PDA

Se fuld version : Garnkoncept - feedback ønskes

Frellbot
08-04-2008, 19:19
Har et spørgsmål til jer erfarne strikkere.

Hot eller not?

Efter jeg opdagede denne side er jeg blevet bidt af en gal strikker, og ok, jeg er ikke den hurtigste pind i kurven og lærer en masse på min vej.

En af de ting, der faktsik altid har irriteret mig en smule når der skulle strikkes et arbejde, var når der skulle bruges små mængder af en bestemt farve eller når man lige stod og manglede et par kontrastfarver.

I Uldstedet kunne jeg en gang imellem købe 6-10 g af forskellige farver, men ofte var det ikke altid nok.

Jeg ved godt, jeg måske bevæger mig ud på det dybe vand, for jeg har fornemmelsen af, at I herinde får brugt hver en mm. af jeres garn, eller altid har en 13-14 restfarver på lager.

Men.. jeg har en plan om at sælge lad os sige 100g hanks bestående af 3-4 forskellige farver og så navngive dem efter farvekombinationerne jeg selv sætter sammen.

Jeg kunne også forestille mig, at folk selv kunne kombinere mellem et udvalg af farver.

Hvad er Rokkens dom?

OPR1
08-04-2008, 19:30
Umiddelbart lyder ideen ok. Der er da nok mange der vi blive glad for at kunne købe garn i en mindre mængde end 50 gr.
Konceptet bruges forøvrigt bl.a. i Frankrig.

Jeg har godt nok sjældent garnrester, for det hele bliver brugt i forbindelse med varmestuestrik, men jeg er da sikker på at andre har rester liggende

Mosterkoster
08-04-2008, 23:14
Jeg kan godt forstå, at din fornemmelse er, at folk der er herinde lige finder noget garn frem, som de liiige kan bruge til sjal mm. Det lyder som om de har en rigtig velassorteret garnforretning kørende ved siden af. (31)

Det har jeg ikke, jeg har ikke pladsen og heller ikke "tiden" (31)

Jeg synes ikke det lyder så tosset.

Mosterkoster
08-04-2008, 23:30
Det er godt Ulla P, kan jeg så ikke "låne" lidt loft hos dig. (31)

Jeg har jo hørt at du har så meget plads. (31)(31)