Se fuld version : Rundpind til strømpestrikning
Mette Storgaard
11-03-2008, 13:11
Hej
Er der nogen af jer der har prøvet og strikke stømper med rundpind til strømpestrikning? Jeg fandt den her:
http://www.speedyneedle.dk/product.asp?product=76&sub=20&page=1
og overvejer at købe den.
(H)Mette
Wauw - den syntes jeg er smart.
Det var muligt en sådan rundpind kunne lokke selv mig til at strikke strømper.
Men men men ---- hvordan med hælen ?
Spørger en ikke strømpe strikker !!!
Jeg har en opskrift på strømper strikket på rundpind. Send mig en pb så kan i få opskriften og se om det er noget
dianagissing
11-03-2008, 17:45
hejsa
kunne man være med på den opskrif på strøper med rundpind
kan heller ikke strikke strømper nemlig ,kunne være det var lidt nemmere i stedet for alle de pinde når man også skal slås med hæl og tåæøs
Mon også man kan strikke børnestrømper på dem,
jeg er spændt på at høre fra nogen der ved lidt om det,
hvis i tænker over det, så bruger man egentlig meget tid på at skifte pind, jeg har overvejet at købe en.
Mvh beta
Eaonline
12-03-2008, 15:25
Hej Heidi73
Jeg kunne også meget gerne tænke mig opskriften på strømper, strikket på rundpind. æøs
Så jeg sender dig lige en pb
hej heidi 73
jeg ville blive meget glad , hvis du ville sende opskriften til mig.
mange hilsner
sonny
Mullemus
13-03-2008, 00:08
Wow, hvor smart(qwe
Wauw - den syntes jeg er smart.
Det var muligt en sådan rundpind kunne lokke selv mig til at strikke strømper.
Men men men ---- hvordan med hælen ?
Spørger en ikke strømpe strikker !!!
Jeg tror faktisk ikke jeg kunne strikke på en lille rundpind nu. Det er virkelig et spørgsmål om øvelse og jeg var faktisk lige så bekymret for hæl som du lader til at være. Det er slet ikke så svært som det lyder.
Mosterkoster
13-03-2008, 00:17
Hvis det virkelig virker, så er det altså smart. Jeg må også hellere sende en pb, for det tror jeg at jeg må prøve. Strikker tonsvis af sokker.(qwe
ingeborg
13-03-2008, 00:24
Man tager bare en anden pind når hælen skal strikkes og lader de masker der ikke skal strikkes hvile på rundpinden imens.
Det jeg tror er svært er at strikke med så lille en rundpind.
Siger en der strikker strømper, men ikke kan finde ud af at strikke med en rundpind, der er mindre end 60 cm (R)
Det var dog en vildt besværlig måde at strikke hver enkelt maske på! Og også at skubbe maskerne frem og tilbage på rundpinden. Så holder jeg mig til mine strømpepinde - især dem på 15 cm!
Mosterkoster
17-04-2008, 06:37
Jeg købte den rundpind, og kan ikke få det til at virke. Har lovet at sende til lillebi, undskyld, har ikke haft tid, prøver i dag.(R)
Nå men jeg kan ikke strikke strømper på rundpind.
Jeg har også forsøgt mig med at strikke strømper på rundpind ( lånte en af Mosterkoster)
Og det fungerer bare ikke (33)
Det er nok ikke meningen jeg skal strikke strømper (t)
Mosterkoster
17-04-2008, 16:25
Jamen jeg skal da nok tage den med til Lolland, den trænger nok også til at rejse igen, efter at have været i Allerød. (31)(31)
Det bliver spændende at høre, om der er nogen andre der kan strikke strømper m. denne minirundpind.
Det kan jo være det bare er os to der er for (t) 'de ?????
(ghf (ghf
Pingvinen
21-05-2008, 20:04
Hej.Jeg ser lige dette indlæg med interesse.Kunne da godt tænke mig at prøve at strikke mine sokker på en sådan rundpind,hvis jeg kan få fat på en.Kan man få opskriften på hvordan man gør? Mange hilsener Pingvinen
(:)
Mosterkoster
21-05-2008, 20:26
Jeg har sådan en rundpind, og jeg har prøvet at strikke på den. Det er svært synes jeg og kan ikke anbefales.
Du skal bare bruge en opskrift som til almindelige sokker på strømpepinde. (z)
strikketøsen
21-05-2008, 21:23
Nå det var på sådan en "akavet" måde, at man kan strikke sokker på rundpind. (33)
Jeg havde godt hørt om, at det skulle være noget så smart, men det virker enormt besværligt at skulle skubbe pindene frem og tilbage på den viste måde. ØV! (F)
Måske kunne det lade sig gøre på en lille rundpind - for da jeg begyndte at strikke strømper sidste år, havde jeg også lidt af "en krig" med alle de strømpepinde. Efterhånden som jeg har strikket flere par strømper har jeg fundet ud af, at jeg har det fint med at starte med alle 5 strømpepinde for så ret hurtigt at smide den ene til side, så der kun bruges 3 strømpepinde + den man strikker med. Det virker nogenlunde for mig. Men det afhænger nok også af hvor store strømper man skal strikke om det med rundpinden kan bruges - og hvor store hænder man har! (31)
Ja jeg er stor tilhænger af den magiske løkke. Har skrevet lidt om den her, også med video (dog med alm. dansk retstrikning) http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/denmagiskeloekke.php
Jeg mestrer også strømpepindene men synes at det er fedt at kunne smide strikketøjet i tasken uden at skulle lede efter to-tre typer strikkepinde inden afgang. Med løkken kan jeg strikke et par bukser med samme pind hele vejen igennem - ret økonomisk
Det med at skubbe maskerne hen på pinden lægger jeg slet ikke mærke til længere
Anne-Marie
21-05-2008, 23:22
Ja jeg er stor tilhænger af den magiske løkke. Har skrevet lidt om den her, også med video (dog med alm. dansk retstrikning) http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/denmagiskeloekke.php
Jeg mestrer også strømpepindene men synes at det er fedt at kunne smide strikketøjet i tasken uden at skulle lede efter to-tre typer strikkepinde inden afgang. Med løkken kan jeg strikke et par bukser med samme pind hele vejen igennem - ret økonomisk
http://www.youtube.com/watch?v=OP0fUkJj5R8&NR=1
... og her er videoen, så man kan se hvordan der strikkes, med rundpinde...60 cm... hastighed er valgfrit. *103*
http://www.youtube.com/watch?v=OP0fUkJj5R8&NR=1
... og her er videoen, så man kan se hvordan der strikkes, med rundpinde...60 cm... hastighed er valgfrit. *103*
det er 80 cm pinde jeg bruger, ellers tror jeg ikke at der er kabel nok at løbe på
Det er da en dejlig enkel måde - jeg så de for nogle år siden med 'loops' og dét syntes jeg ikke, jeg havde lyst til at udfordre.
Men din video er da kanon enkel ... og logisk!
TAK ((O)) (bdk
jeg tror at forskellen er at de fleste andre videoer viser det fra første omgang og kun med meget få masker. Jeg optog bare et par sokker jeg havde gang i.
Hvis man skulle lave en tilsvarende video der viser hvordan man fordeler 8 opslagne masker på 3 pinde, så tror jeg at forvirringen vil være lige så stor *108*
Anne-Marie
21-05-2008, 23:35
det er 80 cm pinde jeg bruger, ellers tror jeg ikke at der er kabel nok at løbe på
Løber du på kablet.... (bdk
... ka' du godt holde balancen... (31)
Sorry (R) ku' itte la' væ'r.
Du har nok ret... 80 cm er nok bedst. ((O))
strikketøsen
22-05-2008, 00:02
AH HAAAAA !
Se det var straks meget bedre - nu var det til at se, hvad der sker. Tak for linket! (z)
Det tror jeg faktisk godt, jeg kunne vænne mig til.
Hvis man mere vil holde sig til små rundpinde, så sælger vores rokken-sponsor www.garn.dk (http://www.garn.dk) altså Addi Turborundpinde i længden: 30 cm. (Jeg kunne se på det link med den lille rundpind, at den var udsolgt p.t.).
Jeg tror, jeg vil lade begge strikkemetoder komme an på en prøve!
camillak
22-05-2008, 11:21
jeg har prøvet den magiske løkke, men jeg skal godt nok øve mig noget mere inden det vil lykkes for mig, for synes det hele kører rundt (31), men læres skal det en dag.. så er det godt jeg snart har meget lang sommerferie..
Lillemor26
27-05-2008, 14:18
(qwe video du har lavet.. jeg må prøve på den måde en dag når jeg våger mig ud i strømpernes univers.. men (15) nøøj du strikker hurtigt!! Det er helt noget andet end mit tempo.. men det kommer vel en dag sammen med erfaringen
(a)
Strikkelene
27-05-2008, 15:12
Jeg har prøvet at strikke sådan engang. Jeg kan ikke huske, hvad jeg strikkede, men de 2 masker på hver side af "løkken" blev krænget så meget fra hinanden, at jeg lavede store huller i strikketøjet. Jeg mener, at jeg pillede det op igen og gik tilbage til 5 strømpepinde (selvom det vist ikke var strømper, jeg lavede). Jeg kan også huske, at det var meget stramt at strikke på den måde.
Jeg har en opskrift på strømper strikket på rundpind. Send mig en pb så kan i få opskriften og se om det er noget
Uha den opskrift vil jeg gerne have, sender en pb med mail adresse.
Og til alt det der stå med magisk lykke er jeg igang med et par vanter str 2 år på rundpind længde 80 cm
Marie
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.