PDA

Se fuld version : Vævestrikket sjal - lad os strikke det sammen?

Unger
05-04-2008, 09:08
Jeg laver lige denne tråd om til en lad-os-strikke-sammen-tråd. Håber der er andre der har lyst til at være med hen ad vejen?

Er der nogle af jer der har strikket det vævestrikkede sjal fra Silkeborg Uldspinderi?

Jeg havde tænkt mig at strikke det i arwetta strømpegarn, men først ville det være rart at vide om der er andre der har strikket det og om det er nemt eller svært at strikke??? (wqæ

Her er lige et link til opskriften hvis nogle skulle være interesserede http://www.silkeborg-uld.com/index.php

Strikke Marie
05-04-2008, 09:21
Det er et fantastisk sjal. Har set på det før, men jeg har det nok med vævestrik - så kan jeg lige så godt væve det i farveeffekt.
Husk at have nok garn og tid.
Strikke Marie

Spirrevip
05-04-2008, 09:37
Unger, jeg er igang med at strikke det. Har dog købt garn og opskrift af amanda-m . Det går MEGET langsomt fremad. Har strikket ligeså meget baglæns som forlæns (33) . Jeg strikker i to lilla farver og en sort og da jeg har synsproblemer løber farverne ud i hinanden når jeg har siddet med det i et stykke tid.

Mangler vel ca. 20-25 cm og så er det færdigt. Jeg tager det med til vores første Krea møde så du kan se det i virkeligheden. (:)

Unger
05-04-2008, 09:40
Unger, jeg er igang med at strikke det. Har dog købt garn og opskrift af amanda-m . Det går MEGET langsomt fremad. Har strikket ligeså meget baglæns som forlæns (33) . Jeg strikker i to lilla farver og en sort og da jeg har synsproblemer løber farverne ud i hinanden når jeg har siddet med det i et stykke tid.

Mangler vel ca. 20-25 cm og så er det færdigt. Jeg tager det med til vores første Krea møde så du kan se det i virkeligheden. (:)

Kanon, det glæder jeg mig til. Men er det svært at strikke? Er det svært at få pænt? Jeg havde tænkt at strikke det i brun, turkis og petrol eller mørk brun, lys brun og råhvid.

Du har ikke et foreløbigt billede vel? æøs

Spirrevip
05-04-2008, 10:13
Vær omhyggelig med at sno garnet ved farveskift hele arbejdet igennem . Du kan vælge om mønstret skal være nærmest snorlige eller bølge, alt efter hvor meget garnet strammes under strikningen. Jeg har valgt at lade mit bølge lidt.

Så dygtig som du er Unger burde du ikke have problemer med at få et flot resultat. ((O))

Det kræver en del tålmodighed da teknikken ikke er den hurtigste at strikke.

Billeder: Jeg må se om jeg kan tage mig sammen imorgen og få indsat nogle billeder af det ( og mine Hex hatte som jeg også har lovet ).

hulda
05-04-2008, 20:59
Det er superflot.
Glæder mig til at se det færdigt.

Spirrevip
07-04-2008, 15:16
17295

17296

Billederne viser altså ikke de rigtige farver . I virkeligheden er sjalet meget mørkt og det ser helt tæt ud i strikningen. Jeg strikker på pinde 3½ da jeg ikke var tilfreds med hvordan det ville komme til at se ud med pinde nr. 4.

(:)

hulda
07-04-2008, 15:19
Neeeeeeejjjjjj hvor ser det flot ud.

Er det ikke svært at strikke?

Spirrevip
07-04-2008, 15:30
Jeg har gjort det svært for mig selv pga. farvevalg, og så glipper koncentrationen altså lidt for meget . Jeg har da mod på at lave et til, men det skal være i lyse og skarpe kontrast farver og på tykke pinde . Det er første gang i mit liv jeg strikker efter diagram og det tog måneder inden jeg forstod at læse det, kombineret med de skriftlige instrukser (31).

Mosterkoster
07-04-2008, 18:10
Det ser godt nok rigtig dejligt ud. Det er lige før jeg får lyst til at strikke det med det samme, men må nok hellere vente til de 1000 andre projekter er overstået. (31)

Unger
07-04-2008, 20:44
Spirrevip: Hvor er det bare flot - jeg er simpelthen nødt til at komme igang. Hvilket garn strikker du i?

Mosterkoster: Måske vi skal starte en ny "sjal vi strikker sammen" tråd med det vævestrikkede sjal - gad vide om ikke der er andre der også har mod på at være med? æøs

hulda
07-04-2008, 20:50
[quote=Spirrevip;94588]17295

17296

Billederne viser altså ikke de rigtige farver . I virkeligheden er sjalet meget mørkt og det ser helt tæt ud i strikningen. Jeg strikker på pinde 3½ da jeg ikke var tilfreds med hvordan det ville komme til at se ud med pinde nr. -

Jeg synes ellers, at dine farver er mindst lige så flotte, som det originale.

Flot gået, jeg må sige, at jeg glæder mig, til at se det færdigt og udspændt.(qwe

Mosterkoster
07-04-2008, 21:41
Det kunne da overvejes unger, men kan det ikke lige vente et par uger (40)

Unger
07-04-2008, 21:49
Det kunne da overvejes unger, men kan det ikke lige vente et par uger (40)

Hmmm ved snart ikke - kommer an på hvor hurtigt jeg får fat i noget garn? (R) Problemet er, at der ikke er ret mange "rigtige" butikker i nærheden af mig, der forhandler arwetta og jeg synes altså det er for svært at vælge 3 farver der skal passe sammen når man kun har et lille kulørt felt at vælge farverne udfra - vil gerne se garnet IRL...
Men når jeg har fået fat i garnet, så starter jeg ihvertfald og tror egentlig at det tager så lang tid at strikke, at rigtig mange kan nå at være med undervejs? Også dig... ((O))

Flere der kunne have lyst til at være med???? (t)

Spirrevip
08-04-2008, 13:50
Unger, jeg strikker det i New Zealandsk lammeuld. Jeg har købt det her

http://www.hejlsgamlesmedie.dk/product.asp?product=356&sub=0&page=1 , så det blev bragt lige til døren. Amanda-m er simpelthen alletiders at handle hos. (5)

Det er dejligt at vide at i synes godt om mit sjal. Jeg glæder mig også selv til det er færdigt. Jeg poster selvfølgelig billeder når det er vasket og presset og helt klart til brug. (:) .

Jeg synes simpelthen det er en super ide at have projekt " ting vi strikker sammen ". Ville selv gerne have strikket det der er igang nu. Håber der er nogle flere der støtter op omkring Unger og starter et projekt vævestrikket sjal.

amanda-m
08-04-2008, 14:22
Jeg tager da pænt mod roserne fra Spirrevip og ja: Det er et rigtig lækkert sjal og bestemt også i andre farver end de "originale".

Ang. farvevalg ved netkøb:
Det er umuligt at afbillede farverne præcist på nettet skønt vi gør hvad vi kan.
Jeg bruger dog meget tid på fon og mail med kunderne for at finde det helt rigtige farvevalg, også fordi jeg har mange flere farver i butikken end der ligger på min netbutik.
Skal flere farver kombineres (som i det vævestrikket sjal), samler jeg gerne de farver vi er kommet frem til og sender dem på et fælles foto.
På den måde kan kunden se hvordan farverne passer i forhold til hinanden.

Hilsen Trunte (amanda-m)

mutti
08-04-2008, 17:07
Et rigtig flot sjal. (24) glæder mig til at følge denne tråd.

Unger
08-04-2008, 18:15
Nu har jeg endelig fået købt garn til sjalet - synes det var rigtig svært at bestemme sig for farverne, men det endte med mellembrun, cacaobrun og lime.

Som I kan se har jeg valgt at strikke sjalet i arwetta strømpegarn - jeg har aldrig strikket i arwetta før, så det er jeg rigtig spændt på.

Som første spæde start får I et billede af farverne - har endnu ikke fået garn på pindene endnu, men det kommer når min datter er blevet puttet (z)

Unger
09-04-2008, 07:39
Nu er jeg nået dertil hvor jeg skal igang med mønster 2 og her går jeg så lidt i stå.

Den farve der hedder khaki i mønsteret strikkes jo som en retrille i mønster et, men skal man fortsætte med det igennem mønster 2 eller skal alle maskerne her strikkes glat?

Håber en eller anden kan hjælpe mig???(t)

Strikke Marie
09-04-2008, 08:15
Unger: du er en mester i farvevalg til dine kreationer.
Strikke Marie(H)

Spirrevip
09-04-2008, 15:05
Unger : Når du skifter til den der hedder khaki så strikker du først ret hele vejen gennenm arbejdet ( altså både i kanten ( mønster 1 og i midten mønster 2 ). Næste Khaki pind strikkes ret i kanten og så skifter du til vrang masker igennem mønsterdelen og så igen strikke ret i kanten. Husk at når du strikker khakipindene skal du tage de masker løst af som du strikkede på forrige pind og de masker du strikkede skal tages løst af.

Jeg sender dig lige en pm, for jeg er ikke sikker på at min forklaring er forståelig. (:)

Else M
09-04-2008, 16:29
[quote=Unger;95001]Nu er jeg nået dertil hvor jeg skal igang med mønster 2 og her går jeg så lidt i stå.

Skynd dig billeder-billeder det er jo bare så spændene og se i de smukke farver du har valgt der(:)

Unger
09-04-2008, 23:20
Her er et billede af det jeg nåede i går.

I dag har jeg strikket og pillet op igen og så prøvestrikket på en lille klud (det gik godt), men da jeg så igen tog fat i selve sjalet, så bliver midtermønsteret virkelig ikke pænt - ØV!

Jeg er næsten ved at give op - lige på det punkt kan min tålmodighed desværre tit ligge på et meget lille sted...

Nu skal jeg ihvertfald til at pille op igen - og så må jeg vel prøve om igen... (x) Hader når tingene ikke lykkes som jeg gerne vil...

Tingerete
10-04-2008, 20:35
Spirrevip og Unger: det er nogle rigtig dejlige farver I har valgt. Det er et uimodståeligt flot sjal. - - Nu har jeg også bestilt garn og opskrift hos Amanda-m. (asf)Nu venter jeg spændt på at se garnet i virkeligheden og røre ved det og jeg glæder mig til at komme i gang. (40)

Spirrevip
10-04-2008, 22:24
Godt at der er en mere med Tingerete ((O)).

Unger: Ang. spidsen. Du skal sørge for at alle kantmasker ikke er stramme. Når du på hver anden pind tager ud skal du " justere " så strikkefastheden er den samme. Det jeg udleder af foto'et er at du strammer lidt for meget i kantmaskerne og så ser det ud som om at du ikke har strammet spændingen nok ( der hvor det begynder at " bølge " når du strikkede vrang .

I dag har jeg strikket 4 pinde baglæns og har indhentet 1. Fortvil ikke-- MEN det er et sjal der kræver ens fulde opmærksomhed. (:) ( Ihvertfald min ).

Tingerete
15-04-2008, 10:33
Sjal eller minitrusse? - jeg ER i gang!((O))
Sådan ser mit vævestrikkede sjal ud - selvom jeg SLET ikke er kommet til det "vævede" endnu.
Der er ikke noget, jeg ønsker mere, end at strikke løs og komme videre. Men jeg har lige en konfirmation, der skal overstås først.
Nu har jeg siddet og fulgt med i alle de smukke ting I laver så nu ville jeg lige pippe med. Rokken er altså et meget inspirende sted at være, - men, - fornemmer jeg - også et dyrt bekendtskab. . .(awd

Spirrevip
16-04-2008, 12:57
Det ser ud til at blive flot, Tingerete (:). Jeg glæder mig til at følge "minitrussens " forvandling til sjal (31)

Mosterkoster
18-04-2008, 17:17
Unger, så kunne jeg ikke nære mig, har lige bestilt strikkekit til det vævestrikkede. Skal være en fødselsdagsgave til min mor. Så i løbet af en uges tid kommer jeg nok i gang med det. (40)

Unger
18-04-2008, 17:45
Unger, så kunne jeg ikke nære mig, har lige bestilt strikkekit til det vævestrikkede. Skal være en fødselsdagsgave til min mor. Så i løbet af en uges tid kommer jeg nok i gang med det. (40)

(qweIhhhh hvor dejligt - glæder mig til at følge med i projektet!

Her går det meget langsomt i øjeblikket da mit bachelor-projekt tager (næsten) al min tid, men mon ikke jeg får 5 min. her og der til at strikke lidt? Det driller mig dog, så jeg glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå med dit...

Mosterkoster
03-05-2008, 09:28
Unger, hvordan går det med dit sjal.
Jeg har nu garnet og venter på en garnvinde, så jeg kan vinde det op. Så jeg regner med at jeg går i gang på onsdag. Hvor langt er du nået?
(40)

Tingerete
03-05-2008, 10:26
Se, hvor langt jeg er kommet.((O))
Det er et dejligt arbejde, synes jeg. Især, når man har fået lært mønstret udenad.
Det værste er alle de sammenfiltrede tråde, man (læs: jeg) døjer med.(F)
Det er da spændende at se, hvilke farver du har valgt, Mosterkoster.(:)

Tingerete
03-05-2008, 10:29
Hov, glemte jo at vedhæfte. . .(31)

Tingerete
03-05-2008, 10:29
Det er grønlige farver. . . svært at se. .

Mosterkoster
03-05-2008, 10:48
Nej hvor det bliver flot. Jeg glæder mig også til at komme i gang.(40)

Unger
03-05-2008, 13:19
Unger, hvordan går det med dit sjal.
Jeg har nu garnet og venter på en garnvinde, så jeg kan vinde det op. Så jeg regner med at jeg går i gang på onsdag. Hvor langt er du nået?
(40)

Åh, jeg er ikke nået ret langt, for det driller mig virkelig meget - jeg synes slet ikke jeg kan få det pænt :o(
I stedet laver jeg en masse overspringshandlinger såsom at begynde på et dominosjal og et skyggestrikket halstørklæde... *Slemme mig*

Er spændt på at følge med i dit sjal - måske kan du give mig nogle fif undervejs?

Mosterkoster
08-05-2008, 22:13
Så har jeg fået garnet spolet op og skal i gang med at strikke. Har lige forsøgt mig med mønster 2. Jeg var overbevist om, at det ville volde mig store kvaler, for jeg fattede ikke mønsteret, men da jeg gik i gang med at strikke det, var det jo forholdsvis nemt. Nu er jeg bare spændt på, hvordan det bliver når der også skal kant om, men det får vi jo se.

Unger, har tænkt på, at vi vel bare kan sætte os sammen en dag, og så få strikket sammen, så vi kan hjælpe hinanden irl. (z)

Unger
08-05-2008, 22:23
Unger, har tænkt på, at vi vel bare kan sætte os sammen en dag, og så få strikket sammen, så vi kan hjælpe hinanden irl. (z)

Rigtig god ide Mosterkoster - den er jeg med på! (qwe Måske vil Spirrevip også være med? Hun er også igang med sjalet jo...

Mosterkoster
08-05-2008, 22:25
Se det tænkte jeg nok du var, sender dig lige en pb med oplysninger. (z)

Tingerete
08-05-2008, 23:02
Mosterkoster, - jeg tror, du bliver glad for at strikke sjalet. Mønsteret er faktisk meget behageligt at strikke og slet ikke svært, når man først får det lært! (31)
Jeg venter spændt på at se dine farver. ((O))Hvilket garn har du mon valgt?(:)

Mosterkoster
12-05-2008, 21:54
så er jeg i gang. Men bliver nødt til at spørge, når jeg strikker mønsteret, så skal det være glatstrikning og når det er i kanten skal den mørke farve være glat og mellemfarven ret, er det korrekt forstået?

Unger
12-05-2008, 22:12
så er jeg i gang. Men bliver nødt til at spørge, når jeg strikker mønsteret, så skal det være glatstrikning og når det er i kanten skal den mørke farve være glat og mellemfarven ret, er det korrekt forstået?

Det er fuldstændig korrekt (105)

Tingerete
12-05-2008, 22:41
((O))Det kan man jo faktisk selv bestemme. Min den mørkeste farve er ret og den mellemste er glatstrikning. Det fungerer godt på mit sjal. God strikkelyst Mosterkoster.(awd

Nattrolden
13-05-2008, 00:25
hold da helt op der er MEGET jeg stadig mangler at lære i strikke verden. hvordan vævestrikker man? det sjal i er ved at lave det er bare SÅ flot uha det skal læres en dag. men det ser ekstrem svært ud(R)mon der er nogen der kan lære det fra sig?

Strikkelene
13-05-2008, 20:46
Åh, det er så sjovt at sidde og læse om alle jeres projekter med sjaler, stømper mm.. Og så alle de sjove kommentarer I kommer med!
Jeg tror ikke, at jeg ville have tålmodighed til at strikke et kæmpe sjal med 300 - 500 masker. Jeg ville blive træt af det inden jeg nåede halvdelen af sjalet. Jeg har heller ikke en rundpind, der er så lang, at jeg kan have så mange masker på, på én gang. Jeg ville snarere stikke det i flere dele og hækle dem sammen til sidst.

Mosterkoster
15-05-2008, 21:38
Jeg vil lige vise, hvor langt jeg er med mit sjal.
Jeg startede i forgårs.

Vævestrikket sjal i New Zealand lammeuld.
18687

Mønsteret er såmænd let nok, men der skal alligevel koncentration på.
Jeg har pillet op (nej ikke strikket baglæns, for det var alt for meget)
3 gange, men kommer da lidt længere hver gang. 1. gang havde jeg glemt at tage en maske ud i højre side. 2. gang havde jeg strikket midtermønsteret i retmasker fra bagsiden og 3. gang havde jeg strikket
vrangmasker på bagsiden, hvor det skulle have været ret.
Men det jeg har lavet nu har ingen synlige fejl, som jeg ved af, så det bliver ikke ændret. (z)

Unger
15-05-2008, 21:48
Aj hvor er det bare flot Mosterkoster! Bare det var mit der blev så flot :o(

Jeg glæder mig til at få til til at få noget hjælp en dag...

Tingerete
15-05-2008, 23:11
(qweHej Mosterkoster, hvor ER det flot. Du er sandelig også hurtig - på trods af, at du har pillet op nogle gange -. Jeg har været igennem de samme fejl, så jeg har også strikket baglæns ind i mellem. Mange strikkehilsener Tingerete(:)

Tingerete
15-05-2008, 23:13
*103*Spirrevip, - hvordan går det med dit sjal? spændende. . .((O))

Spirrevip
16-05-2008, 16:49
Det ser rigtigt godt ud,Mosterkoster (qwe.

Unger, om ikke andet skal du nok få håndgribelig hjælp når vi ses til det første Krea møde(:).

Tingerete, jeg er på den sidte omgang mønster, så afslutningen er i sigte. Har strikket mere baglæns end forlæns det sidste lange stykke tid (15). Det kniber med koncentrationen ( der er lidt for meget der " brænder på " i privatlivet, på en gang ). Med lidt held skulle jeg være færdig med det næste weekend. *103*

Landbokonen
16-05-2008, 17:17
(bdkFantastisk sjal, men jeg kunne ikke komme frem til opskriften via linket æv

Spirrevip
25-05-2008, 18:23
Weekenden er snart ovre, men jeg mangler altså stadig 18 pinde mere før mit sjal er færdigt. Hold da op hvor er der mange masker på en enkelt pind !

Husets kamera er " holdt op med " at virke, så jeg satser på at en af mine medKrea( tøzzer ) kan tage nogle billeder og poste dem på lørdag. *103*.

Tingerete
25-05-2008, 23:02
(:)Hmmm - Spændende Spirrevip -

Med mit går det kun langsomt fremad. Har også gang i en sommerbluse i Himalayasilk. Har svært ved at begrænse mig til kun ét projekt.
Men glæder mig til at se dit færdige vævestrikkede sjal. Pøj pøj.((O))

Spirrevip
26-05-2008, 08:41
Jeg var også glad for at lave lidt varmestuestrik midt i sjalsprojektet . Så kunne jeg da se at noget blev færdigt. Jeg glæder mig MEGET til at tage det vævestrikkede om skuldrene og få gang i noget nyt på pindene.

Det lyder dejligt afsvalende med en sommerbluse i Himalayasilke (:).

Pøj Pøj til dig også Tingerete ((O)).

Spirrevip
04-06-2008, 09:25
Efter lidt " overspringshandlinger" (31)lykkedes det mig endelig at færdiggøre det vævestrikkede sjal. Jeg tog mig sammen efter det første Krea Hafnia møde, så lige et stort kram til alle (k).19373

19374

19375

19376

Strikkelene
04-06-2008, 14:57
Ja, sikke et flot sjal, du har lavet, Spirrevip! Sikke en flot farvesammensætning! Jeg tror også, at mørk lilla og pink ville se flot ud sammen.

Mosterkoster
04-06-2008, 20:35
Det er godt nok blevet flot. Ja det hjælper at være sammen med andre kreative mennesker, så man kan få taget sig sammen til at gøre end ende på UFO er.(z)

Spirrevip
05-06-2008, 12:51
Hvor er det dejligt med al den positive feedback (a).

Nu vil jeg arbejde på at få skrevet en letforståelig vejledning til strikning af dette sjal. (:)

strikketøsen
05-06-2008, 14:11
(H)Spirrevip,

Hvor er det altså bare såååå FLOT dit sjal *107* (bdk *107* !!!

benner
05-06-2008, 22:52
må jeg spørge om det sjal er strikket med tre faver??
jeg har kun prøvet at strikke med to faver det er godt nok flot det man barer skal værer opmærksom på at det tar den tid det tar men det er en sjov måde at strikke på held og lykke til jer der er gået igang det kan godt værer jeg hopper med (39)hilsen Benner

Spirrevip
06-06-2008, 09:53
Ja, sjalet er strikket med tre farver. Det kan faktisk ikke ses på mine billeder ( fordi de er formindskede ). De to lilla nuancer jeg har brugt ligger temmelig tæt op ad hinanden. Men det ses tydeligt i dagslys .
Hvis du ser på Mosterkosters færdige sjal så ses det tydeligt at der benyttes tre farver.

Faktisk bruges der kun de to af farverne til selve midtermønstret og det særlige ved teknikken er at du kun strikker med den ene af farverne adgangen. I kanten, rundt om mønstret, benyttes den 3. farve.

*103*

Tingerete
09-06-2008, 22:49
Hvor ER det blevet flot Spirrevip.(awd Tillykke med det. Det er sjovt at se de forskellige variationer. Sikke skønne farver. . . Virkelig smukt. (6)

Spirrevip
10-06-2008, 09:41
Går det planmæssigt fremad med dit, Tingerete ? Glæder mig til at se endnu en farvekombination *103*. ( Føler mig fristet til at strikke et med pink, som Strikkelene nævnte ) (:).

morbox
10-06-2008, 10:57
startede på et i går . Jeg syntes ikke at jeg kunne få det pænt så har pillet det hele op igen.

Unger
10-06-2008, 11:10
startede på et i går . Jeg syntes ikke at jeg kunne få det pænt så har pillet det hele op igen.

Velkommen i klubben morbox - sådan har jeg det også, men jeg bliver ved med at prøve til det lykkes (tror jeg) *124*

Unger
10-06-2008, 11:12
Går det planmæssigt fremad med dit, Tingerete ? Glæder mig til at se endnu en farvekombination *103*. ( Føler mig fristet til at strikke et med pink, som Strikkelene nævnte ) (:).

Pink vil være flot! Da jeg skulle vælge farver overvejede jeg pink, turkis og lime sammen - synes det ville være rigtig frækt! Hvis det lykkes for mig at få strikket det igangværende færdigt vil jeg overveje et nyt i de farver...

Knus

Tingerete
15-06-2008, 13:54

Jo tak, Spirrevip, det går vist planmæssigt. (x)Jeg har ingen problemer med det eller andet. Det går bare langsomt. . . , og det er fordi jeg har mere end et projekt igang. ((O))Strikker på sjalet i bussen til og fra arbejde. Det er dét, det bliver til i øjeblikket. (:)

Thomas' mormor
15-06-2008, 14:12
hej spirrevip havde overset at du var blevet færdig. Tillykke med det. Nu har jeg jo set farverne IRL og de var meget flotte og anvendelige til mange lejligheder.

luffedreng
05-11-2008, 20:20
så har jeg bestilt garn til sjalet,GLÆDER mig.
Er der flere der er blevet færdige med det og bare "glemt" at lægge billeder ind ???

elsemarie
16-11-2008, 10:59
Jeg synes det er et rigtig flot sjal, *213*ville man kunne strikke det med kauni i flere farver og 2 neutrale. *169*

luffedreng
16-11-2008, 19:45
Jeg synes det er et rigtig flot sjal, *213*ville man kunne strikke det med kauni i flere farver og 2 neutrale. *169*
Jeg kunne godt finde på at strikke det i sort og den multi farvede, det ville blive hammer flot.
Lige nu er jeg igang med sjalet i original farverne, det bliver også flot.

grethe
16-06-2009, 12:32
Jeg er også startet på sjalet, dog i de orginale farver og garn men på pinde nr. 3 1/2. Jeg bruger meget tid på, at vikle garnet fra hinanden. Hvordan holder I andre styr på de 4 nøgler. (R)

Silles farmor
19-08-2011, 23:01
Kære Spirrevip
ER ny på Rok'en.
Er begyndt på vævestrikket sjal - og har brug for vejledning. Har strikket og pillet op nogle gange nu.
Håber du kan hjælpe mig.
Silles framor

mariannez
20-08-2011, 08:08
Hejsa:-) Jeg har kastet mig ud i projekt sjal med vævestrik.

Hvordan får i kanten pæn i den side hvor I skifter farve?

Tak for jeres indlæg og hjælp. Som ikke særlig erfaren strikker er det helt fantastisk at være med i dette forum.

God weekend
Kh Marianne

flor61
21-08-2011, 11:54
Ja så røg jeg med på bølgen ..men er ikke helt dus med alle de nøgler garn ..
Jeg har valgt garnet Navia, lys lilla ,mørk lilla og sort grå ..syntes det så flot et sjal men det er rigtigt det kræver ikke snak og tv...og nok heller ikke lige et der bliver færdigt lige med det samme (z)

"Brumby"
21-08-2011, 20:34
Sidder og læser denne gamle tråd igennem... og er fasineret over hvor smukt sjalet er...

Sad så og læste opskriften... http://www.silkeborg-uld.com/filcolana/opskrifter/visopskrift.php?ID=73

Men det med at garnet skal snoes.. forstår jeg ikke en dyt af! bryder man garnet hele tiden og snor med anden farve? eller?

Hvad menes der med "snoes"?

Og hvad så dér hvor der kun er een maske med een farve? forstår det ikke rigtigt...

men jeg er sybt facineret af sjalets mønster..(z)

Multiblue
13-03-2012, 17:45
Jeg har brug for hjælp til vævestrikket sjal mønster 2 hvor der står at man kal tage en maske løs af og strik en ret og gentag . Når jeg har gjort dette bliver arbejdet helt anderledes og ligner ikke mønstret men almindelig væveteknikker. Hvad gør jeg forkert.