PDA

Se fuld version : Raglan-sweater til barnebarn ...

strikketøsen
29-12-2007, 00:36
Jeg er begyndt at strikke en raglan-sweater til mit barnebarn i Australien, som jeg håber at få færdig inden deres vinter dernede til ca. april måned.

Derfor bestilte jeg for få uger siden en del Gepard Cotton Wool (hos www.markno.dk (http://www.markno.dk) - superblødt 50% bomuld 50% merinould), som er tyndere end det garn, opskriften er lavet til - og derfor skal strikkes dobbelt.

Mit problem er, at selvom jeg gør som jeg burde, når jeg nu har købt tyndere garn, end opskriften oprindelig lagde op til - (strikkefastheden skal være 19 m x 28 pinde = 10 x 10 cm OG strikkefastheden passer! (:)) så synes jeg stadig at ærmet virker lidt stort! Jeg har prøvet at kigge på billeder af drenge i raglansweater (havde 2 at sammenligne med) og ærmerne virker ganske rigtigt ret store i det ...

Er det helt normalt - eller burde jeg rette lidt ind på maskeantallet ?? Det virker bare lidt som "spild" af garn i det lange løb.

Men selvfølgelig kan man omvendt sige, at selvom det er til str. 6-7 år (han blev 5 år i november og er ret kompakt/bred i det), så vil han kunne "vokse" i den.

Hvad siger I, som er eksperter udi drenge-sweatere???? (bc)

OPR1
29-12-2007, 14:36
Hvis strikkefastheden passer, så vil jeg nu ikke lave om på maskeantal.
Synes tit at raglanærmer kan se store ud, men når først de er monteret, så passer de som regel.
Og skulle den være lidt for stor, så vokser drengen jo også

strikketøsen
29-12-2007, 22:02
Hej Galleri,

Tusind tak for dit svar. (H)

Jeg nåede at strikke lidt videre - og ærmet er lidt stort, men ikke heeeelt så for stort, som jeg havde forestillet mig.

Sweateren skulle jo gerne holde et par år .... og han vokser åbenbart meget i øjeblikket. (:)