Se fuld version : amagergarn, FÆRDIG hurra
hej(H)
Jeg skal til at sy et billede af en god ven, der næsten lige er død, til hans 3 børn, og skal i den forbindelse bruge en del amagergarn, ikke ret meget af hver tror jeg. Det er et billede, hvor han og børnene sidder sammen, jeg har lavet det om til korssting.
Er der nogen der ligger inde med følgende numre, som jeg evt kan købe.
Da det drejer sig om 21 farver, har jeg desværre ikke råd til at købe hele dukker, billede af far og 3 børn kommer til at måle ca 26 * 16cm, så derfor tror jeg at der højst skal bruges 1/4 -½ dukke af hver, jeg syr med 2 tråde.
Farvene jeg mangler er:
372, 543, 612, 640, 644, 647, 648, 819, 822, 839, 840, 841, 3023, 3031, 3032, 3033, 3087, 3371, 3770, 3782, 3866,
Der skal bruges 4 farver mere, men dem har jeg.
Jeg vil gerne glæde disse børn, som alle er under 13, og deres mor med denne gave
strikkelise
12-02-2008, 17:40
Jeg er lidt i tvivl, brodere ikke selv, men amagergarn er det lig med dmc garn? for det har jeg noget ligende af.
Kan desværre ikke hjælpe dig med garn.
Men jeg syntes det er rigtig sødt af dig, du laver en sådan billede til de efterladte.
Jeg vil ønske dig held og lykke med dit broderi.
jeg har en del liggende, kigger efter det i morgen
hundeuld
12-02-2008, 20:39
En rigtig god ide... går mine gemmer efter..
aaaaahej Anni og Hunduld
1000 tak, fordi I vil kigge efter garnet
Ja, så måtte jeg jo også lige i mine gemmer og kigge. Det eneste, jeg fandt er lidt af nr. 612. Jeg sender lige listen videre til en veninde, så hun kan tjekke sit broderegarn. Sig til, hvis du vil have nr. 612.
hobbyisten
12-02-2008, 22:23
Hej Tico
Jeg har efterhånden en hel del rester liggende, så jeg er sikker på at jeg kan dække dig ind med det du skulle komme til at mangle., det eneste problem er at jeg gennem tiderne har gemt garn på 4 forsellige måder, først på små Papstykker, derefter i mapper med plastlommer, og så i Gold System, men senest dumper jeg det blot i en kasse.
Lad os aftale at vi lige giver de andre en chance for at hjælpe, da de jo har meldt ud først, og det du så står og mangler, kan du noterer i en PB imorgen aften, så sender jeg det til dig.
Hej Rita og Hobbyisten
Rita - hvis der ikke dukker nr 612, vil jeg gerne købe det af dig
Hobbyisten - Det lyder godt, venter så lige, hvad der evt dukker op
I er bare nogle engle, der er pænt af jer((O))
Missemor
13-02-2008, 07:42
Hejsa.
Sådan en idé kan man kun bakke op om. Jeg har broderet km.-vis i mine yngre dage, så jeg har i gemmerne også næsten alt hvad der findes. Sig til, hvis der skulle være noget du kommer til at mangle, når de andre "rokkere", har givet deres bidrag, så skal jeg se hvad jeg kan finde.
((O))
Strikke Marie
13-02-2008, 07:58
Hej Tico.
Jeg har en smule - tjekker om der skulle være noget af det, du mangler.
Strikke Marie
Der var desværre ingen af de farver du mangler
hundeuld
13-02-2008, 15:03
Desværre kunne ikke finde mit, kom så i tanke om, jeg vist har foræret det hele væk sidste år..(F) der er dømt eddikesyre...
hobbyisten
13-02-2008, 15:34
Hej Tico
Så fik jeg gravet lidt, og har da også fundet det du skal bruge, der var et par enkelte farver jeg ikke havde i rester, men du får dem alligevel til det gode formål.
Så jeg er klar med alle farver undtaget 612, som Rita havde, og så findes 3087 ikke, men jeg regner med det er en skrivefejl, så jeg har pakket 3078 ned sammen med det andet.
Nu mangler jeg kun lige en adresse, så ryger det afsted, jeg vil blot gerne have at du viser det færdige resultat her på rokken, nå du er færdig, med mindre du syntes det er for personligt.
Strikke Marie
13-02-2008, 15:38
Hej Tico.
Det var en større eftersøgning, men noget lykkedes.
Jeg har nr. 3371 og nr. 839 - næsten en hel d. af hver.
Herudover er der ikke nr.839, men nr. 840
ikke nr. 822, men nr.823 og 825. Ved ikke om de andre nr. er farver, der ligger tæt op ad og kan bruges? 840 er ca ½ d., og 823 og 825 er en hel d.
Du må få dem, hvis du kan bruge dem. Jeg har et hav af smårester fra forskellige broderier og en del uden numre. Hvis du nu en dag står og mangler, så må du jo pippe op, måske er der noget der ligner de farver, du mangler?
Send pb, så ryger de i en kuvert. Godt og betænksomt projekt.
Hilsen Strikke Marie(H)
1000 1000 tak til jer alle, ser ud til at mit amagerproblem er løst. Hvor er I BARE DEJLIGE ALLESAMMEN. Jeg er SÅ GLAD for den opbakning der har været til dette.
Når Billedet er syet, viser jeg det lige her, SÅ kan Hundeuld efterfølgende slette det,
Jeg glæder mig til at komme igang med billedet, så den kære familie kan få det
Kæmpe (k) til jer alle.
hundeuld
13-02-2008, 19:35
Er du rigtig klog, jeg flytter hele molevit , vi skal da følge med i hvad du laver....(k)
Min veninde havde nr. 640 og 644. Dem sender jeg også lige til dig.
Min veninde havde nr. 640 og 644. Dem sender jeg også lige til dig.
Lyder dejligt Rita. 1000 tak14868
Tico,mangler du stædigvæk noget, så har jeg DMC, stort sortiment, giv lige besked hvis du står og mangler, er næsten sikker på at kunne hjælpe til. Perla
Perla - det tror jeg ikke hun gør. Hun har vist fået det sidste hun manglede fra Hobbyisten.
Hej
Har svaret Perla i en pb, bare så ikke tror jeg er uhøflig eller ikke har set beskeden
Om ca en uge kan I hvis det ikke driller for meget se resultatet, det er hårdt ved øjneme , så jeg må holde lidt pauser også fordi de næsten ens farver er lidt svære at se, når øjnene er trætte, Jeg synes selv, det ser fint ud indtil nu.(k)
strikkelise
24-02-2008, 21:24
Vi glæder os til at se resultatet(H)
Helt i orden Tico. Vi glæder os til at se resultatet. Du må da ikke bestille andet end at brodere, siden du snart er færdig. (:)
Her er lidt af billedet, resten følger, når det er færdigt
håber det er tydeligt nok
hundeuld
25-02-2008, 01:14
Du godeste hvor ser det godt ud (bdk
Jeg er meget imponeret og glæder mig til at se det hele...!
Hjørdis Jensen
25-02-2008, 16:14
Det ser meget spændende ud (bdk et stort arbejde er det også !
Jeg glæder mig også til at se mere !
(6)
Strikke Marie
26-02-2008, 09:32
Hej Tico.
Det ser meget spændende ud. Glæder mig til at se resultatet.
Strikke Marie(H)
Så er jeg færdig, nu skal jeg lige have lavet en ramme, så kan den afleveres.
Atter 1000 tak for hjælpen med garnet, der er jeg bare så glad for.
Hvor er det bare flot lavet - der er nogle der bliver rigtig glade for det minde...
hundeuld
26-02-2008, 19:48
(bdk x 1000 for et flot arbejde...
(z) Min kompliment, både for den smukke tanke og det flotte stykke arbejde
Flot arbejde (bdk og hurtigt
Det er blevet utroligt flot.
Schou-fruen
26-02-2008, 19:59
Nej, hvor er det blevet flot og så så hurtigt!!(bdk
Jeg er fuld af beundring (z)
Nej hvor er det bare flot. Det er da gået utrolig hurtigt.
Min dybeste respekt! (6)
Som du selv citerer: Tid er det bedste, du kan give et andet menneske. Det har du til fulde gjort.
((O))
Venligst Louise
(nvb
strikkelise
26-02-2008, 22:34
Rigtig flot stykke arbejde du har lavet der, godt gået.((O))
Kan ikke sige andet end ....flot arbejde og en rigtig god tanke til de efterladte ..jeg bøjer mig i støvet ...(bdk(6)
hobbyisten
27-02-2008, 00:22
Rigtig flot resultat, det glæder mig at garnet gik til det gode formål.
Det er sørme blevet flot....og du har da været pænt hurtig
strikketøsen
27-02-2008, 02:13
Wow - du har været MEGET MEGET hurtig ! Dyb beundring (bdk (bdk
Jeg broderer selv - og jeg véd udmærket godt, hvor laaaaaaang tid, sådan et arbejde kan tage.
Det er bare så (qwe-flot!
Strikke Marie
27-02-2008, 08:15
Hej Tico.
Hvor er det blevet et flot billede. Det er et godt minde, du giver der. Tak fordi vi måtte kigge med.
Du broderer da som lyn og torden((O)).
Mange hilsner fra Strikke Marie(H)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.