PDA

Se fuld version : trøje hals

dortes
28-12-2007, 23:02
Hej alle - hjælp søges!
Jeg har et problem med halsen på min næsten-færdige trøje.
Jeg forstår nemlig ikke det sidste i opskriften!
http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=96&d_id=14&lang=dk
Her er link til opskriften hos Garnstudio. Jeg er færdig med halsudskæringen og mangler nu bare selve halsen. Men hvordan gør jeg?
Er der nogen, der kan omsætte følgende til forståeligt dansk-for-dumme? :-)
Hals: Strik ca 14 til 24 m op foran i halsen (inkl m på tråden) på strømpep 9 med Uld-Flamé = ca 64 til 84 m på p. Strik 1 omg vrang, derefter strikkes der 1 omg ret samtidig med at der tages ind jævnt fordelt til 48-48-56-56-56m. Strik Rib. Når halsen måler 4 cm lukkes der løst af med r over r og vr over vr.

På forhånd tak - og godt nytår!
DorteS

Enaj
28-12-2007, 23:15
Hvis jeg som udgangspunkt går ud fra at du strikker str s, så har du 12 m på en tråd og 50 m på p og så mangler du bare at strikke 2 masker op for at du i alt har 64 m. Hvis du strikker den største størrelse har du 84 masker. Jeg synes det er dårligt forklaret i opskriften, men ved nu ikke rigtig om min forklaring er bedre. Jeg er ikke så god til al den forklaring(t) det er meget nemmere når man sidder med strikketøjet.
Spørg igen hvis du er i tvivl, det kan jo nemt være at der er andre her er bedre til at forklare.

dortes
29-12-2007, 19:33
Tak for det hurtige svar - jeg har dog stadig et par uklarheder (er dog glad for at høre, at du også synes, det er dårligt forklaret i opskriften...)
Jeg strikker den i nummer to størrelse - men netop det med at "strikke to masker op i halsen" har jeg ikke helt overblik over. Det skal ske på en strømpepind? Skal jeg så strikke nogle pinde alene på halsen - og så vende tilbage til en omgang vrang på hele omgangen bagefter?
Jeg forstår heller ikke helt, hvor "masker på tråd" kommer ind over...

Mange hilsner fra den forvirrede!