PDA

Se fuld version : HJÆLP til svøbet

Missive
22-03-2008, 14:51
ej jeg bliver skør. Ved ikke om jeg gør det rigtigt. Der står i opskriften følgende:
Inderborten:
Saml alle 60 løkker fra den ene side (der er 4 sider) op på pinden. Strik hver side for sig, på denne måde:
1. p: slå om, 3r, *(slå om, 1r) 6 gange, 6r*. Gentag fra* til * til der er 9m tilbage, (slå om,1r) 6 gange, 3r.

betyder *(slå om, 1r) 6 gange, 6r*. ikke at der bliver 7 ret efter man har slået om i mønsteret?
Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.(31)Er snart grædefærdig. Startede oprindeligt med en anden opskrift, men det er bare ikke lykkes mig at få styr på det. Nu prøver jeg så denne og er i tvivl.

Er der også en som er sød og fortælle mig hvor bred midderstykket er for mit er nemlig 55*55 cm.
KH
Tanja

Unger
22-03-2008, 15:49
Du skal slå tråden om pinden een gang og herefter strikke 1 ret. Dette skal du gøre 6 gange i træk og så til sidst strikke 6 masker ret.
På næste pind strikkes der så en maske i hver af omslagene så sekvensen giver ialt 18 masker. Dette gør du indtil der er 9 masker tilbage hvorefter du igen strikker 1 omslag efterfulgt af en retmaske 6 gange og så til sidst 3 retmasker.

Håber det giver mening? Det er så svært at forklare kun med ord :o)

Unger
22-03-2008, 15:54
Har også lige målet mit midterstykke og det har ca. samme mål som dit, så det lyder rigtigt nok :o)

Missive
22-03-2008, 22:03
Tusinde tak, jeg fandt ud af det.(bdk

Prøvede simpelthen mig frem og det var rigtigt sådanne som jeg troede. Nogle gange tror man bare, at det er mere besværligt end det i virkeligheden er.

Igen tak for hjælpen. Nu kører det bare der ud af og bliver fantastisk flot.

KH
Tanja