PDA

Se fuld version : Endelig - mine strømpestrikningsforsøg !

strikketøsen
16-11-2007, 20:26
Så lykkedes det endelig !

Selvom energien er lidt på lavpunktet, så har jeg siddet og forsøgt at strikke strømper. Fast besluttet på, at denne gang skulle det lykkes ...(R)

Alle de øvrige gange er strømpestrikning endt ved den famøse hæl (F)

Nu er det så endelig gået den rigtige vej, som det kan ses på billederne. Jeg har måttet lave min egen opskrift ud fra 2-3 forskellige opskrifter samt Hundeulds billedserie.

Øhhh - og jeg ER klar over, at de to strømper på det ene billede ikke danner ét par! (ghf Partner-sokkerne må komme senere.

Ulla P
16-11-2007, 20:30
(bdkGodt gået. ((O))
Har du skrevet ned, hvad du har gjort, så par-sokkerne kommer til at matche?
(H)

Zep
16-11-2007, 20:57
SÅ er du fanget i fælden (ghf Engang hjemmestrikkede.... Flot, flot klaret (H)

ingeborg
16-11-2007, 20:57
Godt gået. ((O))

Er det ikke bare dejligt, at kunne strikke sokker (H)

kataja
16-11-2007, 21:30
dejligt men jeg synes nu at tåen er det meste iriterende
jeg har lige mit første par i 20 år(bc)

strikketøsen
16-11-2007, 21:41
Hej igen,

Ja - tåen er faktisk NU afgjort det mest irriterende! (F)

Og - åhhh ja, hvor er det dejligt med hjemmestrikkede strømper. Jeg tog den ene på (den første) og havde nær aldrig taget den af igen. Den var så blød, så blød og lækker varm .... (xyk)

Det kan ikke ses, men jeg er kun en str. 35 og det kan være svært at finde steder og købe strømper. Nu kan jeg heldigvis strikke mine egne.

Den brunmønstrede er lavet af Drops' Fabel-garn, farve 520 - jeg brugte lige præcis 25 gram, så jeg får et par strømper af hvert 50 grams nøgle.

hhzh
16-11-2007, 21:51
seje sokker ;O)

Jeg ender altid med et eller andet der skulle ligne. Men en dag bliver jeg vel også bare ved og så lykkes det. ;O) Freja har jo også små fødder det kunne så være det blev til hende. ;O)

hundeuld
16-11-2007, 22:11
Sådan Strikketøsen ((O))

Rodehoved
16-11-2007, 22:34
YES!! Sådan ska' den ged da barberes - det er bare flot, og de ser superlækre og dejligt varme ud. Fedest!! ((O))

FlittigeLise
17-11-2007, 19:18
Jeg har aldri likt å strikke sokker, før jeg fikk
masse inspirasjon i alle forumene i Norge og her på Rokken. (:)
Nå er jeg omtrent hektet !

Du er flink ! Gratulerer med de fine sokkene du har strikket !((O))

strikketøsen
17-11-2007, 21:05
Godt gået.
Har du skrevet ned, hvad du har gjort, så par-sokkerne kommer til at matche?

Ja - jeg kører den samme opskrift - det er kun ankel-længden, der blev ændret. Men tåen blev faktisk pænere på den første sok end den anden! (R)

Jeg er ved at flette de 2 opskrifter sammen, så hvis der er nogen, der vil have den (den er detaljeret, så selv JEG kan forstå den!), så send mig en e-mail (helst ikke pb, da den hurtigt bliver overfyldt) ! (k)

Da jeg passer en 5 mdr.'s hvalp til i morgen eftermiddag bliver opskriften først sendt et par timer efter, at hvalpen er afhentet. Man skal være efter ham hele tiden. Men lige nu øver han sig i at fange sin egen hale.
(ghf (ghf