Se fuld version : Strømper i rib (2r,2v) og "noget" så små poder ikke glider på strømperne
Mette Storgaard
23-01-2008, 11:21
Hej fra en ny bruger
Jeg vil gerne strikke et par strømper i rib (2r,2v) er der nogen af jer der har erfaring med om jeg bare kan tage en opskrift til glat og strikke dem i rib.
Jeg har strikket strømper til mine unge (2 og 4 år) men de er jo glatte, er der nogen af jer der har nogle gode råd til hvad man kan sætte under for at undgå at de er så glatte?
Mvh
Mette
Charitas
23-01-2008, 11:24
(v)du kan købe flydende latex der kan smøres under så bliver sokkerne skridsikre det kan købes hos mange hobbyforretninger vi har haft emnet oppe om flydende latex nogen gange her på rokken her er der en af trådene med henvisninger til steder man kan købe det http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=4692&highlight=latex
(v) Mette Storgaard.
Jeg har brugt opskriften på glatstrikkede sokker til at ribstrikkede uden ændring af maskeantal - forskellen var, at de sad bedre, da ribben former sig efter foden.
Mette Storgaard
23-01-2008, 11:38
Tak skal i have.
Det vil jeg prøve
:-) Mette
Charitas
23-01-2008, 11:40
Der er et søgefelt på forsiden det kan du altid bruge feks prøv og skriv latex eller sokker så kommer der lidt flere tråde om emnerne frem - Håber du bliver glad for at være her...
Strikke Marie
23-01-2008, 13:45
Hej Mette Storgaard.
Velkommen i dette forum. Du kan få næsten alt at vide, det meste kan skaffes, og du kan bruge meget tid her. Det er hyggeligt og inspirerende.((O))(v)
Strikke Marie
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.