PDA

Se fuld version : Hjælp! Jeg skal giftes ;-)

AnnWP
19-02-2008, 17:09
Hej.
Jeg skal giftes til maj næste år; og vil derfor gerne orkere mit eget strømpebånd.
Er der nogen der har en opskrift med billede på sådan et??
Det skal kun være med en skytte + hjælpetråd, da det er det eneste jeg har lært (R)
Håber meget der er nogen der kan hjælpe ((O))

jane72
19-02-2008, 18:04
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig... men vil da ønske dig hjertelig tillykke med det fremtidige giftemål (z)

Spelsauen
19-02-2008, 19:38
Hej AnnWP.

Tillykke...

Det kan jeg godt - selvom jeg tror der er mange andre herinde, der er dygtigere end mig - og måske lige kan give dig den ekstra bryllupsstrejf, på en tråd - men jeg vil gerne hjælpe dig med en opskrift.

norby
19-02-2008, 19:47
(z) Hejsa

Jeg ville bare ønske held og lykke på dagen. Husk og nyd hele dagen i fulde drag, den er så hurtigt overstået. Jeg blev selv gift tilbage i september 2007 og dagen forsvandt bare så hurtigt, men det er bare verdens bedste dag.

Lige et godt råd: tjek priserne grundigt på bl.a. fotograf, der er meget store prisforskelle, vi kunne spare flere tusind kroner på heldagsfotograf.

norby

hundeuld
19-02-2008, 19:48
(z) hvor er det dejligt at høre, skal du så også selv sy kjolen..???

AnnWP
19-02-2008, 19:52
Hej AnnWP.

Tillykke...

Det kan jeg godt - selvom jeg tror der er mange andre herinde, der er dygtigere end mig - og måske lige kan give dig den ekstra bryllupsstrejf, på en tråd - men jeg vil gerne hjælpe dig med en opskrift.

Meget gerne (:)
Kom endelig med opskrifter (H)Så kan jeg jo altid sortere i dem bagefter hehe(t)

AnnWP
19-02-2008, 19:55
(z) hvor er det dejligt at høre, skal du så også selv sy kjolen..???

Nej skal ikke selv sy kjolen... Kan ikke sy (:)
Men skal selv lave indbydelser, takkekort, menukort osv ((O)) Og min fantastiske mor har for mange år siden orkeret en blonde til mit slør; så det skal jeg selvfølgelig have på (z)

AnnWP
19-02-2008, 19:59
(z) Hejsa

Jeg ville bare ønske held og lykke på dagen. Husk og nyd hele dagen i fulde drag, den er så hurtigt overstået. Jeg blev selv gift tilbage i september 2007 og dagen forsvandt bare så hurtigt, men det er bare verdens bedste dag.

Lige et godt råd: tjek priserne grundigt på bl.a. fotograf, der er meget store prisforskelle, vi kunne spare flere tusind kroner på heldagsfotograf.

norby

Vi har bestil både kro, fotograf og kirke (:)
Ja der er stor forskel på priserne mht fotografer(1)... Vi fandt en rigtig god og BILLIG en, men han kunne ikke den dag... vi har så fundet en der er dyrere, men han filmer også, så det går nok (:)
Men glæder mig rigtig meget. Men der er godt nok også meget at gøre hehe

Spelsauen
19-02-2008, 20:50
AnnWP, har du mulighed for at sætte et billed ind af blonden på dit slør?

Puskram
19-02-2008, 21:35
Jeg er ikke så meget inde i dén slags begivenheder - er det virkelig nødvendigt at være mere end et år forud for den slags bestillinger (fotograf, restaurant og så videre)???

Under alle omstændigheder får du et kæmpe JUHUUUU - og må dine forberedelser bringe lykke (H)

Hvis man skal giftes i sommerhalvåret, så for det meste ja (afhængig af sted osv.)

Vi blev gift i vinterhalvåret, og alle forberedelser blev klaret på 1½ måned ((O))

AnnWP> Hvis det var et kniplet strømpebånd du skulle have brugt, så havde jeg kunnet hjælpe, da jeg har overtaget alle min Bedstemors opskrifter (hun kniplede mit strømpebånd til mit bryllup (z))
Men godt at der er andre der har opskrifter på orkerede strømpebånd, og tillykke med den forestående begivenhed ;-)

AnnWP
19-02-2008, 21:38
AnnWP, har du mulighed for at sætte et billed ind af blonden på dit slør?

Nej det har jeg desværre ikke.... Men det kan være jeg kan få det i weekenden... Men det er kun måske....

Dantat17
20-02-2008, 18:02
Der er også et mønster til et i en af orkisbøgerne skrevet af Kirstine og Inge-Lise Nikolajsen - kan ikke huske om det er den med hatten på forsiden eller den der blot hedder Orkis. Bøgerne kan findes på de fleste danske biblioteker.
Susanne

Spelsauen
28-02-2008, 08:51
Hej AnneWP...

Jeg har ikke glemt dig - har bare ikke fundet noget endnu. jeg arvede en del fra min oldefaster, men det blev engang pakket ned - og der ligger det endnu (z)

Dantat17
29-02-2008, 14:22
Prøv at kigge efter orkisbøger på dit lokale bibliotek. Hvis de ikke har dem selv, så kan de skaffe dem hjem fra et andet bibliotek.
Der er 3 nyere danske orkisbøger forfattet af Kirstine og Inge Lise Nikolajsen som foran i bøgerne viser hvordan man orkerer. De hedder hhv. Orkis, Orkis - Bar' knuder og den 3. Orkisbog.
Prøv om du kan finde dem og få noget ud af det. Ellers må du sende mig en PM.

Jeg kender flere engelsksprogede hjemmesider der viser og beskriver, hvordan man orkerer, men det kræver jo du kan læse engelsk.
Det er rigtigt, at mange synes det er nemmest at lære at orkere hvis man har en til at lære sig det, men en hel del har nu også været i stand til at lære det fra bøger.
Held og lykke med det. Jeg håber på at høre gode nyheder fra dig.
Orkishilsener fra,
Susanne

AnnWP
24-04-2008, 20:08
Slet ikke nogen der har en opskrift liggende?

Tico
24-04-2008, 21:04
Jeg Kigger lige i noget rigtig gamle bøger jeg har

Spelsauen
25-04-2008, 08:20
Hej AnnWP...

Du kan gå ind på www.hendesverden-magasinet (http://www.hendesverden-magasinet) og klikke dig ind på orkisskolen, som en begyndelse.

og www.perleriet.dk (http://www.perleriet.dk) og www.famdue.com (http://www.famdue.com)

Det begrænser dine muligheder noget når du kun vil bruge en tråd. Men det er ikke umuligt.

AnnWP
27-04-2008, 17:05
Hej AnnWP...

Du kan gå ind på www.hendesverden-magasinet (http://www.hendesverden-magasinet) og klikke dig ind på orkisskolen, som en begyndelse.

og www.perleriet.dk (http://www.perleriet.dk) og www.famdue.com (http://www.famdue.com)

Det begrænser dine muligheder noget når du kun vil bruge en tråd. Men det er ikke umuligt.
Takker ((O)) Men jeg kan ikke lige finde nogen strømpebånd. Mit problem er ikke at orkere, det kan jeg godt. Jeg kan bare ikke finde et mønster...

Tico
27-04-2008, 21:40
Hej Ann

"2.det forsøg- jeg havde skrevet det meste af alt nedenstående een gang, men det ville ikke sendes (31)

Jeg Har opskrift på armbånd og servietring, begge pyntet med en båndroset - tror en af dem kan bruges til strømpebånd.

De består kun af buer og ringe. så du kan nøjes med en nål samt hjælpetråd. De ser nemme ud.

Jeg Kan se du bor i Esbjerg, der er jeg med jævne mellemrum, hvis du vil se bøgerne engang.

Jeg kan desværre ikke vedhæfte lige nu,(F) der gik kage i det, da det 1.ste ikke ville sendes. Må måske have Hundeuld eller Charitas til at slette mine vedhæftninger, så jeg kan prøve igen

Spelsauen
28-04-2008, 06:39
AnnWP. For mig at se laver du alm. ringe i den længde strømpebåndet skal være - og så kører du rundt til du næsten har nået bredden. Den sidste omgang eksperimenterer du med picoerne, så du får en smuk yderkant oppe og nede. Laver du det så i silketråd - eller trækker et bånd igennem, så det ikke glider ned, skulle ægteskabet være godt begyndt.

Tico
28-04-2008, 11:33
Hej igen Ann

Så lykkedes det vist endelig med billedet - håber det kan bruges
18036

Spelsauen
18-07-2008, 16:18
Hej Ann

Som du se har vi ikke glemt dig... Også jeg har fundet opskrifterne, men ingen "vielse-strømpebånd" - og slet ikke til en tråd. Jeg vil meget gerne sende kopier til dig, af det jeg selv har fået overleveret! (:)

AnnWP
23-02-2009, 20:30
Hej.
Ja jeg har ikke været på viiiildt længe da jeg har haft bryllupsplanlægningen i tankerne og derfor har været på et lidt andet forum :-D
Jeg har købt et strømpebånd til 30 kr... Men jeg vil da gerne have opskrifterne alligevel... Så kan jeg jo lave det hvis jeg får tid og har overskud.... Og ellers kan jeg bare bruge det købte...
Kram.