PDA

Se fuld version : Hjælp til vævestrik

Unger
10-04-2008, 22:57
Øv altså, min spæde begyndelse på det vævestrikkede sjal bliver ikke som jeg synes det skal være. De "lodrette" masker bliver alt for lange og slaskede og meget tydelige - hvad gør jeg galt?

Håber man kan se udfra billedet hvad jeg mener

Unger
12-04-2008, 16:54
Jeg hiver lige denne tråd frem igen i håb om at en eller anden kan hjælpe?? æøs

Mosterkoster
12-04-2008, 17:57
uhh Unger jeg ville gerne hjælpe, men jeg aner intet om det. (z)

Spirrevip
15-04-2008, 21:03
Unger: sender dig en PM .

Det er ikke garnet der er noget galt med, men du strikker simpelthen " forkert " . ( De masker der tages løst af ,gennemgående fra spids til ryg, kan/vil variere i spænding.) Men du har glemt at skifte farve .

Jeg har kreeret den smukkeste hue i vævestrik for måneder siden . Når jeg får min hjemmeside op at stå viser jeg den der . Den var min " prøveklud " på denne strikketeknik og er strikket i noget temmeligt tykt uldgarn.

Jeg mangler ikke mange dages strik på mit sjal og når det er færdigt laver jeg en detaljeret forklaring på hvordan dette sjal skal strikkes.

Unger
15-04-2008, 21:24
Hvor har jeg glemt at skifte farve henne?

Spirrevip
15-04-2008, 21:43
Det er muligvis bare mig der ikke kan se den ene brune farve ( du strikker med 2 brune nuancer ,ikke? ) . De lodrette maskers udseende er afhængig af af den foregåendes pinds vrangstrikning ( Det er altså enormt svært at forklare (t) ).

Spirrevip
16-04-2008, 12:42
Dét glæder jeg mig til - både at se huen og osse dit sjal med 'brugsanvisning'.

Skal prøve at skynde mig at få det lavet ((O)).

Unger:

Unger: Har studeret billedet nøje, her i dagslys, og lavet en strikke prøve. Det jeg tror der går galt er følgende --
Den 2. retrille skal hele arbejdet igennem overgå til vrangmasker to masker tidligere i begge sider )end den foregående mønsterpind. Altså: Der hvor der påbegyndes 3 kakaofarvede masker skal den underliggende retrille have 3 vrang masker som " bund ". Ligeledes når du skal tage 1 lime løst af og strikke 5 kakao og igen 1 lime løs af så skal de underliggende 7 masker på den forgående limeretrille være strikket vrang. På den næste mønsterpind skal der være 11 vrangmasker på retrillen som bund osv.

Håber du forstår hvad jeg skriver. (a)

Spirrevip
18-04-2008, 22:35
Har lige siddet og set på billedet af dit sjal,igen. Overførte det til min mors pc' s skrivebord og åbnede det i Paint og tegnede rundt om nogle masker. Nu er filen ligepludselig for stor og jeg kan ikke ændre størrelsen her. Det jeg tegnede viser at de første masker du tager løst af er taget fra retrillen hvor der er en retmaske istedet for en vrangmaske. Igen øverst tager du løst af hvor retrillemaskerne er strikket ret istedet for vrang. Som sagt skal du "forberede" til tagen-løst-af ved at de masker som på næste pind skal tages løst af på 2. retrille strikkes vrang= hele tiden se en pind frem i mønstret. Er det forståeligt hvad jeg skriver?

Kram

Unger
18-04-2008, 22:56
Har lige siddet og set på billedet af dit sjal,igen. Overførte det til min mors pc' s skrivebord og åbnede det i Paint og tegnede rundt om nogle masker. Nu er filen ligepludselig for stor og jeg kan ikke ændre størrelsen her. Det jeg tegnede viser at de første masker du tager løst af er taget fra retrillen hvor der er en retmaske istedet for en vrangmaske. Igen øverst tager du løst af hvor retrillemaskerne er strikket ret istedet for vrang. Som sagt skal du "forberede" til tagen-løst-af ved at de masker som på næste pind skal tages løst af på 2. retrille strikkes vrang= hele tiden se en pind frem i mønstret. Er det forståeligt hvad jeg skriver?

Kram fra Maya

Ja, det er forståeligt ((O))

Har prøvet at gøre det præcis som du skriver, men synes stadig ikke det bliver pænt... Men nu prøver jeg at strikke lidt videre og ser hvordan det så kommer til at se ud - det bliver nok bare ikke i weekenden - her skal jeg nemlig være noget for min datter...

Kram herfra