PDA

Se fuld version : problemer med opskrift på cardigans halsudskæring - hjælp søges

dortes
17-03-2008, 21:54
Hej!
Jeg har problemer med en opskrift fra den ellers fantastiske bog Klassisk Strik. Nærmere bestemt en såkaldt Kelly Cardigan.
På rygstykket er jeg nået til skuldre og halsudskæring. Alt foregår i glatstrik.
Så siger den:
"Næste p (RS): Luk 7 m af, strik r, til der er 11 m på højre p, vend, sæt øvrige m på en maskeholder.
Strikek denne side færdig først. Luk 3 m af i beg af næste p. Luk de resterende 8 m af.
Begynde fra RS, og luk de midterste 27 m af, strik r p ud. Strik skulderen som den første skulder, men spejlvendt."

Det forstår jeg desværre ikke meget af.
Hvilke m skal jeg sætte på maskeholder? Hvordan starter jeg med de midterste igen? Og hvordan strikker jeg den "sidste" skulder?
Opklarende svar modtages med kyshånd....

Mosterkoster
17-03-2008, 22:36
Jeg synes altid det er lidt svært, når jeg ikke sidder med strikketøjet selv, men jeg tror du skal gøre følgende.
Luk 7 masker af fra retsiden, strik 11 m, sæt resten af dine masker på en maskeholder eller strikkepind, her kan man godt bruge en rundpind, så de ikke falder af.
Vend og strik tilbage = 11 masker.
Luk 3 masker og strik de 8 resterende.
Vend og strik tilbage.
Luk 8 masker.
Nu har du kun maskerne på maskeholderen.
Du kukker 27 masker, som er de masker du har i midten af dit strikketøj. og strikker pinden færdig. på næste pind lukker du 7 masker strikker 11 masker og vender og strikker pinden ud. Luk 3 masker og strik pinden ud. Vend og strik pinden ud = 8 masker. Luk de sidste 8 masker. Håber at du forstod og at det var korrekt gennemskuet.

dortes
17-03-2008, 22:55
ihh, nu gav det meget mere mening! Jeg havde overset det med højre pinden!
Tak tak tak - nu har jeg en chance for at få den færdig til påske... :-D