PDA

Se fuld version : Påskeorkis

Elwis
05-03-2008, 09:17
Lige et link til en side, hvor jeg viser mine nye påskeorkiser, der kommer ca. 2 nye hverdag.
Jeg havde lavet en masse sommerfugle af restegarn, og pludselig fløj en ind i en krans, så nu er mange andre også på vej ind i kranse. Opskriften må gerne kopieres, det er en, jeg selv har orkeret mig frem til.
(H)

Link fjernet gå til profilen...

Eaonline
05-03-2008, 09:42
Hej Elwis

Hvor er det bare flotte orkis ting du har lavet! Det er virkelig imponerende(6).

Hvor lang tid er du egentlig om at lave dem? Det lyder som om, at du kan lave 2 om dagen!

Jeg prøvede for nogle år siden at orkidere, men fandt aldrig ud af teknikken. Men efter at have set dine kreationer, er jeg da ved at få mod på det igen.

Elwis
05-03-2008, 10:13
Selve kransen tager ca. 1½ time, sommerfuglen kommer flyvende på 15 min.

birdie4760
05-03-2008, 10:46
Jeg kan ikke finde siden - er det bare mig der er tumpet?

Elwis
05-03-2008, 10:58
Hej Birdie 4760

Nej, men som du kan se, så er den fjernet fra Rokkens side. Skriv til mig, så sender jeg dig siden

(z)

Else M
05-03-2008, 11:06
Elwis-jeg tror du skal gå i din profil og indsætte linket til din hjemmeside.for jeg an jo se du henviser tll din side,gør du det kan vi andre komme ind og se dine ting.(H)
Mvh. Else M

Elwis
05-03-2008, 11:58
Hej Else M

Tak, jeg har prøvet om jeg kan finde ud af det. Håber, det er lykkedes.

Elwis

Rysse
05-03-2008, 12:12
Wauuooo for nogle flotte ting du laver. (6)

vagnsine
05-03-2008, 21:51
Hold da helt op....

Hvor er det bare flotte ting. De ville pynte i mit hjem....((O))

Dantat17
06-03-2008, 17:10
Hej,
Det er fine og gode orkisarbejder. Jeg kan endda se Jane's hippo, lol.
Vil du dele mønsteret med mig, så et æg/en krans med sommerfugl kan flyve downunder.
Mange orkishilsener fra
Susanne

Ulla P
06-03-2008, 17:15
Sikke nogle flotte ting du laver. WOW (H) (6)

Else M
06-03-2008, 19:36
Det fandt du jo ud af,med den hjemmeside adresse Elwis,og det var bare godt for os andre "rokkenister" for den er da virkelig et kig værd.

Flotte-flotte ting du der laver(qwe

Mvh. Else M

Dantat17
13-03-2008, 16:27
Hej,

Jeg har nu prøvet at orkere et af de der påskeæg som Elwis har designet og så velvilligt har lagt sit mønster til ud på hjemmesiden.
Jeg håber mit billede dukker op et sted, men det er første gang jeg prøver at gøre det her, så undskyld hvis jeg fumler med det.
Det er et rigtigt fint mønster at orkere, jeg kan kun anbefale det hvis nogen har lyst til at prøve.
En stor tak til Elwis.

Orkishilsen fra
Susanne

Charitas
13-03-2008, 22:40
Hvor er det dog bare flot (z) Jeg har selv lært at orkere en gang for 20 år siden men fik aldrig lavet noget der kunne vises frem *GGGGGG*

Hjørdis Jensen
13-03-2008, 22:46
Jeg vil også lære det ! (R) Har købt remedierne, men kommer ikke igang !
Jeg håber på at nogen i vores kreagruppe måske ku' gi' et lille minikursus en dag !

((O))

Elwis
13-03-2008, 23:44
Godaften Dantatter

Hvor er det et flot resultat, farverne er dejlige. Jeg blir helt træt af, at der er c. 1.000 km til min garnforhandler, hun bor i Melnik, og ja, det er lige så langt, som det lyder, men billigt. Så selv om jeg i øjeblikket "kun" har 75 farver i fint hæklegarn, ser det ud som om, jeg snart må på garnindkøb igen.
Tak for dine gode råd til mig privat, det er heldigvis lærerigt at give sig ud i at skrive opskrifter.

Elwis

krumme
13-03-2008, 23:50
Jeg fandt en opskrift på orkerede påskeæg idag.(H)

Hvis det skulle ha' interesse scanner jeg gerne og sender til "orkerne" (i morgen)......???????

krumme
13-03-2008, 23:53
Hov, glemte lige at rose....... Rigtig flotte ting(6)(6)(6)

Dantat17
14-03-2008, 00:28
Hjørdis,
Har du prøvet at kigge på den lille video med orkis på YouTube som jeg har givet linket til i en anden tråd. Selv uden den engelske tale er det en god lille film.
Fra Dansk Orkisforening ved jeg, at der er mindst 2 orkisfolk i Nakskov, så jeg er sikker på, at der er nogen på Lolland der burde kunne hjælpe dig i gang.
Orkishilsen,
Susanne

Dantat17
14-03-2008, 00:44
Hej Elwis,
Hvad hedder det garn du bruger til orkis?
Det er så frustrerende, at det er så svært at finde ordentligt garn i DK (bortset fra DMC 80 som er for tyndt for mig), men der er da et par stykker som gerne sender det med posten.
Hvidt garn kan man være heldig at finde lokalt. Men meget af mit kulørte garn er også købt udenlands og en enkelt gang på Ebay. Problemet er bare, at man gerne ville prøve at holde det i hånden, inden man bestemmer sig for farverne og det er jo ikke så nemt.
Jeg har fået en ny japansk orkisbog i dag, så der er blevet brugt en del tid på at kigge i den. Mønstrene er diagrammer, så jeg behøver heldigvis ikke forstå deres særegne skrifttegn. Det er så ufatteligt spændende, når man får et eller andet nyt til orkis.
Orkishilsener,
Susanne

Dantat17
14-03-2008, 00:49
Hej Krumme,
har du en ide om, hvorfra orkismønstrene til påskeæg stammer - fra en bog eller et blad ?
Der er en lille dansk bog/hæfte med kun påskeæg og så var der nogle få påsketing i et nummer af Hjemmet for nogle år siden. Men der findes nok også noget jeg ikke kender til.
Og tak for roserne - de skal gå til Elwis.
Orkishilsen
Susanne

krumme
14-03-2008, 01:10
Hej Krumme,
har du en ide om, hvorfra orkismønstrene til påskeæg stammer - fra en bog eller et blad ?
Der er en lille dansk bog/hæfte med kun påskeæg og så var der nogle få påsketing i et nummer af Hjemmet for nogle år siden. Men der findes nok også noget jeg ikke kender til.
Og tak for roserne - de skal gå til Elwis.
Orkishilsen
Susanne

Har lige været henne at kigge på det , og må med skam sige, at jeg har taget fejl...... påskeæggene er kniplede.... undskyld(R)(R)

haakonsen
14-03-2008, 09:17
Jeg vil også lære det ! (R) Har købt remedierne, men kommer ikke igang !
Jeg håber på at nogen i vores kreagruppe måske ku' gi' et lille minikursus en dag !

((O))

Også mig også mig.
Har dog ikke remedierne.
Det er bare så flot.
Hilsen Haakonsen

Elwis
14-03-2008, 12:09
Hej Susanne

Tak for alle roserne, nu har jeg heller ikke plads til flere i vores lille, 170 kvadratmeter, hus.
Garnet hedder PERLOVA, som fandt jeg ud af, er opkaldt efter en by i Rusland. Ved at skrive cz efter fik jeg fundet frem til fabrikken i Tjekkiet.
http://www.nitarna.cz/detail.html?id=perlovka_ombre&pol=1
Her kan jeg se alle mine flotte garner, og som de rstår cena za kus: 11.07 Kč koster de den helt vilde sum af 11.07 Kc pr stk. Og her er valuta-kursen: 29,69 danske kroner for 100 Kc. Jeg tør ikke skrive, hvad så et nøgle koster. Man tror, det er forkert.
Garnet er lidt løsere spundet end det DMC, jeg kender fra mors tid. Men jeg har vænnet mig til det.
Men da du bor i "min baghave" kan vi måske mødes så du kan se det. Skriv blot.
Til gengæld har jeg svært ved at finde bøger, opskrifter.

Knus Elwis

Tico
15-03-2008, 02:03
Til gengæld har jeg svært ved at finde bøger, opskrifter.

Jeg har en del opskrifter, men bor i Odense: Vi er af og til i Esbjerg hos noget familie, så kunne jo køre forbi eller du kunne komme forbi øen her, hvis du vil have kopier på et tidspunkt
(:)