PDA

Se fuld version : Er der slet ikke nogen, der kan hjælpe?

strikketøsen
10-02-2008, 16:27
(H)igen,

Jeg prøvede at spørge, om der var nogen herinde, der havde styr på baby/børnestrømper, men jeg har slet ingen svar fået. (K)

http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=7227

Det jeg egentlig ikke helt forstår, er, at jeg har et skema, hvor der under børnestørrelse 22/23 står at man skal slå 36 m op - men ikke på hvilken størrelse pind. I kolonnen foran står der Baby: 32 m - kan jeg så gå ud fra, at det må være maskeantallet til str. 20/21?

Et andet skema viser at på pinde 3 med 32 masker til strømper, passer strømperne så en 2-årig og så er det, jeg bliver lidt forvirret. (sos)

Steffen
10-02-2008, 16:32
Jeg ville gerne hjælpe, men jeg kan ikke, hverken strikke eller prøve strømper i den størrelse.(t)

jeg er næsten helt sikker på, at der lige pludselig kommer hjælp , tolmodighet løndersig.

OPR1
10-02-2008, 16:33
Har du kigget under Links/Downloads? Der er et strømpeskema og umiddelbart ser det ud til at de masker, du nævner, er strikket på pind 3 og passer til en str. 2 år

JAV
10-02-2008, 18:23
Det vigtige er faktisk ikke pinde størrelsen, men strikkefastheden. Det kan være stor forskel på hvor løst og fast man strikker.

Min Bibel " Das genialle sockenbuch" siger flg:

4-trådet strømpegarn
Str 20/21 - Strikkefasthed 30 m x 42 pinde = 10 x 10 cm - 44 masker.
str. 22/23 -Strikkefasthed 30 m x 42 pinde = 10 x 10 cm - 44 masker
str. 22/23 -Strikkefasthed 30 m x 42 pinde = 10 x 10 cm - 48 masker

6 trådet:
Str. 22/23 - Strikkefasthed 23 m x 24 pinde = 10 x 10 cm - 32 masker
Str. 24/25 - Strikkefasthed 23 m x 24 pinde = 10 x 10 cm - 36 masker

Jeg tror du må igange med strikkeprøven, får at kan vurdere pindestørrelsen og ikke mindst antaltet af masker.

strikketøsen
10-02-2008, 18:28
(H)Dorado,

Jeg har sendt en pm til dig med min mailadresse.

Og tak for hjælpen!

(H)Galleri,

Jeg har printet strømpeskemaet ud fra Downloads og det var nemlig det maskeantal, der forvirrede mig - men jeg har et andet skema (hvorfra véd jeg ikke), men det har hjulpet lidt mere. Plus jeg har udprintet Paw-skemaet med skostørrelser - det hjælper lidt mere - men ikke til de helt små/mindre størrelser.

(H)Steffen,

Det har du ret i - det med tålmodigheden - meeeeeen når man nu sidder med "(til)spidsede" strikkepinde og garnnøgler 'galore', der bare ligger lige og venter, så øhhhh er det bare svært (R)

Men: - når jeg får styr på de "små" skostørrelser, er jeg ret sikker på, at det også vil komme krisecentrene til gode ....

strikketøsen
10-02-2008, 18:31
(H)Jav,

Har lige set dit svar ! (:)

Mange mange gange tak for det - det vil jeg lige printe ud og lægge i min "strømpe-mappe" ! (k)

Du har ret i det med strikkefastheden, men jeg har heller ikke nået at strikke mere end 8-9 par strømper indtil nu, så jeg er "nybegynder". Mine hænder har svært ved at gribe om mindre end pinde 3 og som UllaP tidligere har skrevet andetsteds, så har jeg tendens til at "lege Mikado" med de mindre str. pinde .....(ghf

Strikke Marie
10-02-2008, 18:35
Hej Strikketøsen.
Str. 20 - 21 i Arwetta. Så er mit bud 40 - 44 m alt efter om du strikker fast eller løst. Husk små fødder er ofte buttede og skal efter størrelsen af foden være en smule bredere end ellers.
Håber du snart er igang. Det er så dejlig hurtigt med de små strømper.
Strikke Marie(H)

Missemor
10-02-2008, 21:18
Du kan også prøve dette link http://www.kvickly.dk/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=440&sSideNavn=Strikkeopskrifter+b%F8rn
på Kvickly's hjemmeside. Der er masser af opskrifter til både børn og voksne, og også på strømper fra str. 19 til 46.

strikketøsen
11-02-2008, 00:20
(H)Strikke Marie,

Tak for svaret - ja, jeg har set nogle babysokker, der faktisk ikke har ret meget rib og så er lidt brede i det i skaftet også ...

Ja, det ene par skal strikkes i Arwetta og de 2 andre par i Fabel. Jeg er meget spændt på, hvordan Arwetta er at strikke med. Det virker bare så utrolig blødt og lækkert!

(H)Missemor,

Jeg har printet opskriften ud!
Tak for linket.

Strikke Marie
11-02-2008, 08:34
Strikketøsen.
Arwetta er bare sååå suverænt til især børnesokker og tøj.
Strikke Marie.