PDA

Se fuld version : Hvad kan man få for et par strømpe

rokken
12-12-2006, 00:50
Hundeuld
Med et par hjemmestrikket sokker i hånden har jeg indtil videre .

Få lavet en rok
Give en værtinde gaven skiftevis til mand og kone
Betale for en køretur
Få lavet el i huset
Give en opmuntring ved sygdom
Fået et knus
Fået et kæmpe kram af sin broder/nevøer
Få lavet sin PC
Taknemlig blik fra en kunde
Håndlavet kort
Bestukke en færgemand til at komme først i køen ( fy )
Byttet mig til nogle flasker rødvin efter lukketid…..
Fået et nyt træ
Fået ordnet mine fødder hos en fod læge
Fået passet huset ved en rejse
Fået flyttet et træ
Fået lavet vej

rokken
12-12-2006, 00:50
Imponerende liste
Det er jo ligefør sokkerne skal børsnoteres, sådan som de er i høj kurs . . . . og kursen stiger sikkert ovenikøbet støt, for der er snart ikke nogen, der gider strikke "rigtige" sokker mere (andet end rokkerne, altså)

hundeuld
10-01-2008, 12:23
Er der andre der har "betalt" med sokker nogen steder (nvb(ghf

StrikkeTrine
10-01-2008, 13:20
Har du da altid et par sokker med dig?

Det må jeg da overveje, mangler bare lidt tid til at strikke dem......(nvb

Spelsauen
10-01-2008, 13:32
wow... jeg har lige et trægulv der skal lægges, en udhus der skal bygges og jordvarme der skal nedlægges (t) - må se og få lært at strikke de sokker (ghf

hundeuld
10-01-2008, 13:57
Der ligger altid sokker på lager, mne man kan jo også eftersende..((O))

Spelsauen
10-01-2008, 14:03
(xyk) det skal fra nu af være mit motto: "Næ, tak skal du have, sender dig et par sokker"!! (:)

Strikke Marie
10-01-2008, 15:25
Hej Hundeuld.
Ja, den "valuta" kender vi også her i huset. Jeg siger vi for det er godt nok mig, der strikker dem, men selv de unge mennesker har fundet ud af hvor sokkekassen står.
Den store brugte her i week-enden et par i str. 39 til at dulme venindens kærestesorger, og jeg har da fået sat ny vandhane op i køkkenet for nylig. Der gik godt nok to par til, men det var også noget bøvl. De kan byttes til kort, marmelade og meget andet.
Det er en "guldgrube" at kunne strikke sokker, og man får megen social kontakt dækket denne vej. Det spredes som ringe i vandet, og når kassen er slunken eller tom, må jeg holde igen med bytterierne indtil der kommer sokker i kassen igen.
Hilsen Strikke Marie

Tut
10-01-2008, 17:44
(awd

Jeg har betalt med sokker for at få lavet:

TV

Video

Græsslåmaskine

Og meget andet,¨så det kan godt lade sig gøre (ghf (ghf

Mange hilsner

Tut

jane72
10-01-2008, 17:57
Hmm... gad vide hvor mange sokker en terasse står i (t)

Jeg kunne godt bruge en mand - ja altså til det der flisearbejde (hmm.. nu lyder jeg næsten som en bruger af Reden)....

Nå... anyway... går i gang med sokkerne, ved jo aldrig hvornår hjælpen kommer forbi

Spelsauen
10-01-2008, 18:08
Hvad er det man siger: Efter 7 mager år kommer 7 fede. Hm... jeg må vel bare kaste mig ud i et sokkeorgie... ((O))

Floderten
10-01-2008, 22:05
Tror I dem fra skattekontoret tager imod sokker....?? ;)

hundeuld
10-01-2008, 22:12
Ja jeg er sikker på at skattekontoret tager imod sokker, men det er nok spørgsmålet, om vi får noget igen(ghf

Floderten
10-01-2008, 22:15
Ja det er nok rigtigt nok - de måtte godt give os skattelettelser! :P

Når man så skal opgøre skat kan man krydse af at man er strømpestrikker, og så skal man ikke betale så meget i skat som alle andre... Det synes jeg ville være en kanon idé!

(så kan man evt tilføje at man også kan lave babytøj, hvilket garanteret også kunne gå i høj kurs - hvor jeg bor og arbejder er hver anden kvinde nærmest gravid lige pt!)

hundeuld
01-10-2009, 17:18
Så kom der lige en mere til min liste over betaling med strømper :

Få flyttet et træ.*120*

Lund
01-10-2009, 19:53
hold da op det er nyttigt at kunne. Må se at øve mig med de mange pinde eller prøve med de to pinde - for hvordan kan man komme frem i verden uden dene valuta ... hi hi ..

mormal
01-10-2009, 20:53
Tihi, sikke en morsom tråd. *120*
Jeg har i årevis strikket sokker, og eftersom de hidtil kun er blevet givet væk, når nogen udtrykkeligt har ønsket sig dem, har der hobet sig lidt af et lager op.

Men nu viser det sig jo, at det nærmest kan være en god investering med sådan et lager, når de kan byttes til så mange ting/tjenester. Jeg må vist til at tænke lidt mere kreativt. (31)

hundeuld
09-01-2012, 12:41
Nu har jeg igen betalt med sokker
3 par sokker 1 par til hver der var med til at lave vores vej.(H)de vil sørma ikke have penge for gruset, det kunne kun betales med sokker.*120*

bjergged
09-01-2012, 13:10
(qwe idé. Den skal jeg da prøve at huske på (awd

mosehuset
09-01-2012, 13:18
*213*Det er vel nok en god ide, det skal prøves *120*

lenemormeinild
09-01-2012, 13:46
Jeg har også en som nogle gange hjælper mig med ting jeg ikke selv kan og betalingen er altid hjemmestrikket sokker ((O))

cubik
09-01-2012, 14:34
Hej Hundeuld

Jeg kan tilføje flexibilitet (efter tid) i dagplejen. Her er dagplejevanterne også populære.

anneg
09-01-2012, 18:33
Jeg har betalt mange ting med strikkede strømper gennem årene. Den bedste handel,jeg husker var da jeg for ca 4 år siden fik malet en lejlighed for 10 par - og det var med maling ((O))

mosehuset
09-01-2012, 19:27
Det var da en god handel Anneg (39)

Anistar
09-01-2012, 20:08
For 4 par sokker og en lille pose hjemmebagte pebernødder, har jeg (familien) fået:

2 sommerture til Fårup sommerland (H)

Strikkelene
09-01-2012, 20:17
Det er en sjov tråd. Det har jeg ikke hørt om før.

Jeanne Thøgersen
10-01-2012, 16:50
Det er en sjov tråd. Det har jeg ikke hørt om før.

Uha Lene mange af mine sokker bruges til den slags - m.an siger at det er på Reersø man ikke bruger penge men det gør jeg nu heller ikke (hvis jeg kan blive fri) Havemand og VVS'er er gratis hele året her i huset mod hjemmestrikkede strømper. Kaffe og sokker kan gøre meget :-)

LPN
11-01-2012, 10:51
Hold da op, jeg skal da vist til at strikke sokker *120*

Pia7070
11-01-2012, 12:49
Ærgrer sig da helt over at man ikke kan strikke sokker, med det de kan bruges til (K)

De gange jeg har prøvet på at strikke sokker har jeg opgivet inden de var færdige og dem der er blevet færdige kravler tærene ud mellem maskerne,
er derfor kommet frem til at det der med at strikke må jeg nok hellere holde mig fra (nvb

Hmm er gået i tænke boks, for gad vide om der ikke var andet man også kunne bruge som valuta *120*

Jeanne Thøgersen
11-01-2012, 14:33
Ærgrer sig da helt over at man ikke kan strikke sokker, med det de kan bruges til (K)

De gange jeg har prøvet på at strikke sokker har jeg opgivet inden de var færdige og dem der er blevet færdige kravler tærene ud mellem maskerne,
er derfor kommet frem til at det der med at strikke må jeg nok hellere holde mig fra (nvb

Hmm er gået i tænke boks, for gad vide om der ikke var andet man også kunne bruge som valuta *120*

Ork jo hjemmelavede marmelader og hjemmebag :-)

bjergged
11-01-2012, 14:36
Her i huset har vi en aftale med skraldemændene om at de tager en extra pose med i ny og næ. Til gengæld får de hjemmebag til jul, lidt påske godter og når det er rigtig varmt om sommeren (R) sørger vi for sodavand.