PDA

Se fuld version : Ulddyner

Inge K
02-02-2008, 21:02
Hej alle I uldkyndige
(sos)
Jeg vil så gerne lave en ulddyne eller to - jeg har kartet uld, men hvordan griber man sagen an. Jeg har hverken kunnet finde bøger om emnet eller noget her på rokken. Der var for år tilbage aftenkurser i 'ulddynesyning', men de eksisterer ikke mere her, hvor jeg bor.
Er der nogen der kan hjælpe mig med en opskrift, ved hvor jeg kan finde én eller som kender nogen, jeg kan spørge?
(sos)

Forventningsfulde hilsner fra Inge K

hundeuld
02-02-2008, 21:17
Først (v)
Dernæst kontakt Renee hun arbejder med det.((O))

Rysse
02-02-2008, 21:22
Kan du bruge dette link til noget. Og et stort velkommen tíl håndens arbejde.

www.ulddyne.dk (http://www.ulddyne.dk)

Inge K
03-02-2008, 00:06
Hej til Hundeuld og Rysse.
Tak for velkomsten og tipsene - dem vil jeg se mere på i morgen.
Venlig hilsen Inge K

renee
06-02-2008, 22:54
Der er ulddynsyning kursus på Lystbækgård ved Ulfborg den 17 Marts. Google Lystbækgaard for detaljer Venligst Renee

Inge K
07-02-2008, 09:39
Hej Renee
Ævæv, jeg skal på arbejde d. 17. marts - det er ellers lige i nærheden af, hvor jeg bor.
Jeg tror nu også at jeg har mod på at prøve selv, efter den forklaring jeg fik fra dig. Jeg mangler kun lige at du eller en anden fortæller mig hvor meget uld jeg skal stoppe i dynen så den bliver rigtig god :-)
venlig hilsen Inge K

renee
07-02-2008, 10:24
Det er det sværest. Jeg Kan bedste lide et tungt dyne ihvert fald om vinteren. Du må vej en dyne du synes om og træk vægten as stoffet fra. Desværre kan jeg ikke hjælpe mere.
Jeg har fået 6 lamme nu til morgen og skal ude igen til en vanskelig fødsel. Hun ligger på ryggen når hun har veer så noget må være galt.

Hvis du bor tæt på Berit (Lysbækgaard må du besøge hende. Hun har mange aktiviteter. Jeg skal derover for at lære at laver sæbe. Renee

Inge K
07-02-2008, 20:40
Hej Renee
Pyha, jeg håber at du og fåret klarer problemerne ved fælles hjælp - det er sådan noget, der gør at jeg ikke har mine egne får - det har jeg slet ikke lyst til at lære noget om.
Ang. dynen så tror jeg at jeg springer ud i det - går på jagt efter noget dunlærred og gør et forsøg. Jeg har mange led og muskelsmerter og vil gerne se om det kan hjælpe.
Jeg har været på Lystbækgård nogen gange, når de har haft åbenhus arrangementer. Berit kender jeg ikke personligt, men jeg kender nogen af de mennesker der udgør støttekredsen. Det er et dejligt sted.
Hvornår skal du lave sæbe? Jeg tænker på min spelsau-uld. Hvis du gider og har plads i bilen, kunne du jo lige så godt få portoen i stedet for postvæsnet :-)
Venlig hilsen Inge K

renee
11-02-2008, 21:16
Sæbe kursus er den 3 Maj og jeg kan sagtens ta' uld tilbage for dig. Renee

Inge K
11-02-2008, 22:10
Hej Renee
Det lyder rigtig godt. Vi kan tales ved om det når vi kommer nærmere på d. 3. maj.
Venlig hilsen Inge K