PDA

Se fuld version : Pæne kantmasker ....

beta
17-03-2008, 00:22
Hej (H)

Er der nogen der har forslag til hvordan jeg får de pæneste kantmasker, og samtidig er nemme at sy sammen.
Der irriterer mig altid der nemt kan blive nogle små huller. (sos)

Jeg har alle dage taget den første maske drejet løs af, (stramt) men i de seneste opskrifter har der stået at man skal strikke en kantmask, der skal være ret, start og slut.

Hvad gør i ???.

Fortsat god søndag
Godnat sov godt.

Mvh beta

Mosterkoster
17-03-2008, 00:26
Jeg tager altid første maske løs af og sidste maske strikker jeg ret, medmindre der specifikt står noget andet. Som når man strikker mønster.

Nette
17-03-2008, 00:46
Jeg tager altid første maske løs af og sidste maske strikker jeg ret, medmindre der specifikt står noget andet. Som når man strikker mønster.

Det samme gør jeg. Det giver også et godt overblik, hvis man skal samle masker op senere til rib.

Nette

Krusemullen
17-03-2008, 09:13
Det samme gør jeg. Det giver også et godt overblik, hvis man skal samle masker op senere til rib.

Nette

Jeg gør som Marianne Isager i sukkertrøjen. Slår om pinden før sidste maske og tager vrang af. Strikker på næste pind maske og omslag sammen. Det giver en rigtig pæn kant. (H)
Krusemullen

hundeuld
17-03-2008, 10:49
Jeg laver en drejet ret på forsiden, og en drejet vrang på vrangsiden .
Så har jeg en maske kant der ligger lige som for sig selv, nem at maske trøjen sammen bagefter, uden tykke kanter, samsyningen "føjer" sig fint sammen med trøjen.

beta
17-03-2008, 21:19
Tusind tak for svarene.
Jeg vil lave nogle strikkeprøver (nvbog afprøve jeres forslag

Mvh beta

Strikkelene
04-04-2008, 13:44
I øjeblikket strikker jeg sidste maske vrang og tager første maske 1 ret løs af med garnet over venstre pind til højre for masken.

olde66
04-04-2008, 13:48
Jeg tager den første maske på pinde løs af og strikker den sidste maske på pinde ret.

Det giver en meget pæn kant der er nem at samle op fra.

(40)

olde66
04-04-2008, 13:49
Rettelse til den ovenstående besked.

Jeg strikker den sidste maske vrang

((O))