Se fuld version : Strikkemor
Jeg er lige blevet færdig med denne taske i model "kaffe".
Garnet er ikke det originale, da det først ankom her til matriklen 2 dage senere end jeg begyndte på denne taske.Jeg kunne simpelthen bare ikke vente ......
Så nu er jeg i gang med originalen og glæder mig meget til at se den færdig
Ps. den buler lidt....det er fordi den er ved at tørre, med håndklæder indeni
Den er heller ikke for tydelig (har stadig problemer med mit kamera...), men når den anden taske skal fotograferes, kan jeg stille dem op ved siden af hinanden, så får den en chance til.
Den ser da spændende ud i det garn også strikkemor ...... altså, jeg burde samle på billeder af "kaffetasker", for det er vel nok sjovt at se de mange forskellige tasker der er lavet efterhånden (så lige 4 på markedet også)
De er ikke så sprælske, farverne, men mørk brun og beige..lidt meleret. De passer godt sammen.
Garnet er også artyarn fra Evilla...
Hvor er den flot.
Det er nu også en dejlig anvendelig taske som Mette opfandt
Skidt med den "forringede billedkvalitet" ... bare vi får lov at se !!
Hvor finder man opskriften på den henne? Sådan en vil jeg da også meget gerne lave - og hvad er det originale garn, Strikkemor? Jeg har vist misset nogle indlæg
Det jeg kalder originalgarnet, er det garn som Mette strikkede sin i.
Det er mørkebrunt og gyldent artyarn fra Evilla, købt hos Bendix.dk.
Jeg har også strikket tasken i Evilla Artyarn.
Hvordan er din i fasthed, jeg synes min er lidt slasket. Hvad er målene på tasken.
(Inden i råber på billeder så kommer de i et nyt emne lige om snart.)
Hvordan er din i fasthed, jeg synes min er lidt slasket. Hvad er målene på tasken.
Målene er : 28cm i højden og et par og tyve i bredden(fladt mål). Den er lidt slasket, og kan ikke stå på et bord selv, uden indhold, men den er filtet flot sammen. Man kan overhovedet ikke se strikningen
Det har du ret i, det er min også.
Min har samme mål som din.
Kan du huske hvor høj tasken var inden filtning? Det står der nemlig ikke noget om i opskriften - og det vil da være ærgerligt at lave den så den bliver for lille
Galleri, jeg tror min taske var omkring 38 cm høj inden filtning, så du skal nok regne med, at den kryber ca. 1/3.
P.S : de mål jeg har opgivet, er uden hank!!!!
Den er ikke krøbet ret meget i bredden....
Nu har jeg fået taget et ordentligt billede af min første kaffetaske, samt blevet færdig med nr. 2 - den er ikke blevet filtet endnu!
Jeg har også begået en lille lilla taske i færøgarn, som jeg selv har farvet.
Skønne tasker og skøn knægt *S*
De er da flotte.
Du er da rimelig produktiv strikkemor..
Den første som din dejlige søn står med, den er da ikke filtet vel?
Tlk. strikkemor ....... og husk, jeg må eje et foto af den filtede kaffetaske (jeg samler jo) http://www.rokken.dk/phpBB2/images/smiles/good.gif
Den ser dejlig stor ud, er det kun 100 g. garn??
Ja han er en humørbombe og en lille frækkert
Jeg har valket tasken han står med.......men den er blevet lidt mindre end jeg regnede med
Her er en blå taske, som jeg strikkede lige før jeg blev bidt af kaffetaskefeberen
Den har en dejlig størrelse
Den er også valket. Jeg købte en færdig pakke med garn og opskrift hos Markno.dk. Det er også Evilla artyarn, meleret og ensfarvet.
Jeg mangler lige at sætte en knap i, der er hæklet et knaphul på kanten, som man ikke lige kan se her....
Flotte flotte tasker....
Kan se, der er andre end mig, der er "taskoman" *GGGG*
ja..... jeg er blevet helt bidt af at strikke dem selv, men har også et ret godt lager af købetasker.....
men alle bliver brugt , så ikke noget med at smide ud , selvom min mand ikke altid kan forstå lige hvad jeg skal bruge SÅ mange til......
Men der er så meget mænd ikke forstår, så jeg har lært at lade være med at prøve at (bort)forklare hvorfor .......jeg siger bare,at det kan han alligevel ikke forstå, men sådan er det bare.....færdig..
De er da rigtig flotte, og kaffetasken har jeg straks lagt i "arkivet"
Det lyder godt Mette...hvor mange er vi oppe på ?
Der er 8 nu ....... men bare vent, jeg har kendskab til flere under udvikling. Måske finder jeg ud af at lægge samlingen her ind en dag, hvem ved
Og ka' du SÅ se at komme i seng !! ER du klar over hvad klokken er(Å)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.