PDA

Se fuld version : MarieG

rokken
16-01-2007, 17:08
Her er mit første forsøg på et nålefiltet hoved/ansigt. Det var et jeg startede for laaangt tid siden, men blev aldrig færdig... Det er det så heller ikke nu, men så langt som jeg kan komme med det nu. Startede nemlig med det dengang jeg misbrugte min søsters uld, og nu har jeg ikke samme farve til ører, hals og resten af kroppen for den sags skyld
Håret er ikke nålet fast, men det så bare for underligt ud bare at vise et helt nøgent ansigt uden ører og hår
Størrelsen er litd mindre end en tennisbold.

rokken
du milde.Så naturligt det ser ut

rokken
Det må du da se at få færdigt.. lidt tøj og et tørklæde om halsen.. så ses farveforskellen ikke .. bare på med nogle lune vanter også.. så ses det heller ikke der .. der er INGEN undskyldninger for ikke at få "damen uden krop" i tip top "kropform"

rokken
16-01-2007, 19:06
Den er bare skide god.
Du er simpelthen nødt til at lave hende færdig.
Så du kan komme igang med nogle flere.
Sikke da et talent.

rokken
16-01-2007, 19:07
Ih tak hvor er i bare søde , Jeg kan rigtigt godt lide ulden, da tingene får sådan en levende overflade.
Ja tror faktisk også jeg må se at få hende færdig Sikke da en god ide med vanter på, måske skulle jeg lave hende til en vinterpige?

rokken
Jeg er målløs. Det er virkeligt flot!

rokken
Ja jeg stiller mig op i rækken og holder på at hun snarest muligt skal have en krop.
Jeg synes hovedet er blevet rigtigt godt... skræmmene godt, for det ser faktisk ret virkeligt ud når man lige ser det i et splitsekund.

rokken
16-01-2007, 19:08
Ih hvor er i søde allesammen Tak! Nu har i givet mig blod på tanden til at få lavet hende færdigt, men så mangler jeg noget nålefilt til tøjet... Meeen smuttede jo lige forbi Panduro, men de havde selvfølgelig ikke noget (F) Så det må vente..
Dog kom jeg lige til at købe noget fimo til en dukke (stærkt inspireret af de fiiiine dukker som der er billeder af herinde), så det er aftenens projekt

rokken
16-01-2007, 22:23
Tænkte lige jeg ville vise jer de (næst)sidste julegaver jeg har fået produceret.. Har lavet dem her idag, og de varede lige præcis to film hihi.. Er selv ganske tilfreds med resultatet. De er lige knap 10 cm høje.

rokken
16-01-2007, 22:24
Så kommer der lige en lile nissepige

rokken
16-01-2007, 22:24
Nej, hvor er de bare søde - du er godt nok skrap til det med nålefiltning

rokken
16-01-2007, 22:25
Hold da op hvor er dé da søde.

rokken
16-01-2007, 22:25
Tak skal i have (H) Nu er de blevet givet væk, og modtagerne blev glade. Det er så dejligt at give noget man selv har lavet..

rokken
16-01-2007, 22:26
Wauw hvor er den kat flot

Min mand kan ikke tåle katte, men sådan én der kan der vel ikke være noget i vejen for

rokken
16-01-2007, 22:26
Tak for jeres søde kommentarer
Puskram: Hi hi, så må du vist finde filtenålen frem

rokken
16-01-2007, 22:30
Hej alle jer Fandt dette forum på min jagt på noget uld til nålefiltning, og må sige at det ser spændende ud herinde.
Jeg laver aaalt muligt kreativt (tegner, maler, laver hjemmesidedesign, laver mosaik, smykker, nu også filt og meget andet), så det ser ud til at være et forum lige i min smag.

Ville lige vise et par af mine første forsøg udi nålefiltens kunst. Kom meget gerne med kritik eller fifs, da jeg er helt ny med det
De er ikke så store, sådan ca en håndslængde med halen.

rokken
16-01-2007, 22:30
De er rigtig søde, nogle herlige ansigter

rokken
16-01-2007, 22:31
De er da barer så gode .. Velkomme til

Jeg fandt lige de her dukker på nettet et sted..

Dukker i kokosnød, der er lavet af filt.

rokken
16-01-2007, 22:32
neeej hvor er de nuttede, rigtig gode, de ser ud til at hygge sig du er dygtig, synes jeg, og velkommet til et supergodt forum,med ene af dygtige og hjælpsomme mennesker

rokken
16-01-2007, 22:33
Tusind tak for jeres velkomster (og ros)
Har faktisk fået nogle bestillinger af folk som gerne vil købe nogle, så det er bare dejligt Men ved ikke hvad jeg bør tage for dem Nogle ideer?

Kassio: Synes ikke helt at formen er blevet god nok på den med masken, men det var ligesom om at der bare ikke rigtigt kunne arbejdes mere med ulden tilsidst. Men skal ihvertfald øve mig lidt, så formen også passer.. Men det er da dejligt at der er en som kan lide den hihi

rokken
16-01-2007, 22:33
Nååååååååååh de er nussepussesød står min yngste på snart 6 år og siger her ved siden af - og mor er da enig

rokken
16-01-2007, 22:34
Hehe jeg har to ildere herhjemme, så det er jo nærliggende at prøve at lave sådan nogle
Her er den ene. Det er omtrent sådan en jeg har forsøgt at lave (den brune).

rokken
16-01-2007, 22:37
Jubii igår, da jeg heldigvis havde fri, kom en stor pakke med uld som jeg havde bestilt
Jeg er gået igang med at lave nogle flere ildere, da jeg har fået nogle bestillinger, og syntes lige at jeg ville vise jer dem, da jeg synes den med filtenålen er blevet bedre end de første jeg lavede.
Den første er lavet udelukkende med filtenål, og den anden er lavet med mælkekarton og filtenål.
Den teknik med mælkekarton må jeg vist hellere øve mig på, for den så godtnok ikke så pæn ud som katten her på forummet! Den havde en masse buler, og var ret uformelig, så jeg blev nødt til at rette gevaldigt til med filtenål. Jeg er ikke helt tilfreds, men den ser bedre ud end jeg havde regnet med da jeg fyldte den hihi..

Med nål

rokken
16-01-2007, 22:37
MarieG - hvor er dine ildere bare skønne. Især de nyeste, som har hovedet lidt på skrå. Du er virkelig skrap