Se fuld version : perlestrik
luffedreng
26-12-2007, 09:16
bruger man mere garn når man strikker perlestrik i forhold til glatstrik ?
jeg har købt noget alpaca garn for 100 år siden og har strikket ryggen og er næsten færdig med forstykkerne, mangler kun ærmer og krave men har kun 2 1\2 nøgle tilbage.tror ikke der er nok garn.tænkte på at pille det hele op, hvis der er nogen der ved om man bruger mindre garn ved glat gør jeg det...surt.
amanda-m
26-12-2007, 09:49
Det gør man desværre nok ikke, men kan du ikke strikke ærmer og krave i samme farve, men anden indfarvning?
Det bliver det da ikke "forkert" af...bare anderledes.
Hilsen Trunte (amanda-m)
Det er hip som hap om du strikker glat eller perlestrik, så jeg ville gøre som amanda-m foreslår eller pille ribkanten op og strikke alle ribkanter og krave i en anden indfarvning. Det er ikke sikkert at det ses ret meget.
Det er ellers meget dekorativt, at strikke ærmer i striber. Du kan bruge andre farver der matcher og så evt. have nogle enkelte striber i bundgarnet. Men hvis du kun har nok til kraven, så betyder det intet om du undlader bundfarven i ærmerne.
Strikke Marie
26-12-2007, 14:47
Prøv at skrive mærke, garnnr., serienr. og farve ned. Efterlys om der evt. er nogle af os andre der ligger inde med lidt af det du mangler. Jeg har en bitte fornemmelse af at der er andre end mig der ligger inde med et "lille" garnlager. Tab ikke modet, og pil ikke op endnu. Der er mange muligheder.
Prøv at vej det strikkede, og derefter restgarnet, så kan man nogle gange finde ud af om der er nok?
Strik evt. det ene ærme og vej det, så kan du se hvormeget garn, der er tilbage, og evt regne ud derfra.
Det kan også se pænt ud med hele den øverste del i en lidt anden kulør og evt. noget effektgarn til at pifte op ved kraven.
Strikke Marie
luffedreng
27-12-2007, 09:43
tak for svarene allesammen.jeg ser hvor langt jeg når, og kan så måske pille ærmerne op og købe en anden indfarvning.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.