Se fuld version : Strikket og filtet taske i Peru uld
Strikke Marie
13-03-2008, 19:56
Så er min strikkede og filtede taske færdig, og skal bare tørre, så den holder faconen.
Det tog ca 1½ dag på p. 7 med Peru garn fra Grønhøj. Og jeg er svært tilfreds. Synes den er så god at jeg må lave een til mig selv og mit strikketøj, når jeg skal i byen. Den næste skal have et skillerum, så man ikke har garn og pinde, der roder sammen med opskrifterne. Det vil jeg prøve.
Prøver at vise arbejdsgangen, så måske skal billederne deles over flere indlæg.
Strikke Marie
16396
16397
16398
16399
Strikke Marie
13-03-2008, 20:01
I må lige selv se jer ud af arbejdsgangen. Billederne er åbenbart bare sat ind tilfældigt. Har ellers loaded dem i rækkefølge.
Der mangler et start billede.(H)
Strikke Marie
strikkelise
13-03-2008, 20:03
Den er bare flot og hvor er du hurtig. Glæder mig til forklaring.((O))
Mosterkoster
13-03-2008, 20:10
Den er godt nok flot.
helene10
13-03-2008, 22:23
((O)) Den er da bare lige i øjet.
Så er det jo ingen sag at shoppe, når man kan have sådan en fin taske med.
supersine669
13-03-2008, 22:51
WAUW - sikke da en over-lækker filtet taske...(bdk
Smukt arbejde, Strikke Marie (6)(6)(6)
(qweflot arbeje,og skønne-skønne farver
lige efter mit hoved((O))
Mvh. Else M
Strikke Marie
14-03-2008, 09:37
Så er tasken tør, og klar til afgang. Skal være til min søster istedet for påskeæg.
16416
16417
Strikke Marie
14-03-2008, 20:20
Tak for roserne alle sammen. Jeg er igang med en ny helt anden type uden mønster nærmest som krukkefacon. Der går vist helt tasker i den nu, kan jeg fornemme.
Anni: ikke for at lokke, men den er bare så hurtig at strikke.
Hilsen Strikke Marie(H)
Strikke Marie
15-03-2008, 15:10
Så er der lige et nyt lokkemiddel: en ny taske - strikket fra oven og ned. Materialerne er naturuld og Up 21 Fra Hjertegarn eller Grønhøj Garn.
Strikke Marie(H)
strikkelise
15-03-2008, 15:52
Glæder mig til at se den, det er nogle flotte farver den har.(H)
Så er der lige et nyt lokkemiddel: en ny taske - strikket fra oven og ned.
Det er en rigtig lækker farve.
Hmm, jeg må da også i gang med en strikketøjtaske.... Men jeg har også gang i en del i forvejn, og jeg har også noget i vente...
Hmm.... (15)
Nette
Strikke Marie
16-03-2008, 12:58
Næste etape:
16488
16489
16490
Så mangler der bare en hank, filtning og tørring.
Strikke Marie
strikkemette
20-03-2008, 16:22
Jeg er bare helt pjattet med den "Mettes kaffetaske"......den er flot og funktionel.....
Men Strikke Marie hvor mange nøgler har du brugt af hver farve på den taske???og hvor stor er den ca??.......
Glæder mig forresten også til at se den runde taske der....tror den blir´ rigtig god......
Mette - som på lørdag må finde en garnbutik...selvom hun har nok garn....men hun må bare eje sådan en taske......
Strikke Marie
29-03-2008, 18:32
Hej Strikkemette.
Så ikke lige din tråd, og nu er tasken jo ude i verden. Jeg har en ide om at den er ca 40 x 20 x 12. Den blev spændt ud over en af de mellemste kasser fra posthuset til at sende ting afsted.
Jeg har jo købt 400 g´s bundter af peru garn - jeg har et mega forbrug af garn(31)(31), så jeg ved ikke helt, men den var ikke tung, så måske en 300 - 350 g????
Det er absolut en taske jeg vil lave igen.
Den runde "kurv" kan du se i næste indlæg.
Strikke Marie((O))
Strikke Marie
29-03-2008, 18:42
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få hanken på min nye "garnkrukke". Ville have lavet en læderknap, men datteren har ikke fundet det, og jeg kan ikke blive ved at vente, så det må komme på den næste jeg laver.
Jeg er meget tilfreds med størrelsen. Der kan være en del garn i den.
Til andre vil jeg sige: vær opmærksom på at naturuld filter ualmindelig godt - også ved 30 grader, så det skal strikkes stort, og der må ikke kommes meget andet i maskinen, da friktionen bliver for stor - men det er til gengæld uopslideligt med den tykkelse det har.
Up 21 er ikke så velegnet ved arbejder der er så store, idet det bliver meget tungt under filtningen og trækket i det meget tynde og fine up 21 bliver for stort. Jeg har rimpet lidt hist og her for at være på den sikre side, hvis jeg nu får for meget garn i en dag.
Strikke Marie
16993
16994
Strikke Marie
30-03-2008, 22:45
Da vi jo er nogle stykker, der har gang i taskeriet, så vil jeg lige linke til disse små sager.
Se lige selskabstasken - roserne og jeg kan blive ved.
Hvorfor tog de også den time fra os igår, nu er vi jo bagefter, og kan ikke nå det (31)vi skal.
http://www.liv-toril.no/Strikk/Toveveske.htm
Strikke Marie
Hvor er de skønne...
Vintasken er en rigtig sød idé. Jeg er helt vild med den grønne
Tak for linket(40)(40)
Strikke Marie
30-03-2008, 22:55
Ja, Krumme, men det er noget af en prøvelse ikke at gå igang. Men jeg mangler få cm. på et Karen Noe sjal, og skal altså lave de sjal som Unger lige har strikket, og Mosterkoster er igang med, og så er der jo alle dukkerne, der ligger og skriger på at få tøj på og hår på hovedet, og sokkerne jeg ikke har rørt i 1 måned.......
Ideerne myldrer frem. Bare vi dog var startet tidligere................
Strikke Marie
Mosterkoster
30-03-2008, 23:17
Ja, man får helt åndenød bare ved tanken. Jeg har pt gang i et sjal og et par dominosokker og skal også lave rundstrikkede sokker, for pindene kommer en af dagene og så er der lige huerne til varmestuestrik som skal strikkes og hæftes ender på og ikke nok med det, så har jeg lige et arbejde der tager alt for meget af min fritid. (31)(31)
Nattrolden
08-01-2009, 20:21
er det sådan man kan få lov at få opskriften på de tasker? hvor er de godt nok bare super flotte. jeg ved nemlig en der lige kunne bruge sådan en taske som den blå det kunne min mor når jeg engang får tid til at lave den
Strikke Marie
08-01-2009, 21:46
Den blå er strikket efter opskriften på Mettes kaffetaske fra Bendix garn. Desværre er hjemmesiden ikke eksisterende mere.
Måske kan du se dig lidt ud af det, ved at kigge billederne efter på s. 1.
Noget med at lave en firkantet bund og tage ud i hjørnerne. Herefter strikkes lige op.
Der laves aflukning til hanke, og der slås op over aflukningen på den efterfølgende omgang. Kanten ruller selv ned, når der filtes.
Jeg tørrede den i form over en papæske.
Den runde taske er bare strikket ud af hovedet, og så filtet. Bare en ide, jeg ville prøve af.
Men lav den mindre. Den vejer en krig, og koster det samme i garn. Så store arbejder har en tendens til at lave ravage i maskinen, da de bliver meget tunge, når de kastes rundt i maskinen, og der er jo ikke noget stof, der kan fordele sig, så det kan ødelægge maskinen, hvis det er. Se evt indlæg fra Susana.
Hvis man skal filte så store emner, vil jeg foreslå andre metoder.
Strikke Marie
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.