PDA

Se fuld version : Tæppe i Rippleeffekt !! Med nyt billede 3. april.

Tina
07-02-2008, 13:27
Nu er jeg langt om længe blevet enig med mig selv om, at det vist ikke kan udskydes længere ......
Jeg må igang med det hæklede tæppe.

Jeg har besluttet mig for, at det ikke skal hækles i bomuld - da jeg syntes det bliver for tungt !!

Og så er gode råd vist dyre ......
Især da jeg ikke er særlig garnkyndig !!

Jeg har været inde på garn.dk og 'snuse' lidt rundt.
Faldt over noget - Lucca Fino merinould ( ser dejligt blødt ud )

Så er mit spørgsmål : Er der nogle af Jer der ved, om jeg kan bruge dette garn til sådan et hæklet tæppe ??

Håber virkelig på lidt hjælp æøs

På forhånd tak (bdk

Tina
07-02-2008, 14:25
Ha ha .... jo jeg har badekar, men gider ikke stå der og vaske et tæppe.
Så jeg snupper nok noget superwash (t)

Jeg vil lige høre, om du ell. andre har et andet forslag, til garn jeg kan bruge til sådan et tæppe ??

Dorado
07-02-2008, 14:46
Det kommer jo an på, hvad du vil med tæppet.
Et heluldent tæppe vil jo være rigtigt dejligt om vinteren, til at pakke sig ind i.

Du kan jo osse lave det i en bomuld/polyesterblanding, det er ikke så varmt som uld, men så kan du jo bruge det om sommeren.

Du kan selvfølgelig osse bare lave et af hvert(t)

I realiteten kan du jo hækle tæppet af hvad som helst,
men gå endelig ikke på kompromis med kvaliteten, for det er et stort arbejde. Rigtig god fornøjelse((O))

hundeuld
07-02-2008, 16:07
Så mangler vi bare at få lov til at følge tæppet imens det bliver til æøs

Tina
07-02-2008, 16:11
Så mangler vi bare at få lov til at følge tæppet imens det bliver til æøs

Hvorfor vidste jeg bare - du ville skrive det (t)

Nu skal jeg lige have min datter hjem fra skole, så hun kan vælge garnet til sit tæppe, og så må jeg vist hellere få bestilt det så jeg snarest kan komme igang.

Og ja - I skal nok få lov at følge slagets gang.

hundeuld
07-02-2008, 16:12
Hmmm du kender mig for godt Tina (k)

Tina
07-02-2008, 16:15
Hmmm du kender mig for godt Tina (k)

Tja.... men så længe det er for noget godt, er det ok med mig ((O))

Tina
08-02-2008, 07:21
Så er garnet bestilt.
Så er det bare at vente vente og vente .............

Tina
08-02-2008, 10:22
Jeg glæder mig også til at komme igang.

Min datter meddelte dog, at hun ikke ville have et tæppe !!!!

Fint tænkte jeg - så kan jeg jo selv få et tæppe (xyk)

Tina
09-02-2008, 11:09
Har lige fået mail om, at garnet nu er afsendt ......
Så med lidt held og lidt medvind, kan jeg måske have det mandag !!

Tove
09-02-2008, 12:31
Tina - hvilket garn har du bestilt ?

Tina
09-02-2008, 16:05
Jeg har valgt noget garn der hedder Luciane fra Grønhøj Garn.
Luiciane = 50% bomuld & 50 % akryl

Tina
11-02-2008, 12:44
Så kom mit garn (qwe

Billede 1 : min mands kommentar : Er der for 800 kr garn i den lille kasse !!!! (t)

Måtte trøste ham med at der 'kun' var for 732 kr. Nå - det mente han så var ok (ghf

Billede 2 & 3 : de 3 farver garn til tæppet

Tina
11-02-2008, 12:50
På et tidspunkt var der her på Rokken, en adresse til en hjemmeside, hvor man kunne 'lægge' sine farver ind på det garn man nu skulle strikke ell. hækle af, og så blev der lavet et mønster !!!!!!

Er der nogle af Jer der kan hjælpe mig med den adresse ??

På forhånd tak (bdk

StrikkeTrine
11-02-2008, 12:51
Skønne farver - glæder mig til at følge med i dit tæppe projekt - jeg måtte opgive mit og blot hækle det almindeligt da jeg efter 3 forsøg stadig ikke kunne få mønstret til at passe (K)

ellis
11-02-2008, 13:04
Her er en link til stripe generator....

http://www.kissyourshadow.com/stripe_maker.php

Strikke Marie
11-02-2008, 13:05
Nøj, nogle lækre farver. Prisen taler vi ikke om(t)
Strikke Marie

Tina
11-02-2008, 14:28
Ja - jeg syntes også det er nogle skønne farver, glæder mig til at se om de også passer godt sammen, når jeg nu kommer igang.
Ellers må jeg jo bare hækle et til i nogle andre farver (t)

Ellis : Tak - det var lige det jeg eftersøgte.

Strikke Marie : Det med de 800 kr. var nu bare sjov (ghf
Jeg er ligeglad med prisen, hvis det er noget jeg har lyst til !!!!

Ingeborg : Ja - noget til mig selv ...... det er godt nok længe siden
Men huer går jeg ikke med, og vanter/luffer kan jeg ikke strikke. Jeg ryger ikke, så jeg har ikke brug for fingerløse vanter.

krumme
11-02-2008, 14:38
Det er nogle rigtig dejlige farver, du har fundet((O))

Glæder mig til at se tæppet, når du engang kommer så langt.......

Rigtig god arbejdslyst(H)

Tina
24-02-2008, 19:19
Så er jeg kommet igang med mit tæppe, og vil vise det første billede.

hundeuld
24-02-2008, 20:34
Meeere meeeere ((O))

Tina
24-02-2008, 20:50
Jeps - det skal I nok få set mere til .....

Men men men - jeg har for et par dage siden snittet mig i venstre pegefinger, og det går ikke skide godt med hverken at strikke ell. hækle.

Men jeg vender frygtelig tilbage med mere tæppe ((O))

Nette
24-02-2008, 22:19
Dert ser rigtig spændende ud. Hvor bredt bliver det?

Tina
24-02-2008, 23:57
Dert ser rigtig spændende ud. Hvor bredt bliver det?

Det ved jeg ikke endnu - for jeg har valgt at hækle det på langs i stedet for på tværs.
Men jeg regner med det bliver omkring 150 cm. i bredden.

Nette
02-04-2008, 09:23
Det ved jeg ikke endnu - for jeg har valgt at hækle det på langs i stedet for på tværs.

Hmm, jeg havde overvejet det samme, da det har med at give sig i længden. :-)

Hvordan går det med tæppet?

Nette

Tina
02-04-2008, 12:56
Det går fint med tæppet - men det går ikke så hurtigt.
Men her er et nyt billede.

Tina
02-04-2008, 13:17
Tak skal du have.
Jeg synes også farverne er rigtige gode sammen, de er dog lidt lysere end på billedet.

Didde
02-04-2008, 13:25
Det er godt nok fint :D Men det er nu kun den 2.april i dag :)

Tina
02-04-2008, 14:18
Det er godt nok fint :D Men det er nu kun den 2.april i dag :)

Ha ha - du har ret Didde.

(31)

Nette
02-04-2008, 15:53
Det går fint med tæppet - men det går ikke så hurtigt.
Men her er et nyt billede.

Jeg havde aldrig turdet sætte de farver sammen, men jeg er også frygtelig bange og kedelig, hvad den slags angår.
Ind imellem burde jeg tage nogle flere chancer, for de farver, du har valgt ser jo rigtig gode ud sammen. :-)

Det var nu heller ikke for at stresse på dig, jeg var bare nysgerrig. Indtil videre har jeg selv samlet garn sammen til et tæppe på ca. 150 x 180, men om noget af garnet bliver brugt til dyr, ved jeg endnu ikke. :-)

Nette

krumme
02-04-2008, 16:33
Hvor ser det godt ud, Tina(39)Jeg synes også farverne er rigtig flotte sammen. Det skal nok blive et smukt tæppe(:)

Tina
02-04-2008, 16:41
Tak skal I have (40)

Jeg havde også mine kvaler med farverne, da de skulle vælges og bestilles.
Det er jo ikke til at se, om de overhovedet passer sammen, men som du skriver Nette, engang imellem må man tage nogle chancer.
Selv da jeg havde modtaget garnet og kunne holde det op mod hinanden var jeg i tvivl om, om de ville passe sammen.
Men jeg synes faktisk, at det ser rigtig godt ud med de 3 farver sammen, men som før skrevet er de lidt lysere 'IRL'.

Du må da igang med tæppet - så kan du måske nå at overhale mig inden om (ghf

Eaonline
22-06-2008, 18:34
Hej Tina

Er lige nysgerrig efter at høre, hvordan det går med tæppet.

Er det blevet færdigt, eller har du puttet det i skammekrogen...

Tina
22-06-2008, 18:37
Hej Eaonline.

Jeg er ikke nået ret langt .......
Det er ikke lagt i skammekrogen - jeg har bare strikket varmestuestrik i stedet for.
Det kommer nok frem en dag

Eaonline
22-06-2008, 18:59
Det er så helt i orden*124*.

Jeg kender udenmærket selv til projekter der bliver overhalet indenom af andre mere spændende ting.

Men når du en skønne dag bliver færdig, glæder jeg mig til at se resultatet

Tina
23-06-2008, 09:11
*141* Jeg er også nysgerrig

Ja det ved jeg du er ...... *120*

Men der er pt rimelig meget stilstand i mit tæppe (R)

Tina
11-07-2008, 21:09
Der er stadigvæk stilstand i tæppet (R)

Har haft det fremme og se på det rigtig mange gange, men jeg syntes ikke rigtig lysten til at hækle det er der *120*

Jeg har faktisk tænkt meget seriøst på, at trævle det op, og så hækle det på den korte led i stedet for..... ell. måske endda lave oldemors firkanter af garnet til et tæppe (x)
Jeg er bare lidt i tvivl om, hvordan jeg skal hækle alle firkanterne sammen uden der bliver en 'kedelig' kant.

hundeuld
11-07-2008, 21:12
Man kan altså godt sy det sammen også sådan et tæppe.

Men hvis du hækler det sammen, så kommer der kanter på den ene side, men ikke på den anden..((O))

Nette
12-07-2008, 00:09
Tina, du kan også snuppe det samme tæppe, som Vandhundens og så lade farverne blande sig, i de forskellige størrelser.
Hmm, prøv at se her http://markno.blogspot.com/search/label/H%C3%A6kle-mystery under lektion nr. 6.
Jeg har set et helt tæppe sådan, kan bare ikke lige finde linket, men de så brand godt ud. Også fordi du har forholdsvis få farver at gøre med.

Nette

Tina
12-07-2008, 00:38
Wouw - det ser godt ud, sådan et tæppe tror jeg godt jeg kunne finde på at lave.
Tak for tippet Nette ((O))

Kom du nogen sinde igang med et tæppe i Rippleeffekt ?

Nette
12-07-2008, 11:40
Kom du nogen sinde igang med et tæppe i Rippleeffekt ?

He, nej, jeg overvejer om det skal være det, eller det på linket. :-)
Men jeg har 25 forskellige farver garn efterhånden, to tre nøgler af hver, og lige nu bliver de brugt til alt muligt andet.
Men jeg har jo et langt liv foran mig, så.... :-)

Nette

hundeuld
25-07-2010, 09:00
Blev det trevlet op Tina ???*120*

Strikkelene
25-07-2010, 21:38
Det ser spændende ud med de zigzag striber.
Jeg tror, jeg har den hæklemetode i en eller anden hæklebog.

xanadue
28-07-2010, 13:36
hvor er tæppet i linket flot, det vil jeg helt sikkert gerne kopirere en dag ;-) især en dag, hvor jeg har diverse rester liggende, elsker restetæpper, fordi de bliver så uforudsigelige.

synes nu også at dit tæppe så flot ud, men hvis du ikke brænder for det mønster, så prøv det her
http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=106&d_id=42&lang=dk

jeg lavede selv sådan et tæppe, som var en julegave til min mor, men kan selvfølgelig ikke finde billedet lige nu !!

Strikkelene
28-07-2010, 13:55
Tak skal du have! Jeg har gemt linket. Det kunne også bruges til et sjal eller en poncho. Men jeg ville nok bruge en tyndere hæklenål og så prøve, om jeg kan passe mønsteret til det.

xanadue
29-07-2010, 07:06
det kan fint bruges til tyndere garn og finere nål. jeg har lavet et lille sjal i noget uldstrømpegarn, som blev superflot :-)

Missemor
29-07-2010, 08:03
Jeg har kastet mig ud i et dukkevognstæppe ala rippel, men om det er "det rigtige" ved jeg ikke, har ingen opskrift, så det er sådan lidt på gehør. Jeg bruger en masser små rester i bomuld, røde, cherise, orange og gul, og hækler trådene med ind når jeg skifter farver, så der bliver kun opslags- og afslutningstrådene der skal hæftes. Det er i fastmasker så det tager lidt tid, og så har jeg gevaldige diskussioner med alle mine killinger om hvem der har ret til garnnøglerne, så det bliver ikke til så meget i øjeblikket, for nu kan de nemlig selv hoppe op i sofaen.*120*
Skal prøve at tage et billed når jeg kommer hjem i eftermiddag, og lægge det ind her.

xanadue
29-07-2010, 13:50
tænkte, at I lige skulle se, at man kan moderere opskriften. sådan kom mit sjal/halstørklæde til at se ud.

den røde udlfrakke er også et selvsyet projekt *120*

lillebi
29-07-2010, 14:48
Virkelig flot tørklæde :-)

Missemor
29-07-2010, 17:13
Flot tørklæde !

Her er hvad jeg har gang i, med dukkevognstæppet. Det krævede liiige lidt, at få plads til at fotografere.*120*

bubbihund
29-07-2010, 18:54
Flot tørklæde !

Her er hvad jeg har gang i, med dukkevognstæppet. Det krævede liiige lidt, at få plads til at fotografere.*120*

*213**213* ok, jeg ved godt at man ikke må bande...men HOLD KÆFT nogle flotte farver!!!!!! Dem kan man da ikke andet end blive i godt humør af at se på!!! (6)

xanadue
29-07-2010, 20:11
ja jeg er også helt målløs. det er simpelthen super flot !

nette strik
29-07-2010, 21:01
Flot tørklæde !

Mega flot dukkevognstæppe missemor.
Har lige læst hele tråden, det er sjovt det mønster kommer frem igen.
Jeg har et tæppe130 x 210 cm, der er hæklet af min farmor for ca.25 år siden, hun lavede 6 stk, en til hver af os børnebørn.
Det vil jeg lige vise jer.
Det har lagt fast på sofaen siden, er brugt mange gange kolde vinteraftener.

45377

45378

lenemormeinild
29-07-2010, 22:43
Flot tørklæde !

Super flot dukkevogns tæppe
sjovt at se mønstret igen jeg lavede et barnevognstæppe til min egen søn i 1990 men desværre har jeg ingen billed af det for det kunne ha været sjovt at vise frem.
Dengang valgte jeg mønstret fordi min mormor havde lært mig det for år tilbage hvor hun brugte til gæste håndklæder så det blev jeg også sat til at prøve*120*

lis ai
29-07-2010, 22:57
(qweJa så fik jeg da lært noget nyt idag. Har hæklet rigtig mange håndklæder og et par tæpper i det mønster; Men kendte ikke navnet på det.

Strikkelene
30-07-2010, 00:35
Sikke nogle søde tæpper og et flot halstørklæde. Der er vist et par killinger, der også godt kunne bruge et zigzag tæppe.

Jeg har heller aldrig hørt det navn før.

Tina
30-07-2010, 19:43
Blev det trevlet op Tina ???*120*

Ha ha - ja det blev det.
Det blev skævt i den ene ende, og så er jeg aldrig kommet igang igen.

bubbihund
30-07-2010, 20:05
Ha ha - ja det blev det.
Det blev skævt i den ene ende, og så er jeg aldrig kommet igang igen.

Æv da, det kunne ellers have været sjovt at se ((O))

Og velkommen hjem fra ferie Tina *131* (syntes at jeg læste, at du skulle på ferie)

Tina
30-07-2010, 20:08
Tak tak - ja v ier landet her i Allerød i eftermiddag efter nogle dejlige dage ved Vesterhavet.

Mon ikke jeg kommer igang med tæppet igen engang (R)