Se fuld version : Hjælp til strømper-igen
Jeg mangler hjælp til at strikke strømper, efter hundeuld's fotoserie.
(der kommer sikkert mange spørgsmål)
Når man skal strikke over på 4 pinde, strikker man så stadig 1 ret 1 vrang?
Knus Heidi (x)
Det kommer an på om du vil have hele skaftet i rib.
Ellers skifter du til glatstrikning (ret) når du går over til 4 pinde efter ribborten.
Jeg strikker rib, gjorde jeg osse over på 4, lige nu er mit største problem at jeg slås med pindene når jeg strikker
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal placere pindene.
Den pind jeg skal strikke, skal den ligge ovenpå de andre?
strikketøsen
12-01-2008, 18:53
Ja - den pind du strikker på, skal lige have løftet "bagenden" op over den pind, der krydser den.
Jeg strikker gladeligt over både 4 og 3 pinde på skift, men holder som regel overfodens masker på éen pind for sig, men det er sikkert en smagssag! (:)
Min strømper får strikket rib-bort over 4 pinde også - og man kan jo selv bestemme, hvor lang man synes den rib-bort skal være. Således har jeg til lidt længere strømper både minimum 5 cm rib-bort og et stykke glatstrik inden hælklappen begyndes.
Af og til "leger jeg Mikado" med pindene også .....((O))
hundeuld
12-01-2008, 19:27
Hedie73 der ligger et billed her, hvor du kan se hvordan pindene skal ligge
http://www.hundeuld.dk/Tips.html
Køre lidt ned af siden..
Kan det ikke godt passe at den pind jeg strikker ligger ovenpå den forgående og den næste pind?
Det er første gang jeg overhovedet strikker en strømpe
Nu er jeg kommet så langt som billedet viser. Jeg har strikket 20 omgange rib og skal nu til glatstrik. MEN hvor mange omgange skal jeg have der?
Knus Heidi
13473
strikketøsen
13-01-2008, 19:56
Det kommer helt an på, hvor langt op ad benet, du vil have at strømpen skal gå - altså strømpeskaftets længde/højde. (:)
Hvis strømperne er til dig selv og du har et par strømper, du kan lide ankellængden på, kan du jo lige måle dem og så bruge det mål - inden du begynder at strikke hælklappen .... ((O))
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.