Se fuld version : Strikkepinde
Ditmar :
I dag har jeg investeret i en 80 cm rundpind i IBENHOLT. Det er helt Snehvideagtigt (Rød som blod, Hvid som sne, Sort som ibenholt)
(og så bruger jeg den til at strikke et rædsomt acrylsjal til en uldsart konfirmant)
Er det hvad man kalder "Modsætninger mødes"?
Det lyder som en rigtig lækker rundpind.
Hvordan ser den ud ? Jeg har hørt om den men aldrig set en rundpind i ibenholt
Den er bare sort, der hvor træet er. Og så er der sådan nogle guld-muffer (sikkert messing) hvor plastikwiren og ibenholten støder sammen.
Jeg kan ikke rigtigt tage billede, for der er strikketøj på den.
Den føles rigtig godt i hænderne.
Og modsætningerne mellem afskyeligacrylgarnet og den fede ibenholt rundpind bliver endnu større af, at rundpinden er sort og afskyeligacrylgarnet er hvidt
Den ser sådan her ud, og strikke tøjet glider bare så skønt på dem, jeg har i flere str og strømpe pinde.
MEN et minus ved dem er der, jeg har svært ved at se , når jeg arbejder med mørkefarver .... så der kommer bambus pindene frem igen(nvb
Jeg strikker også kun med træpinde. Jeg har lige købt en enkelt rundpind i ibenholt. Det er noget af det skønneste at strikke med. Men jeg kunne da godt forestille mig at det kan være svært at se når man strikker med mørkt garn. Det har jeg ikke prøvet.
He He nu tror jeg snart min fødselsdagsgave fra kærsten kommer til dk
Det er mine Denise Knitting needles... Uhhhhh jeg glæder mig
I kan se dem her:
http://www.knitdenise.com/ (http://www.knitdenise.com/)
Jeg har så også bestilt ekstra lange kabler til dem...uhmmmm
Sættet fungere sådanne..
Det er lige som rundpinde, men her kan man tage "kablet" af så de også kan bruges som alm pinde.. man kan så også sætte kablerne sammen til ekstra lange "pinde" eller skifte pindene på kablerne ud med andre størrelser..
Eneste ulempe er at de ikke er lavet i bambus
Du er godt nok heldig. Jeg synes, de er lidt dyre, så jeg har snydt lidt. I vores lokale genbrugsbiks har jeg købt 2 rundpinde, klippet en pind af hver og derefter limet en stor perle i enden. Det fungere udmærket.
Ja Sanne du har ret... De er lidt dyre.. Så det var godt at det var rundt jeg fyldte
Jeg blev første gang intereseret i det sæt, da jeg for 3 gang på en måned ikke havde lige den rundpind jeg skulle bruge (syntes ellers jeg har mange). Enten havde de ikke lige længden eller også var det pind størrelsen der var gal (H)
Det er en god ide du har med at købe "genbrugs" rumdpinde og så lave dem om... Smart
jeg synes faktisk ikke de er så dyre endda....!!!!
når jeg tænker på at jeg giver næsten 100 kr og over for rundpinde str. 8-9 10..i een længde...og så kan jeg endda ikke få de korte længder i de tykke str.
jeg synes også kittet er genialt, og ca. 550 kr (incl porto) for ALLE pinde...jeg overvejer lige !!!
eneste betænkning jeg altid har...glider de let over sammenføjningen...det er alfa og omega for mig...
så jeg glæder mig til at høre dine erfaringer bitbyte
efterhånden foregår al min strikning på rundpinde...
jeg har også mange hurtigstrikkere, men ofte irriterer den løse knop mig ad pommern til...den hænger i....men der må jeg i gang med en klat lim !!!
Citat:
jeg har også mange hurtigstrikkere
Hvad er det?
pinde i ædeltræ jeg ved ikke om bambus hører til her
Flexpinde kaldes også Hurtigstrikkere, men er det samme.
Rigtig dejlig "opfindelse", så er store arbejder ikke så tunge at sidde med.
Man kan faktisk sige at flexpinde er rundpind der er klippet over og så sidder der en perle lignende genstand i enden.
sender lige et foto af mine flex/hurtigstrikkere...
gepard kalder dem hurtigstrikkere..!!
måske kan det ses at det er 2 forskellige...
dem med bevægelig skive er møghamrende irriterende fordi de hænger fast i garnet....eller omvendt...
jeg snakker bare, fordi jeg er ved at sortere i kommodeskuffer hvor b.børnene har har deres sager sammen med mit papir/kort ting...og mange andre skatte....som jeg lige pludselig opdager at jeg har SAVNET
og det selvom jeg ikke har tænkt på det i flere år(tier) men det SKAL ud...det meste...!!!!....og spørg mig lige om jeg er god til at smide væk !!!!!
sjovt sådan ser mine også ud, og ja jeg tror de både bliver kaldet hurtigstrikkere og flexpinde, hvad synes du om dem Olivia, jeg har lidt svært ved at vende mig til dem.
jeg har været glad for dem.....altså når de opfører sig ordentligt...
men nu strikker jeg helst ikke vrangpinde mere, så jeg bruger dem ikke så meget.... altså bortset fra når jeg strikker retriller bare...
men de passer så fint til brug i min lænestol, for de lige pinde kan ikke få plads for armlænene....og det er da træls at støde på hele tiden...
nåh jamen det er da også en god ide, jeg strikker næsten altid med rundpinde...
*hoooost*
Hvad man dog kan finde på nettet ...
Her er masser af kits ('selvbyggerstrikkepindekits'):
http://search.ebay.com/Interchangeable-Needles_W0QQfromZR40 (http://search.ebay.com/Interchangeable-Needles_W0QQfromZR40)
Turbopinde:
http://www.yarnmarket.com/yarn/Addi_Turbo_Knitting_Needles-Addi_Turbo_Circular_Needles-1408.html?PPC=true&kw=goo:addi+turbo+needles (http://www.yarnmarket.com/yarn/Addi_Turbo_Knitting_Needles-Addi_Turbo_Circular_Needles-1408.html?PPC=true&kw=goo:addi+turbo+needles)
For mig vil én af fordelene med sættet være, at jeg ikke bare kan lægge strikketøjet hen i en krog - og begynde på et nyt spændende projekt!
Flex pinde og hurtigstrikkere er det samme.
jeg stødte på en opskrift, hvor man skulle bruge hurtigstrikkere, og spurgte så i min hobbyforretning, Hun vidste heller ikke hvad det var, men spurgte sin leverandør, som fortalte at det var det samme.
Ja kært barn har mange navne.
I min evige surfen og søgen på nettet, faldt jeg over teknikken 'the magic loop'.
Genialt - når man (som jeg) ikke kan fordrage at strikke rundt på 5 strømpepinde.
Jeg downloadede en lille videosekvens hvor den enkle og simple logik hurtigt fandt plads i mine sparsomme grå små i øverste etage.
Her kan du hente videoen:
http://www.knittinghelp.com/knitting/videos/adv-tech/magic-loop-knitting-rds.mpg (http://www.knittinghelp.com/knitting/videos/adv-tech/magic-loop-knitting-rds.mpg)
Jeg så videoen (små 4 mnutter) uden lyd - og behøvede egentlig ikke lyden bagefter.
I starten ser det åndssvagt ud - men pudselig gik fidusen op for mig, og så var det ikke så ringe enda.(nvb
Her er det instruktion på skrift/foto:
http://www.az.com/~andrade/knit/mloop.html (http://www.az.com/~andrade/knit/mloop.html)
det er faktisk ret genialt, men nok noget man skal øve sig på.
for mig vil det være super, jeg er nemlig god til at få huller hver gang jeg skifter pind
Jeg synes det ser lidt besværligt ud. Giver det ikke huller eller en stribe ned hvor det er delt? Det er selvfølgeligt smart, hvis man ikke kan finde en rundpind, som er kort nok, men til sokker og vanter tror jeg nok det bliver på gammeldags maner.
Når træstrikkepindene hænger i garnet kan man prøve at
gøre dem glatte igen ved at :
1/ puds pindene med fint ståluld og sprøjt med cilikone .
2/ vådslib pindene i madolie med vandslibepapir korn 1200, kan købes hos farvehandleren .
der efter gnid dem ind i voks og poler til de bliver glatte igen .
Mine penne bliver vådsleben i olie og vokset bag efter .
Jeg gik i gang med et nyt strikketøj på pinde nr. 7 i bambus og det var næsten ikke til at trække garnet på pindene, så begyndte jeg at se nøje på pindene og kunne se to fure ca 3 mm bred men rimelig dyb ( det er jo der hvor den anden pind har kørt op ad).
Hvis jeg skulle begynde at slibe på dem, så blev det nok til en anden størrelse, så de blev kasseret
Jeg tror jeg nok ville gå ned med dem i butikken igen...
Nej det vil jeg ikke, de er mindst 15 år gamle og det er ren slitage der har lavet fur i dem, den gang strikke jeg nemlig også meget.
hundeuld skrev:
550.- er mindste bøde for fart overtrædelser fru Jytte (H)
så er jeg nødt til at sælge noget af strikket, for at betale bøden det går viiirkelig ikke så jeg sætter lige farten ned og tager på Camping her i himmelfarts dagene
Jo det er af Gaby jeg har købt pindende...jeg købte også grunsættet i wire og de 2 ekstra lange wire
Jeg mener det kom til at koste mig 553,- kr eller rettersagt det er hvad det kommer til at koste kærsten
Jeg havde også oprindeligt bestilt hele molevitten ,med ekstra wirer og grundsæt og det hele...men så skrev Gaby til mig at det mente hun ikke var nødvendigt, når der var 2 ekstra lange wirer med ved siden af grundpakken med alle pindene.
Så jeg købte grundpakken til 375 kr. og bestilte også noget garn nu når jeg var i gang....
Hun tager ikke så meget for kauni, feks. købte jeg 250 g papegøje til 84 kr. og 400 g rigtig dejlig blød uld i natur (til selv at farve) og gav kun 90 kr. for de 400 g.!!
Det kan du tro jeg kan Olivia, den kommer her.: (t)
http://www.kostenloser-shop.com/cgi-bin/shopserver/shops/s000545/index.cgi (http://www.kostenloser-shop.com/cgi-bin/shopserver/shops/s000545/index.cgi)
Nu må jeg have hjælp!
Jeg har efterhånden købt lidt forskellige ædeltræspinde - både strømpepinde og rundpinde - men jeg synes, der er enorm forskel på både kvalitet og især pris.
I dag så jeg pony-rundpinde i rosentræ - til 167 kr!!! De fik lov at ligge.
Hvilke er de bedste rundpinde (som er det, jeg kommer til at bruge mest)?
Hvad skal man give for dem? Kan det passe, at 90 kr for en rundpind er rimeligt? Det vil jeg godt give.
Hvor er det godt at købe dem - kan man bestille et helt sæt på nettet, f.eks?
Jeg kan faktisk ikke svare på dine spørgsmål, men vil lige pege på endnu et problem med ædeltræspinde;
Jeg købte et lækkert par hurtigstrikkere, dvs. de der pinde med en snor i enden og en lille stopklods forneden, de er i ibenholt og enormt glatte og lækre, fremstillet i resttræ fra instrumentbygning - alt sammen meget prisværdigt.
Men efter at have strikket en hel bluse der blev for lille (selvom jeg havde checket strikkefasthed - med et andet par pinde dog) opdagede jeg at pindene faktisk ikke var den størrelse 5 som de lovede, men istedet en størrelse 4 3/4. Og det var træls.
Min erfaring er at rosentræspinde fra Pony, dem skal man holde sig fra. Jeg har knækket en strømpepind og en jumperpind fra Pony, og det er de altså for dyre til.
Derimod har jeg gode erfaringer med pindene fra Suzannes. De er tyske og fremstillet af resttræ fra produktion af musikinstrumenter. Jeg finder dem meget stærke, de bliver smukkere og bedre i brug. Overgangen på rundpinde fra træ til line er meget fint lavet. Jeg synes maskerne flyver let. Og jeg har ikke observeret at størrelsen ikke passer.
De fleste af mine Suzannes har jeg købt hos Strikkestuen, der er prisen lavest.
Fine:
Jeg har fået (ellere rettere købt) noget Evilla-uldgarn, og nu vil jeg så til at vinde det op.
Men det lugter helt forfærdeligt. Kan jeg gøre noget nu, eller skal jeg leve med stanken, indtil jeg har strikket noget af det, så det kan vaskes.
Det er samtidig meget fedtet, så det er sikkert en kombination af lanolin og farve, der er synderen.
----
Alt er relativt .....Katten har lige begravet hovedet i garnet og så helt salig ud.
Men... det er jo ikke ham, der skal have et lækkert sjal af det, selv om farverne vil være gode til ham, så gode råd er velkomne.
Katte og lanolin - det er noget der vil noget. Jeg ved ikke hvorfor men min søns katte var vilde med de lanolinbukser jeg havde strikket til hans datter. De tyvstjal bukserne ned af tørresnoren når de, nyvaskede, hang og skulle tørre
Jeg er vild med duften af uld. (z)
Men er garnet i 'dukker'?
Dyp dem i eddikevand - kuldslået - lad dem stille trække lidt i eddikkevandet og lad dem dryptørre.
Hvis det lugtede af får, så kunne jeg nok bedre leve med det. Men det lugter gammelt og støvet, dog ikke jordslået. Og så også noget kemisk.
Jo, de er i "dukker", bortset fra den ene, som jeg har bundet op. Jeg har imidlertid heldigvis ikke pillet det garn af, der holder det sammen.
Jeg må prøve eddiketricket.
Uhhhhh - der er intet værre end lugt af jordslået. (n)
Jeg får kvælningsfornemmelse, bare ved tanken.
Gammel lugt af støv ...
Det er næsten lige så slemt.
Så kan jeg godt forstå, du vil ha´lugten væk.
Fnis... det var altså ikke nemt at dyppe garnet i vand. Som jeg skrev, så var det fedtet. Faktisk vandskyende (t)
Nu har jeg prøvet med det ene nøgle, og så må jeg vente spændt til i morgen med at se/lugte, om det virkede.
Men husk nu at give besked - om resultatet er brugbart.(awd
Lige nu er jeg faktisk ikke så optimistisk.
Måske for lidt eddike? Måske lå det ikke i blød længe nok?
Men det er selvfølgelig heller ikke tørt endnu, så måske er det bedre i morgen.(R)
Lugt forstærkes af væde ... osse eddikkelugt ... så giv det en chance - ellers må du på´en igen.
Ja, det ville jeg også gøre.
Hvis det lugter jordslået, har det fået en forkert behandling,
eller har været opbevaret forkert, - måske blevet vådt på et tidspunkt ?
Det vil jeg også!
Det lugter ikke jordslået, men det lugter rigtig grimt, selv efter eddikebehandlingen.
Ævs...
Nu har jeg lige sniffet til det andet garn, og det tyder på et opbevaringsproblem. Pladegarnet lugter nemlig også.
Jeg er spændt på, hvad der bliver svaret på min mail om lugten.
Tjaaaa ...
Hvis du har kvitteringen, har sælger ikke så mange muligheder - 1) nyt lugtfrit garn eller 2) pengene tilbage!
Noget garn (bl.a. uvaskede uldgarner fra BC-garn) kan lugte af spindeolie, som er en kemisk olie spinderiet tilsætter, fordi de har vasket lanolinen ud inden de kartede ulden. Spindeolie lugter ikke ret godt, og det smager RIGTIG grimt, så man skal ikke putte fingrene i munden mens man arbejder med det. Til gengæld er det ret let at vaske ud i lunkent vand evt. med lidt uldsæbe i. Det er lettest hvis garnet er i fed med et par ombindinger på. Med forsigtighed kan garnet centrifugeres i en vaskepose eller et pudebetræk i vaskemaskinen.
Det er selvfølgelig mere besværligt end hvis garnet er vasket i forvejen, men til gengæld er garnet ofte billigere end hvis man køber en tilsvarende kvalitet i en strikkebutik.
Det kan selvfølgelig godt være at dit garn er forkert opbevaret hos forhandleren og det er derfor det lugter dårligt - jeg ville blot nævne denne anden mulighed også. Jeg håber du finder en tilfredsstillende løsning.
Uh, jeg er i syv sind lige nu.
Det skal åbenbart lugte mærkeligt - af får og plantefarve - og det vil forsvinde, når jeg vasker det færdige produkt i uldsæbe.
Men jeg er velkommen til at returnere det, hvis jeg ikke kan holde det ud.
Det er noget superlækkert garn, og jeg havde glædet mig til at komme i gang med det. Nu skal jeg "bare" lige finde ud af, om jeg kan holde lugten ud, mens jeg strikker, og om jeg tør stole på, at lugten forsvinder i vask.
:mad: Det kan selvfølgelig også bare være min hysteriske næse, der har slået til endnu en gang.
Fine, du kunne jo prøve at lave et fed, hvis det ikke allerede ligger i fed.
- Vaske det i håndvarmt vand med uldsæbe eller hårshampoo ( ikke gnubbe på garnet, - bare lade det løbe gennem vandet. Skylle det i samme temperatur vand. Tilsætte en sjat eddike i sidste hold skyllevand.)
Og hvis så ikke lugten er væk, kunne du returnere resten af garnet.
Jeg er også begyndt at tro, at jeg har en forkert opfattelse af, hvordan et får lugter (R)
Men nu stammer jeg jo også fra en egn, hvor lugten af skidtfisk var markant, og nu bor jeg i den smogfyldte storby
Jeg må hellere komme med en opdatering på mit lugte-garn, så jeg ikke skræmmer andre unødigt (ghf
Jeg tog mig sammen og fik vundet et nøgle op i sidste uge, og så fik det lov til at stå nogle dage.
Det lugter stadig, men det stinker ikke mere. Og jeg har som tidligere nævnt erkendt, at jeg måske ikke havde helt styr på, hvordan uld egentlig lugter. Min eneste erfaring med ubehandlet uld er vist også kun et par gamle lammeskind
I går gik jeg i gang med at strikke af det, og det går fint. Lige nu er strikketøjet dog blevet vådt, for katten gik lige i gang med først at gnide hovedet heftigt i det og dernæst slikke henført på det. Nu har jeg så en kat, der lugter af får, og som har uld-ånde
Modsat alle andre får jeg tørre hænder af at strikke med fedtet garn. Jeg bliver nemlig nødt til med jævne mellemrum at vaske mine hænder, for jeg bryder mig ikke om den fedtede fornemmelse
Fine!!!
Nu tror jeg altså du er sippet. (t) (Er det sådan det staves? Jeg har aldrig haft brug for at stave det, kun sagt det til min datter). Hi hi
Jeg har lige i går modtaget en pakke med evillagarn, både alm. og pladegarn.
Pladegarnet lugter nærmest af eddike vil jeg sige. Det andet lugter som det skal/plejer.
Jeg har aldrig strikket med pladegarn før, men har forstået at det meget nemt går over......så skal det ikke vindes op først eller...???????
Strikkemor
Uhhhh nej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Du skal strikke let og blidt (som om du sad med en nyklækket dunvamset kylling ... eller et råddent æg der ikke må gå i styker) ... Når du først har strikket, holder det fint, men pladegarn er hverken spundet eller tvundet ... det er de rene 'uldtotter', du sidder med.
Jeg har somme tider overvejet at prøve at spinde det ... men det er blevet ved overvejelsen.
----
Aiiii Fine ... sippet eller ej - det er bare så synd, at naturen ikke passer til din fine lugtesans.
Jeg kan huske, jeg i sin tid hentede en 8 uger hvalp.
Den DUFTEDE af frisk hø - og DUFTEN holdt i næsten 14 dage.
Jeg elsker osse duften af kostald.
Ja nu spørger jeg nok dumt, men pladegarn hvad er det. Det har jeg aldrig hørt om eller set, så måske en kunne sætte et billede ind.
Det lyder til at være et spændene garn.
Tak for rådet Ulla, (bdk det skal jeg huske når jeg går i gang med det.
strikkemor
Du kan egentlig vælge at snuppe ½ meter og 'øve' dig på - hvad den kan holde til i træk.
Og HVIS garnet knækker (når du strikker), skal du lade to ender overlappe hinanden over nogle masker. så binder det igen.
pladegarn kaldes det, fordi det ligger i plader.
Det er skånsomt (og nødvendigt) for garnet.
Det kan ikke holde til at blive vundet op i almindelige nøgler.
Det er godt at strikke 'oversize' sutsko af - og bag efter give dem en valketur i vaskemaskinen ... eller håndfilte dem.
og yrsa ... der findes INGEN dumme spørgsmål.
Men der findes mange dumme svar!
Fine er du færdig med dit sjal af det garn der lugtede, jeg er nemlig færdig med mit og vil gerne vide hvordan du vaskede det og om lugten forsvandt?
Det endte med at se sådan ud:
Og jeg kunne ikke nænne at vaske det, for det var åbenbart såååå lækkert.
Men bortset fra det, så syntes jeg, at den ubehagelige lugt forsvandt ved luftning. Alene det, at garnet blev vundet op og fik lov til at stå lidt ovenpå reolen, hjalp utroligt meget.
Men mon ikke en forsigtig håndvask i uldvaskemiddel kan hjælpe?
Jeg tror jeg vil prøve at vaske mit sjal i uldvask og se hvordan det bliver, jeg her også rigeligt garn endnu af samme farve, så det sakl nok gå.
Du kan også bruge hårshampo hvis du ikke lige har uldvask i huset...
Skal det så være shampoo til fedtet hår? (t)
The -dane:
Jeg ledte efter lige strikkepinde i Addi og fandt så en spændende nyhed.
hvor der på en måde flettes en snor ind i strikketøjet
se selv.
http://www.angelyarns.com/knitting/weave.php (http://www.angelyarns.com/knitting/weave.php)
Her er der en billede show hvor man kan se hvordan det sker og resultat.
http://community.webshots.com/slideshow?ID=196705140&key=bqqOvi (http://community.webshots.com/slideshow?ID=196705140&key=bqqOvi)
jeg overvejer at købe et sæt for at prøve det.
Denne effekten kan man også få ved enkel hakking...
Jeg foretrekker det, da jeg er bedre på å hakke enn å strikke..
Så vidt jeg har forstået svarer det til at strikke med en snor langs den pind man strikker over på. Eller at have en hæklenål man kunne trække en tråd gennem alle maskerne med (øh - altså uden at tage dem af strikkepinden).
Men jeg tror det går ud over elasticiteten i det strikkede - den tråd der er trukket igennem, går jo ligeud, så der er ingen bugter på den der kan strække sig sådan som almindelig strik kan.
er det ikke det der kaldes vævestrik?
ADDI flexpinde kan du få (købe) hos http://www.bendixgarn.dk/group.asp?group=71&sub=70 (http://www.bendixgarn.dk/group.asp?group=71&sub=70)
tak avj, Tusind tak for linket, det var sødt af dig. men jeg ledte fordi jeg gerne ville have nogle alm. strikkepinde i ADDI og her i DK, har de "kun" flexpinde og rundpinde. Jeg ville prøve de andre også. Jeg har købt nogle flexpinde og er utrolig glad for dem.
Men jeg skal til Tyskland 8-10 september så vil jeg se der, da de jo er tyske.
Jeg faldt over disse på nettet. Så nu kan der også strikkes i næsten mørke, i bilen undervejs som passager (tænkte jeg hellere på understrege det inden Mette eller UllaP kommer med bemærkninger om at jeg da skal styre og ikke strikke hahaha), da pindende lyser op
http://www.kpixie.com/catalog/index.php?cPath=223_224 (http://www.kpixie.com/catalog/index.php?cPath=223_224)
Synes de var sjove, men jeg er nok ikke køber af dem
Også meget praktisk hvis strømmen skulle ryge en stormfuld aften (ghf
Ja, men har I set prisen?
Så tror jeg hellere jeg vil købe bambus eller ædeltræ.
the_dane skrev:
Jeg faldt over disse på nettet. Så nu kan der også strikkes i næsten mørke, i bilen undervejs som passager (tænkte jeg hellere på understrege det inden Mette eller UllaP kommer med bemærkninger om at jeg da skal styre og ikke strikke hahaha), da pindende lyser op
http://www.kpixie.com/catalog/index.php?cPath=223_224 (http://www.kpixie.com/catalog/index.php?cPath=223_224)
Synes de var sjove, men jeg er nok ikke køber af dem
Hvad er nu det?????? Insuli ... lisuin... lusinu... ... Påstår du, at jeg kunne finde på dén slags???
Det er da højt hævet over mine etiske moralbegreber!!! (awd
----
Også meget praktisk hvis strømmen skulle ryge en stormfuld aften
Endnu en god grund til at strikke - dét må da gøre manden ekstra glad - at han har en kone, der ikke kun er et lys i sig selv - men osse kva sin hobby lyser op i mørket!
God ide, men det bliver nok dyrt i batterier. De holder jo kun omkring 48 timer.
Man kan vel sove ind imellem ... så der er vel en slukknap. :mad:
48 timer!!!! Noyyyy - så ville jeg da både dø af tørst og sult og mangel på søvn! *grin*
Og hvis man kun kan købe dem i USA, bliver de godt nok dyre i både forsendelse og told/skat, så jeg tror osse, jeg nøjes med dem, jeg har.
Ja, vi burde finde nogle sjove strikkepinde og så producere dem. Så kan folk her i Europa få noget billere end hvis fra USA.
strikkepinde med
- automatisk pindetæller
- ændrer farve for ulige/lige pindeomgang
- kan styre et mønster
- langtidsbatterier - evt genopladelige .....
nå ja fantasien fejler ikke noget.
Citat:
ændrer farve for ulige/lige pindeomgang
Dem kan jeg snilt fremstille - tar bare to forskellige slags - ibenholt og bambus.
hvor er du bare hurtig, eg.
Dig kan man ikke snyde(H)
Citat:
langtidsbatterier - evt genopladelige .....
Så skal de da være trådløse - eller bliver det da nogle tunge strikkepinde.
Hmmmm Ulla .... hvad har vi to gjort dane? Sikke nogle grimme beskyldninger at komme med ...... jeg kunne ikke drømme om at sige sådan noget
Citat:
hvor er du bare hurtig, eg.
Dig kan man ikke snyde
Ja - jeg er lige kommet fra arbejde - så skulle man da gerne være veludhvilket efter ca. 9 timers arbejde -
Mette skrev:
Hmmmm Ulla .... hvad har vi to gjort dane? Sikke nogle grimme beskyldninger at komme med ...... jeg kunne ikke drømme om at sige sådan noget (ghf
Nej, jeg ved da heller ikke, hvad hun tænker på!! :mad:
Vi er da de reneste små uskyldige englebasser - du og jeg
Citat:
Vi er da de reneste små uskyldige englebasser - du og jeg
Nu er det da godt nok snart jul - og julemanden ham tror jeg på - men at der findes to små uskyldige engelbasser - den tro jeg ikke på (ghf
Hvis man nu kunne få nogel strikkepinde der kunne strikke selv... uha hvor meget vi kunne få lavet, og alle vores sofapuder skulle have nyt fyld.. hvilken herlige hedder vi kunne købe i alle de der gode tilbud der er på rokken (Å) åh nej, jeg må bare drømme videre, og se alt mit garn helt bestemt fordobler sig... sådan helt af sig selv, for det er ikke mig der køber garnet
Også kan jeg godt lide jer englebasser herinde, pas nu på at glorien ikke bliver for TUNG He he
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.