Se fuld version : Hjælp til oversættelse
Hejsa :)
Jeg er ved at strikke et par benvarmere efter en engelsk opskrift. Nu er jeg nået til foden og diagrammet er strikket færdigt, og så står mine engelskkundskaber desværre af.
Derfor vil jeg høre om I vil hjælpe mig med at oversætte lidt af opskriften for mig?
Heel Slit and Indstep:
Work rnd 124 once more, except on last st of rnd increase 1 st by doing the following: k1tbl and k1tfl of that same st. Sl the last st made (i.e. the k1tfl st) from ndl 4 to ndl 1. Mark the point between ndl 4 and ndl 1 as the position of the hell slit. We will now be working back and forth in rows rather than rounds.
Hvis der er nogen der vil hjælpe mig med oversættelsen vil jeg være meget taknemmelig.
Jeg sidder ikke hjemme ved min egen maskine, så jeg kan ikke sende dig oversættelserne her og nu.
Men i download mener jeg, du kan finde nogle hints.
Det, du har skrevet - er det uden mellemrum/linieskift - altså ud i én køre?
Det er disse jeg er ved at strikke:
http://nusseognoerkle.dk/product_info.php?products_id=678
Hovsa.. Jeg har helt glemt denne tråd..
Jeg har endnu ikke fået oversat den sidste del af opskriften. Er der mon nogen der har overskud til at hjælpe med at oversætte den?
Jeg har tilfusket mig en program der hedder Life Translator, det er et program der oversætter fra engelsk til dansk. Super program, man skriver det der skal oversættes, trykker på en tast, og vupti så er det oversat. Dog er gramatikken megett dårligt og det er ikke lige alle ord den kender. Var det noget?
Ih - hvor tiltusker man sig sådan et program - det kunne jeg virkelig godt bruge med alle de udenlandske opskrifter man bliver bekendt med her.
Samtidig skal jeg lige høre, hvordan det går med dit Surprice-projekt, mit går slet ikke og jeg har endda lovet at lægge billede ind. Jeg har trevlet det hele op, det gik fint med indtagningerne, men mine udtagninger gik "i ged" og min tålmodighed er foreløbig ikke til flere optrevlinger. Jeg er virkelig imponeret af L.H.L., som har fuldendt projektet.
Og voksenmønstret - hvor kommer det fra?
(R)
Jeg har da osse glemt det.
Send mig lige din mail (via min mail uner min profil). Skriv dit profilnavn og 'strikkeoversættelse' i emnelinien.
Så sender jeg dig 'lidt' oversættelser (ikke opskrifter men ordene).
Ih - hvor tiltusker man sig sådan et program - det kunne jeg virkelig godt bruge med alle de udenlandske opskrifter man bliver bekendt med her.
Det er på tilbud her - prisen er inkl. moms.
http://www.transmedia.dk/shop/oversaettelse-4c1.html
Men det program kan vel ikke klare forkortelserne Dytbåt(x)
Det lyder ellers interessant.
hej Maude,
Prøv lige her:
http://www.knittingfool.com/pages/abbrev.cfm?StartRow=1&PageNum=1
Det var dog et genialt link Slavi - der står alle forkortelserne jo ((O))
Tak skal du ha
alle tiders:)
for resten har jeg to nøgler strømpegarn fra Hjertegarn, men mangler en god opskrift, jeg vil helst have sokker med tæer. er der nogen der har en opskrift jeg kan låne?
Strikke Marie
25-01-2008, 21:05
Hej Slavi.
Har en tåsokke opskrift fra regia samt en tåsok til om sommeren når man går i tåsandaler. (tæerne er fri, men der er lige strikket så meget at tåremmen ikke kan gnave i tæerne.
Send en pb, hvis du vil have en kopi. Mailadresse er i offentlig profil.
Strikke Marie
Hæl:
Strik omgang 124 en gang til undtagen den sidste maske. Tag en maske ud på følgende måde: Strik en maske forfra og en maske bagfra i samme maske. Sæt den sidste maske du laver her over fra pind 4 til pind 1. Marker dette punkt som hælåbningen. Nu arbejder du frem og tilbage i pinde frem for i omgange.
Hæl:
Strik omgang 124 en gang til undtagen den sidste maske. Tag en maske ud på følgende måde: Strik en maske forfra og en maske bagfra i samme maske. Sæt den sidste maske du laver her over fra pind 4 til pind 1. Marker dette punkt som hælåbningen. Nu arbejder du frem og tilbage i pinde frem for i omgange.
Tusind tusind tak zuzzan. Nu giver det mening. Vil straks gå i gang. Skal nok vise det færdige resultat når jeg bliver færdig.
Velbekom.. Jeg forstår det skam godt.. alle de forkortelser er osse forvirrende men jeg har efterhånden lært dem udenad så det ret umiddelbart giver mening hvad man skal. Held og lykke med dem. Glæder mig til at se dem. De ligner nogle der gode at lave gymnastik i et koldt lokale i. Stadig godt fodfæste men med en varm fod. Yum.
Det er lige præcis det de skal bruges til. Hvis de altså bliver færdige inden gymnastik sæsonen er slut :o)
Ja de ser ihvertfald lækre ud :) God fornøjelse med både dem og gymnastikken :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.