PDA

Se fuld version : DROPS nr. 0-412 - hjælp til opskrift forståelse

SusanneKristensen
21-03-2008, 22:11
Jeg har godt gang t bagstykket til min nye trøje, men er stødt ind i et lille problem og er ikke sikker på om jeg forstår opskriften rigtig..(wqæ

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=412&lang=dk

Samtidig når arb måler 67 cm tages der 1 m ud i hver side til bred skulder på hver 6. cm totalt 2 gange.
skal jeg strikke 6 cm og tage 1 m ud og så skrikke 6 m igen og 1 ud??

Når arb måler 75 cm lukkes der af til skrå skulder på hver 2.p således: 8 m 2 gange og derefter de resterende 7 på næste p.
er det 8 masker der lukkes af på EN gang og så igen=16 masker og så 7 mere=23..??

Susanne(sos)

birdie4760
21-03-2008, 22:24
Samtidig når arb måler 67 cm tages der 1 m ud i hver side til bred skulder på hver 6. cm totalt 2 gange.
Jeg ville ta ud første gang når arbejdet måler 67 cm og igen ved 73 cm

Når arb måler 75 cm lukkes der af til skrå skulder på hver 2.p således: 8 m 2 gange og derefter de resterende 7 på næste p.
er det 8 masker der lukkes af på EN gang og så igen=16 masker og så 7 mere=23..??
Ja så aflukningen strækker sig over ialt 6 pinde

Susanne(sos)

MMajken
22-03-2008, 12:51
Jeg har godt gang t bagstykket til min nye trøje, men er stødt ind i et lille problem og er ikke sikker på om jeg forstår opskriften rigtig..(wqæ

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=412&lang=dk

skal jeg strikke 6 cm og tage 1 m ud og så skrikke 6 m igen og 1 ud??

Susanne(sos)

1. du skal tage 1 maske ud i hver side når arbejdet måler 67 cm og nå du har strikket 6 cm altså nå arbejdet måler 73 cm tager du igen 1 maske ud i hver side

2. du lukker 8 masker af i starten af pinden og strikker resten og tilbage igen på næste pind lukker du igen 8 masker af i starten af pinden og strikker resten og til bage igen på 3 pind lukker du 7 masker af og så skulle du helst ikke have flere masker tilbage håber det kan hjælpe dig ellers spørg bare igen (27)