PDA

Se fuld version : Fars strømper !

strikketøsen
09-01-2008, 23:43
Jeg har netop været hjemme og besøge min far (og undværet rokken i mere end 1½ døgn! (sos)) og givet ham de strømper, jeg lige er blevet færdig med at strikke til ham.

De er i str. 42 med snoet rib. De er strikket i Regia (4 tråds) Royal Colour - den der hedder Devon. (:)

Far nævnte dog, at de var lidt "løse" i det. Er det så fordi, jeg ikke strikkede strømperne - eller ribben med p.2½, men brugte p.3 til hele strømpen? Jeg slog 64 m op - måske var det for mange? (Jeg tog ind til 56 m efter ribben)

Er der nogen af jer, der har erfaringer med det her?

Jeg ville jo gerne fortsætte med at strikke strømper med p. 3, da jeg har svært ved at holde fast på noget, der mindre. Som det er med p.3 har jeg tendens til at "tabe" pindene. (Å)

hundeuld
10-01-2008, 00:03
Lav en forskudt ribbort, jeg skal vise dig dem, når du kommer herop den 20, og 56 masker hele vejen igennem, så sidder de. Har lige strikket til et par i str. 45 og det passede fint med 56 masker på 2½.

birdie4760
10-01-2008, 00:06
Jeg ville gøre forsøget med pind 3 og 56 masker til ribben

Og så strikker jeg næsten alt på lange (80 cm) rundpinde - jeg kan nemlig ikke finde ud af at styre alle de pinde på en gang(t)

strikketøsen
10-01-2008, 01:12
Er snoet rib - hvor man forskyder med 1 m til venstre for hver 4. omgang - ikke det samme som forskud rib? (x)

Jeg synes ikke, den snoede rib er særlig tydelig på billedet.

Mit spørgsmål om pindestr. er fordi, jeg helst vil undgå at strikke strømper på lavere pindenr. end 3, hvis det overhovedet er muligt - pindede - selv nr. 3 - har altså deres "eget liv" og vil helst ligge på gulvet hvert andet øjeblik. (ghf

Måske kan problemet løses ved, at jeg starter med 60 m på p3 i stedet for 64 m og at jeg reducerer til 52 m og ikke 56m.

Ulla P
10-01-2008, 01:23
Du kan osse forsøge dig med strømper på 2 pinde!
Så kan du bruge en rundpind at strikke frem og tilbage på - så er der ikke så store chancer for at du leger mikado i utide.

Mine gigtfingre tror de er bedre til mikado (det er de altså (heller)ikke), så jeg er konsekvent gået over til rundpinde.

strikketøsen
10-01-2008, 01:35
Hej Ulla,

Tak for rådet, men jeg har faktisk intet decideret IMOD at strikke med strømpepinde - jeg kan bare åbenbart ikke "gribe" om pinde, der er mindre end nr. 3. (F)

Jeg har også tænkt over det med 2 pinde, men jeg er LUD-DOVEN - det er en skændsel (jeg véd det godt!) (R) og jeg H-A-D-E-R altså at sy ting sammen bagefter.

Af samme årsag strikker jeg helst ALT på rundpind og gerne med raglanærmer.

RIGTIGE KVINDER gider altså ikke sy noget sammen (har jeg læst et sted på en hjemmeside...) - undskyld til alle jer, der alligevel gider .....

Ulla P
10-01-2008, 01:44
Dét kan jeg sagtens følge dig i.
Jeg har det lige sådanne - nu har jeg heldigvis en undskyldning (gigt) for ikke at kunne holde på en nål. (ghf
Så når jeg slår op , slår jeg op på 2 rundbinde.
Den ene pind lader jeg blive siddende, mens jeg strikker med den anden (rundpinde begge 2).
Når jeg så er færdig med strikkeriet og skal lukke af, samler jeg maskerne fra de t2 pinde og strikker 2 masker sammen og trækker den forgående maske over. Så er der både lukket af og 'syet' sammen på én gang.

Det bekommer mig vel, at jeg har lusket en god løsning ud af min dovne fantasi.
(H)

ingeborg
10-01-2008, 20:26
For mig lyder det som om du strikker for løst. Pindene skal nok blive i strikketøjet, når maskerne er stramme.
Jeg forstår godt du ikke giiiider at sy sammen. Det har intet med dovenskab at gøre, strømpepindestrikning er en livsstil. (nvb