Se fuld version : Hvordan gør I?
Hvordan holder I styr på alle strikkepindene?
Min mor havde et rør fra en plakat, hvor min far havde limet det ene låg fast. Inden da havde hun sådan en lille smart tingest af træ, som var meget udbredt i 70erne.
Jeg havde selv engang sådan et plastiketui, hvor overdelen skulle skrues helt ned over underdelen. Det tog en evighed.
Da den gik i stykker, fik jeg en rød aflang (selvfølgelig) plastikæske, men da jeg efterhånden har rigtig mange strikkepinde, kunne den slet ikke lukkes mere. De sidste mange måneder, har pindene blot ligget hulter til bulter i en pose, til stor irritation for mig selv. Da min kæreste sidste uge også begyndte at ytre sin irritation over mit strikkepindeetui, måtte jeg erkende, der skulle ske noget radikalt. Det blev til følgende etui, syet i en fart en eftermiddag, hvor jeg lige var alene hjemme.
Men hvad gør I? Hvordan ser jeres løsninger ud?
Nette
Jeg har set en have sine rundpinde i sådan en CD mappe. Den er ca. 15x15 cm. De kan tit købes for 10 kr. i Tiger.
hundeuld
20-01-2008, 23:58
Cd mappen bruger jeg, men kig her det er hvad jeg fandt via vores søgemaskine på forsiden.
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=4446&highlight=strikkepinde
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=763&highlight=strikkepinde
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=902&highlight=strikkepinde
(Å) Selvfølgelig... Det var da her jeg havde set det.
Charlottehansen
21-01-2008, 00:12
Jeg har for lang tid siden syet en strikkepindeholder lidt ligesom din.
Men kun med rum til strikkepinde, fordi så kan jeg have dem i størrelsesorden for 2-12
Jeg bliver nødt til at dele min opbevaringsmetode med jer. Alle mine pinde står i krukker og pynter. Det ser faktisk ret dekorativt ud med strikkepinde i en pæn krukke. Hæklenåle og strømpepinde står i en lile pæn kande. Mine rundpinde er det enste jeg har haft ballade med men den der cd-bog der var linket til på anden side er godt nok en drøngod ide som jeg straks gemmer væk til næste gang jeg kommer forbi tigeren.
ingeborg
21-01-2008, 00:39
Mine pinde står i gamle henkogningsglas og pynter. Nej det er ikke helt rigtigt (R) de står der, fordi jeg ikke kan finde ud af at holde orden.
Mine rundpinde har jeg fået sat i cd bøger og det går fint med at holde orden i dem (men jeg har heller ikke haft den så længe) På hver lomme har jeg skrevet størrelsen på pindene, så det er hurtigt og overskueligt at finde frem til den pind jeg skal bruge.
Jeg har for lang tid siden syet en strikkepindeholder lidt ligesom din.
Men kun med rum til strikkepinde, fordi så kan jeg have dem i størrelsesorden for 2-12
Jeg har to af slagsen - een til strømpepinde og een til lange pinde. Jeg er så heldig at ha en søster, der syr.
Men hvilken type tusch kan skrive på stof, så det kan ses og ikke bliver "udgnidret" i stoffets tråde ?
Jeg har forsøgt med en tyk sort tusch - men det blev slet ikke pænt.
For det ville være rigtig rart at pindestørrelserne var skrevet ovenpå rummene.
Mit stof er lysebrunt med mørkebrunt mønster på.....
Kan du ikke brodere nummeret?
strikketøsen
21-01-2008, 02:39
Jeg synes da, at din syede "mappe" til de lange strikkepinde - og strømpepindene er en udmærket idé.
Selv kan jeg huske, at jeg investerede i 2 plastic-etuier for MANGE år siden fra et garnfirma i Jylland, der hed Litex Garn. Jeg har stadig de etuier og bruger dem til de lange pinde. (:)
Til alle mine andre strikkepinde, som primært er bambus og rosentræ i rundpinde og strømpepinde har jeg lavet denne "arkiv-mappe" hvor rundpindene ligger først i størrelsesorden (pindestr.+længde er skrevet på en lille etiket i hvert hjørne): 13835 og - på den anden side af det orange faneblad - ligger alle strømpepindene, således: 13836. (H)
Mappen (med plastik-lommer af forskellig størrelse) er en udmærket idé, MEN, man skal blot passe på ikke at vende mappen "på hovedet" for så ligger der er større sorteringsarbejde forude ..... (F)
Spelsauen
21-01-2008, 07:32
Nette jeg har mine strikkepinde nøjagtig som du havde, før du syede dig et etui til dem (ghf
Men det var da en fin løsning du fandt på den eftermiddag. ((O))
supersine669
21-01-2008, 19:16
Her en min løsning på rundpinde:
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=1349&highlight=rundpinde
strikketøsen
21-01-2008, 22:23
Jeg har prøvet at have alle mine strikkepinde - ALLE - liggende i en stor kasse, meeeeeeen jeg blev noget så træt af altid at skulle sidde og RODE efter lige den størrelse og længde, som jeg nu skulle bruge. (R)
En overgang havde jeg simpelthen mine rundpinde i A5 kuverter med pindestr. skrevet udenpå - så var 40 cm, (måske 60 cm) og 80 cm lige til at overskue. Men kuverter bliver meget hurtigt slidt. (n)
Det var derfor, jeg valgte at bruge den A4 mappe med fotolommer. Den kan simpelthen stå i bogreolen ved siden af alle strikkebøgerne/hæfterne og "pynte".
Hvis jeg havde alle mine forskellige sæt strømpepinde stående i en krukke, ville jeg desværre også tabe tålmodigheden - for på et tidspunkt, når man ikke mere kan læse pindestr., så skal man altså sidde og lede efter 5 ens pinde og bruge en pindemåler på hver enkelt: Der vil være alt for mange "nitter" .... (F)
Idéen med den store index-mappe til rundpindene er RIGTIG GOD ! (bdk
Lotte Birgitte
22-01-2008, 00:16
Jeg bruger kun rundpinde og strømpepinde. Jeg strikker frem og tilbage på rundpinde, ellers får jeg ondt i skuldrene.
Strømpepindene står i en lille kande (skal snart have fundet en mere) og rundpindene ligger i en rund hatteæske.
Jeg har prøvet den der med plasticlommer og så komme til at vende mappen forkert så de alle samme røg ud - herefter blev det til hatteæsken og kanden.
He, mange kreative ideer, og dejligt at kunne dele sine strikkepinde-opbevarings-problemer med ligesindede.
Det er langt fra alle, der kan forstå den slags.:-)
Jeg troede, min ide var selvopfundet, men det lader altså til at være en løsning, der er godt kendt i forvejen.
Jeg kommer nok bare for lidt ud. :-)
Og at emnet har været oppe tidligere, er også gået min næse forbi. Forsøgte ellers at kigge godt efter inden.
Nette
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.