla P
17-04-2008, 15:35
Jeg kan godt forstå du hopper lidt i stolen

(31) (31)
Det er lige præcis dét, jeg gør!
Godt set! ((O))

(31) (31) (31)

Nette
17-04-2008, 15:43
Det ser rigtig flot ud. .-)

Og så spørger hende den uvidende lige igen; :-)
Jeg var med så langt, sidst jeg spurgte, at garnet, når det havde været igennem rokken een gang og var kommet på de der spoler, Haven lavede, at det så skulle snoes, igennem rokken endnu engang. Og det er vel det Hundeuld har gjort nu. - Her forestillede jeg mig så, at de tre farver skulle snoes sammen.
Det viste sig så, at de ikke skulle det, og så kom jeg til at tænke på noget; Når man køber det her garn, hvor der er flere forskellige farver efter hinanden som f.eks. kauni og strømpegarnerne. - Så er det altså forskellige farver, der er snoet ind efter hinanden, og ikke farver, garnet er farvet med til sidst?
Hvornår ved man så, at man har en lige så lang mængde rød inden man går over i f.eks. gul, som man havde i det nøgle man har lavet i forvejen?

Forstår i, hvad jeg mener?

Ved godt, jeg ikke bruger de rigtige betegnelser.. De må komme med tiden. Lige nu suger jeg bare indtryk og forståelse til mig. :-)

Mon man kan komme i praktik ved en spinder? (ghf

Nette

Ulla P
17-04-2008, 15:56
Jeg ved godt, hvad du mener. (H)

Det er meget forskelligt, hvordan garn får sin(e) farve(r) og struktur.

Kauni er farvet i farvebade, EFTER garnet er spundet/tvundet.

Det giver de 'glidende overgange' i garnet.

Hvordan strømpegarn med hurtige farveskift er farvet, aner jeg ikke en dyt om - men jeg har en idé om, at robotter og maskiner og kemiske processer finder ud af at isolere garnet fortløbende - måske i tykke bundter/baner - og bagefter vinder det op i nøgler ...

Ja, kom du bare i praktik - jeg kan lære dig at spinde, og Lotte L kan lære dig at farve garnet ... (hun kan osse spinde). GGG

((O))

Mosterkoster
17-04-2008, 17:38
Nette, hvor er jeg glad for at der er en der stiller de "dumme" spørgsmål, og derefter forklarer hvad der kom ud af det. Nu har jeg også fattet det. (31)(31)

Nette
17-04-2008, 17:56
Tak for forklaringen, Ulla. Og tak for tilbudet. - Det er fristende, meen afstanden..:-) Jeg må indrømme, at jeg altid har haft lyst til at prøve at spinde. Ikke kun for at strikke af det bagefter, men fordi det virker så hyggeligt, og praktisk. - Ja, det er nok lidt svært at forklare.
På et tidspunkt, så tager jeg mig sammen, og gør alvor ud af det. :-)

MosterKoster... jeg har altid lært ikke at tie, men at spørge. - Ikke at jeg igennem tiden er blevet klog af det, men det er nok min egen skyld. (ghf

Nette

hundeuld
17-04-2008, 18:26
Når det her garn bliver lavet, har jeg en kode

r60`10+b30`10+b22`5 = råhvid 60tag med 10 ind i den næste farve som så er rød osv. man knækker garnet og tvinder det sammen hver gang der er farveskift,
den kan også hedde
r60`10f+b30`10+b22f`5

Det er ikke UllaP garn den har en meget længere kode, og er mere indviklet, for der er tvinding sat ned nogen steder. for at det skal fluffe nogle bestemte steder mere end andre steder.((O))

OBS Jeg har spundt næsten hver dag i 22 år, så jeg kan lidt med det uld, for det er ikke noget man bare sådan lige gør.

Schou-fruen
17-04-2008, 18:35
så jeg kan lidt med det uld,

Åh, Hundeuld(ghf

(awd(awd(awd(awd

Det tror vi alle er meget klar over og det er godt du osse selv ved det(39)

Nette
17-04-2008, 20:38
Når det her garn bliver lavet, har jeg en kode

r60`10+b30`10+b22`5 = råhvid 60tag med 10 ind i den næste farve som så er rød osv. man knækker garnet og tvinder det sammen hver gang der er farveskift,
den kan også hedde
r60`10f+b30`10+b22f`5

Og jeg går ud fra, man kan sige helt præcis, hvor meget "et tag" er?
Ja, det er et dumt spørgsmål, det ved jeg, for selvfølgelig kan man det, ellers målte man vel op på anden måde.
Jeg så for mig en lille tæller, hvor garnet løb igennem som sad lige før garnet løb ind på rokken. (R) Og nu må I så godt grine!!!!

Jeg ved godt, det ikke bare er noget man lige gør, og jeg tager hatten af for dig, at du kan. Det ser rigtig godt ud. Og når man kan designe på den måde, så må man godt være stolt af sig selv. :-) (bdk

Nette

hundeuld
17-04-2008, 21:14
he he dejlige spørgsmål, et tag er den mængde tråd du lader slippe ind på spolen af gangen , hver spinder har sin egen længde.((O))

jaheta
17-04-2008, 21:46
(31)Ulla i skal da alle være velkommen i min Kreagramseudestue (31)(31)(31)
(a) Jane

Ulla P
17-04-2008, 22:04
Fiiiint - vi lejer en BUS (31) (ghf ((O)) (ghf (31)

Ulla P
18-04-2008, 08:47
Sikke da et fantastisk vejr at vaske/tørre uld i. (H)

((O))

hundeuld
18-04-2008, 11:53
Er det nu man skal tror du lokker efter et billed (ghf
De 3 bundter hænger udenfor, og der skal nok komme billede..
4 bundter mere ligger over i værkstedet.. men bliver nød til at hold en lille pause for at spinde mere af det grå fåre uld, der var sørma ikke nok.(33)

Ulla P
18-04-2008, 15:31
Selvfølgelig er jeg da vild med billeder - men det er nok meget godt, der ikke er nogle ... endnu - jeg har nemlig slet ikke tid.

Jeg har lige været til bestyrelsesmøde hos Lotte -
og nu fortsætter jeg tøjvasken - og jeg skal gøre bilen køreklar - Emmy skal afleveres hos den lokale hundpasser i aften - jeg skal handle i morgen tidlig i Nakskov kl. 08:00 - så jeg kan komme med e færge 09:15

Og jeg skal finde grej frem til hele ugen - og jeg skal huske billetterne til Niels Hausgaard ... og ... og ... og ...

Så lad endelig fristelserne vente, til jeg er kørt i morgen tidlig. (R)

(K)

Men jeg glæder mig til det hele - osse til at komme hjem igen - til lokalt strikkekursus og lækre Steffen-ting, som Birdie4760 har være så sød at tage med til mig.

(H) (H)

Hektiske herlige dage venter forude ... (K) uden Dronningen (K)

hundeuld
18-04-2008, 18:48
Så kan i se hvordan det blev når det er færdig vasket.

17698 17699

Ulla P
18-04-2008, 22:24
Naiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ... (z)
Jeg har lige set billederne på din hjemmeside - oyyyyyyyyyyyyyy hvor er det lækkert - LÆKKERT at skue og helt sikkert lige så lækkert at røre ved. (z)

Uhhhhhhhhhhhhhhhhhh - hvor jeg glæder mig (bdk (bdk (bdk (bdk

Nette
18-04-2008, 22:46
he he dejlige spørgsmål, et tag er den mængde tråd du lader slippe ind på spolen af gangen , hver spinder har sin egen længde.((O))

Tak, og undskyld. (R)
Det er bare så spændende, og jeg er ganske grøn....:-)

Nette

Ulla P
18-04-2008, 23:02
Det er bare så spændende

Det er det fede ved Rokken.dk - der er nyt at lære hele tiden (H) Især når man er nysgerrig. (H)

hundeuld
19-04-2008, 06:59
Og det er du da ikke vel Ulla P(31)

Nette ingen spørgsmål er for dumme(z), det ville være mere dumt ikke at spørge ((O))

Ulla P
19-04-2008, 07:08
Jeg kan da ikke gøre for, at jeg har en fremragende næse, der skal stikkes i alting!!! æøs

Strikke Marie
19-04-2008, 07:41
Ja, jeg har siddet med forstørrelsesglas og store følefornemmelser, der måtte holdes stangen. Hvor er det bare lækkert. Du er da imponerende i dine udfoldelser, Hundeuld.
Hvis jeg var nabo der, så kom jeg nok liiiige til at gå forbi.........og mærke bare lidt.((O))
Strikke Marie

Ulla P
19-04-2008, 22:41
Mine fingre KAN fornemme det - ud fra billederne .... SUUUUUK ...
Jeg glæææææææææææææææææææææder mig til at gramse - ikke kun med øjnenenene - men med fingrene (bdk ((O)) (39)

hundeuld
20-04-2008, 06:42
Og det er lækkert at strikke med kan jeg fortælle, det ene bundt stod der jo mit navn på...(31)

Nette
20-04-2008, 07:26
Hvis jeg var nabo der, så kom jeg nok liiiige til at gå forbi.........og mærke bare lidt.

Rart at høre, jeg ikke er den eneste, der ind imellem føler mig begrænset af afstandene. :-)

Nette

hundeuld
20-04-2008, 07:43
Tja det er jo ikke sådan når rokken er en lands klub ((O))
Men der sker noget snart , så kan man jo kigge forbi her hos os...

Ulla P
20-04-2008, 09:27
Hov hov du!!!

Nallerne væk fra MIT UllaP-garn. (n)

(31)

priyanka
20-04-2008, 10:05
Hvaaad Ulla, er du ikke i Jylland ((O))

hundeuld
22-04-2008, 08:11
Du skal da endelig ikke tror det afholde UllaP for at komme på rokken Lis (31)

Men i aftes blev et sjal færdigt, af Ulla P garn, syntes i lige skulle se afslutningne på det garn fra min side.. men ellers kan i følge hvad der er sket på min private hjemmeside.

17847
Tryk på billedet

Hjørdis Jensen
22-04-2008, 09:05
(z)

Det er jo et utroligt lækkert garn, og lige så sjalet - wauw !
Ligesom jeg syns' det er en utrolig god billedserie du har lavet omkring designet, har lige været inde og kigge på din side !

((O))

priyanka
22-04-2008, 09:10
Smukt - smukt, du er altså dygtig til det der med garn,(bdk jeg kan se du har en kant rundt om sjalet, er det strikket eller hæklet, som du ved er jeg også igang med det sjal, men har tænkt på om der skulle en kant omkring.

hundeuld
22-04-2008, 09:11
Tak skal du have Hjørdis (k)

Jeg glemte lige at tilføje, at der er lavet en grå kant omkring sjalet med den grå farve i Ulla P garnet, den er altså ikke spundet ind i garnet, men strikket med ved siden af.((O))

Der er bestilling på mere designet garn, det vil komme senere, karteflor er ved at blive bestilt osv.

Rysse
22-04-2008, 09:17
(bdkNøjjjj hvor er det bare blevet flot. Det ser lækkert vamset ud, lige til at putte sig ind i. Hvor stort er det?(bdk

Schou-fruen
22-04-2008, 09:20
Tak for for at vi har fået lov til at kikke dig over skulderen, mens du har designet garn, det har været meget spændende.(qwe Og sjalet - - - - - smukt og krammeligt(k)

hundeuld
22-04-2008, 11:32
Tak for jeres dejlige ord (z)

Sjalet har et "vingefang på 180 cm og en "dybde" på 85 cm
Der er gået 450 gram garn til det på pind 6

hundeuld
01-05-2008, 12:28
Nu havde jeg det sjal i tankerne, da vi gik tur ved Vesterhavet.. se hvad jeg fandt 18134 slidt og vandskuret træ, der skal tænkes lukning på det sjal...tænke tænke tænke og mere tænke ((O))

Anni
01-05-2008, 12:33
Når jeg lukker mine øjne, ser jeg Steffen komme ræsende på en cykel...han er på vej til hundeuld, for det træ MÅ han bare have fat i (t)

Ulla P
01-05-2008, 18:01
Nope.

Jeg har næsten ikke været hjemme - eller i hvert fald haft alt muligt (og umuligt) at se til ...
Og jeg har nogle sager, der helst ikke skulle blive til ufoer - men allerførst har jeg et projekt, der hedder "en vest af new foundlænderhundeuld til mormor" - garnet ligger klar - jeg skal bare i gang.

Mit eget lækre garn - jeg har endnu ikke besluttet noget ... jeg venter på, at den helt rigtige opskrift lige pludselig springer mig i øjnene.

Det skal være noget, jeg kan få glæde af i mange år, så det skal absolut ikke figurstrikkes -

Mine tanker kredser om en mixed sag mellem
et islandsk slag/et stort maltasjal/en skorstensjakke

skorstensjakke = en lige op og ned jakke med skorstensærmer i max albuelængde

Garnet i sig selv er så flot, at jeg ikke vil strikke mønster.

Så nu afventer jeg bare den helt rigtige opskrift - måske skal jeg selv begynde at mixe noget sammen.

Jeg satser på at få nok til osse at lave håndledsvarmere.

Jeg har osse en anden idé ... noget rundt med skorstensærmer ...

Men garnet er unikt - så opskriften skal osse være helt speciel ... og samtidig noget, jeg kan bruge i mange år frem

Tankerne myldrer rundt - og så snart jeg har tænkt én tanke, tager den 20 andre med sig ... (t)

Imens kan jeg sidde og grammse og sniffe til det lækre garn ... (31)

hundeuld
03-05-2008, 19:54
Så kan jeg vist godt sig jeg er færdig her

18201 Sjalet fotograferet ved Karrebæksminde
Tryk på billedet

18202 Og her ser i Jenny forfra.

18204 og sådan kom sjalsnålen til at se ud.

Der er flere billeder inde på min side http://www.hundeuld.dk/ullap.html

hundeuld
04-01-2018, 12:34
Sådan et spole træ ville ikke være dårlig at have :) 89803

Strikkelene
04-01-2018, 17:01
Mon ikke, at Steffen i Vordingborg kan lave sådan et til dig.