Se fuld version : rokkesen - får troldeunger
Haven kom hjem med en computer til mig igår Hurra
1.Hvordan i alverden fungere sådan en, ved du noget om det Nis !
2.Så på med kasketten og i gang, nu ved jeg hvordan jeg tænder for den, dejlig musik i øvrigt der kommer fra den
3.Hør i 2 skal i ikke ind til rokkesine, der ligger med sine veer, sluk nu den computer
Jaaaaaaaaah læste jeg rigtigt har Rokkesine veer. (H)
Nis du bliver ved computeren, så du kan informere vi andre.
Og Hr. Rokkesen KAN DU SÅ KOMME IND TIL DIN KONE
tror du der er mere end 1 troldeunge(Å)
YEEEEEAAAAAAAAAR...... (ghf
Og er det en troldebaby - eller er det en nissebaby
Nu tør jeg jo næsten ikke gå ud i haven igen af bare spænding
Nej jeg tror også jeg bliver inde, jeg har noget uldgarn jeg skal have vundet til nøgler.
Det vil jeg gøre, så kan jeg holde øje med computeren samtidig.
Bulletin: kl 14.15 der er ikke sket noget endnu, tror det er falsk alarm
sign hundeuld
Jeg bliver helt nervøs, bare det ikke er storken der har fået fugleinfluenza.
nu må i sku holde op...linda nu er jeg helt färdig af grin ja jeg kan godt forstå at Rokkesine holder på babyn...hon er vel nöd til at holde sig på mavsen af grin....hundeuld giv hende lidt jordemors kaffe...det skal nok sätte gang i det hele.
Bulletin: kl 1850
Ingen fødsel i dag, det var falsk alarm, og rokkesine får ikke jordmor kaffe, hun har brug for at hvile sig lidt...
SUK -og her havde man gået og glædet sig
Ja hun forstår at pine os (n) Det er faktisk ikke pænt gjort Fru Hunduld
Bulletin: kl 9.15
Rokkesine siger at der godt nok er gang i de plukveer, og hun gerne vil have det overstået NU....
Uh hvor er det spænende, mon det bliver idag (H)
Idag er det mit ældste barnebarns fødselsdag, hun bliver 14 år.
Tænk hvis der kom en troldebaby på hendes fødselsdag
ØHHH bliver du ikke en slags
Det er da klart at hun bliver Bestemor !!! Hende vores hundeuld.
Og det er da så dejligt at vente/få börnebörn...jeg gläder mig da helt sikkert til att mine langhåret babyer kommer i slutningen af April.
Denne tråd kan jeg leve højt på resten af dagen ... jeg videreorienterer mig, når jeg kommer tilbage fra besøg på OUH. (H)
Pøj pøj rokkesine
Jeg tror altså, Rokkesine skal komme og hjælpe mig med at vaske køkkengulv, så vi snart kan få gang i den tilverdenkomst
Bulletin kl 13,30:
Stærke veer
uhhhhhhh haaaaaaaaa hvor lang tid er der i mellem ???????????
Har altså ikke tid lige nu, Rok råber på hjælp....
IIhhh, hvor er det spændende! Jeg håber der sker noget inden jeg smutter til 70 års fødselsdag...
Uha uah Vandet er gået (Å) godt at hundeuld har arbejdet på fødegangen i mange år
1.Det her er altså for meget for mig, syntes du ikke også Nis
Jeg har lige haft mit trærør på Rokkesines mave, og hjertelyden var god, men jeg kunne altså hører mere en en (a)
Rokkesine og jeg har bestemt at vi ikke siger det til Rok endnu, han bliver helt ude af den (sos) ,
så ikke noget med at sladre
Ja det er da synd hvis den stakkels trold får et slagtilfælde.
Er der mere end 1, den stakkels rokkesine hun får da nok at se til med tvillinger.
Gad vidst, om de er enæggede...
Jeg ved ikke hvordan det er med trolde, men nu er der vist også nisseblod i deres årer.
Nisser får ALTID tvillinger, en af hvert køn.
BULLETIN KL 18.30
10 min imellem veerne
Jeg kan se hoved nu, der er ikke mange hår på det hoved, og allerværst jeg syntes jeg kan hører mange mange hjertelyde(sos) , men inden for 1 time er det vel overstået...
Så må vi være længe oppe idag
Jeg kunne godt bruge en hånd herover Linda, tager du lige en flyver
Kan du ikke klemme hende lidt på maven, så det går hurtigere?
Jeg går nemlig i seng, når jeg har hæklet den næste blomst
(D) Så har vi fået 3 nye medlemmer af rokken.dk (D)
(z)
Rokkesine har født
ikke 1 lille trold, ej heller 2 men 3Trillinger
De kom til verden den 1 april 2006
kl 12.01 trold A vejede 56 gram og er 13,5 cm lang
kl 12.02 Trold B vejede 54 gram og er 13 cmlang
kl 12.03 Trold C vejede 54 gram og er 13 cm lang
De har alle en lille hale
Rokkesine har efter omstændighederne godt.
Der er dog en del uro omkring Nis og Rok, de kan vist ikke blive eniger om hvem der er far til de 3 små ny
Rokkesine siger dog, der er 3 en til os hver, så dermed basta
1,Alle mand til fotografen
2. De har små haler alle 3
3. Hele den nye lille familie Rokkesen
1.Er de ikke herlige, og de har 4 finger og tæer som de skal have.
2.Næsten håndgemæng for at være far
Tillykke Rokkesine og Rok med de lille ny - og så hele tre (D)
Nu er det vel ikke en aprilsnar
HJERTELIG TILLYKKE MED TRILLINGERNE. Håber, I alle vil trives. (z)
(z) Tillykke med familieforøgelsen.
Nåede Linda frem, inden det hele var overstået?
Nåååå hvor er de dog kære de små pus. Og selv pyssan ser ud til at nyde oplevelsen.
(D) Tillykke til jer allesammen (D)
Jeg håber, at Rokkesine har fået en god nats søvn ovenpå den seje omgang. Nu er det jo nok slut med freden Det er sørme godt, der er et sæt bedsteforældre til at give en hånd med indimellem - men pas nu på garnet til Varmestuen Hundeuld, at de ikke får filtret det helt ind, når de begynder at gå på opdagelse
Tillykke (H)
Hvis ikke Rokkesines babyer skulle komme til verden 1. april, hvem skulle så.
Mon fødselshjælperen udskriver en konkurrence om hvad de kære små skal hedde?
Jeg kan fortælle jer, de har fået navn (H) , indenfor trolde verden giver man trolden navn lige i det de bliver født ,
man hvisker navnet i øret på barnet ,
men jeg har helt glemt at fortælle det er 2 drenge og 1 pige.
Der skal holdes fest for de her 3 inden længe, og så råber Rok navne højt på dem
Åhhh ja, man glemmer jo rent at det er troldebørn - de dejlige små - så selvfølgelig har de fået navne.
Hvad ønsker Rokkesine sig i barselsgave (z)
Skal hilse og sige hun da godt kunne tænke sig sådan nogle små eventyr skrevet af folk, hun kunne læse op for rollingerne (H)
Meget gerne trolde historier
Jamen så må jeg se om jeg kan grave en digter frem.
Må det være løgnehistorier, eller fra det virkelige troldeliv
Hr. Rokkesen og fruen ønskede sig sådan et lille barn , de havde prøvet i mange år uden held , men så en dag kom deres skytsengel.
Jeg skal lige fortælle at de boede ude på landet med vand i gården og tællelys på bordet .
fru rokkesen havde meget ondt i maven og den var meget stor ,
Hr. rokkesen blev meget bange og tilkaldte lægen fra den nærmeste by
Det tog sin tid for lægen at finde frem til det lille hus , men i tide ,
veerne var begyndt , Hr. Rokkesen og lægen gjorde alt klart til den store begivenhed .
Så udbrød lægen , nu sker det , kom med staldlampen så jeg kan se hvad der sker , som sagt så gjort ,
der kom den første lille trold , helt perfekt med hale og det hele,
kort tid efter kom nr. 2 lille trold , alt var i orden , det var det sagde hr. Rokkesen og gik hen til det lille bord midt i stuen ,
nej nej sagde lægen , kom her hen med lampen, der kommer en til , og Rokkesen måtte tilbage til barselssengen .
da nr. 3 kom til verden gik rokkesen med staldlampen , hvor hen spurgte lægen ,
bare væk sage rokkesen lidt surt , det er lyset der tiltrækker dem ,
og det blev ved de 3 små søde troldeunger .
Den var god jeg griner stadig.
Herlig herlig bliver lagt i deres lille bog.....Tak skulle jeg sige...
Tillykke med de små,og godt at fødslen gik godt.
Håber de må trives, og at vi må følge med i deres opvækst.
Vi rokker er jo meget nysgerrige....
Vi takker da så mange gange mor og jeg for jeres hilsner. Glæder mig til at læse historier for ungerne, den er bare herlig Steffen, og så gu så sand som den er skrevet, godt jeg ikke blev der længer med den "løvte".
(x) Men så kan jeg da godt fortælle jer, det er ikke bare sjov at få sådan nogle trolde, vi har alle 3 hænderne fulde, de kan holde os til ilden, jeg begynder at forstå hvordan Rokkesine havde det, da hun have dem i "vommen"
1. Kors hvor de kan skrige
2. Nis er god til at få dem til at bøvse
Hej kære fætter tillykke med de vidunderlige små troldebørn.
Jeg var lige ude og rulle en tur på rulleskøjterne, da jeg hørte at i havde fået trillinger
Jeg blev så overrasket at jeg røg lige pladask på rumpetten AV AV AV (F)
Nu er jeg mega spændt på navneråb, du husker vel, at der skal hidkaldes en rigtig heksekone, som skal koge bryggen? Ellers ved du godt hvad sker.
Men hjertelig tillykke
Hilsen din kusine
Ih du milde Håber ikke, der skete alvorlig skade...
Hvor mon man får fat i en heksekone
Ja det ved jeg heller ikke men det ved trolde vist alt om
Jeg tror man skal forhøre sig ude i skoven, måske kunne man spørge Danielle Druehyld i Rold skov.
SKØNNE beretninger søde Linda - jeg kluk-griner, så jeg snart tisser i bukserne *GGGGGGGGGGGG*
Er skøjte-prinsesse en trold?
Ja skøjteprinsessen er en trold, det er forresten min datter Vimmer der har inspireret til den. Derfor hedder den Vimse.
Jeg er blevet kaldt frem fra mit gode gemmested, lang væk hvor stjernerne blinker og månen lyser.
Jeg læste i troldetidende at min søde grandkusine, har fået trillinger.
Det er ikke så ofte jeg kommer frem, men denne begivenhed, fik mit gamle støvede hjerte til at slå.
Nej nu må jeg da lige, ih du godeste, har i fået trillinger.
Jamen så tillykke.
1. åh jeg fejrede, så jeg fik ondt i maven.
SUPER flotte trolde, hekse osv....
Kender INGEN, der kan som dig Linda
Der er sørma kommet gang i troldeverden efter den trilling fødsel.. herligt at hilse på jer alle, håber i kommer til NAVNRÅB
Yeeeee en häx af den helt riktige slags....ummmmmmm hun er cool, så kan det vist ikke blive meget bedre (det er nästen så jeg har lyst til at tviste rundt om mig selv...hvordan man nu gör det)
Sikken herlig læsning, man kan ikke undgå at blive i godt humør.
(D) Stort tillykke
Hej søde Rokkesine, det kunne have været mine børn.
Hvis ikke den nævenyttige trold, havde fordrejet hovedet på dig.
ps. jeg glemmer dig aldrig.
Tillykke søde børn, hvor er det dejligt at der atter er småfolk i familien.
Sigrid
1.
Også et hjertelig tillykke, herfra gamle olde.
Jeg håber da vi ses allesammen til navneråb.
Olde
2. Uh da jeg så denne kvinde, trak det godt nok i mine gamle snore.
Jeg sprællede helt vildt op under loftet.
Du er da helt eventyrlig, med dit nye look " er du sikker på du ikke er en trold"
Hilsen en gammel sprællemand
Åh jeg havde nær glemt at sige tillykke med børnene.
den kvinde gør mig gal.
Herlige beretninger fra troldeverdenen.
Jamen jamen jamen.... du har MANGE skønne dukker.
TAK at du vil dele synes af dine flotte dukker
Jamen jamen jeg har jo ikke holdt NAVNRÅB endnu, hvordan pokker er har i alle sammen fået det at vide . (n)
TAK for jeres hilsner, og i er hermed indbudt til NAVNRÅB, hvornår det bliver, kommer der besked om, og den kommer her på rokken, for når i kan finde herind i vores troldebo på rokken, så kan i også finde herind for at få tidspunktet. (ghf
Hvor er det dejligt at se dig igen gamle Olde, det er meget længe siden vi mødtes i Rusland, hvor du gav mig en ørefigne...
Dejligt at hilse på hele jeres store familie ... er der ikke flere rundt omkring
Jo der er da et par stykker mere, jeg ved ikke om de er generte.
Men der er da både Helge handymand Strikkelise( men hun er nok gået i hi)
Der er da også et par engle et sted i denne verden.
Og måske et par gamle i mine gemmer.
Ja jeg er jo lidt beklemt ved , at hr. Rokkesen sådan mener, at lyset er skyld i, at der kom mere end en.
Men søde Rokkesine, de er nu så skønne alle tre (H)
Lysende hilsen fra Bornholm
Amalie
Sikke flotte trolde, der bor her rundt om i landet. Gid at et par stykker af dem boede her hos mig.
Og hvilke historier de da kan
Her hos mig er der stor glæde blandt engle. De danser rundt på reolen af bar glæde.
Håbets engel, som blandt os mennesker hedder Emilie sender de kærligste hilsener mens Fredens engel, som her i huset hedder Freja, allerede har gang i strikkepindene.
Er der noget der gået min næse forbi........eller mangler vi stadig navneopråbet?
Nej Navnråb er ikke sket endnu, den store troldmand skal jo komme fra den store verden....
Og han er mange tusinde år gammel, så det går ikke så hurtigt
Jeg har fået besked fra troldeverdenen.
Han er på vej til Ulsted.
Jeg har fået en bestilling på en ny vandrestok.
Den gamle var træt og kunne ikke mere, så den skal skånes.
Derfor har jeg gået flere timer, i Ulsted mose, og set mig om efter en ny vandrestav.
Men der kom ikke nogen og bad om følge.
Så min tur gik videre til Dølen, det er en gammel ulvegrav lige ved siden af kirken her i Ulsted, hvor de sidste ulve blev stedt til hvile.
Og her mødte jeg denne herlige stav, som jeg lige skal give en kærkig hånd, og pustet nyt liv i, til den gamle troldmand kommer her.
Jeg håber at se ham her i påsken.
Og den bliver troldmanden glad for , den ligner meget den gamle, godt du kunne finde den i ulvegraven, det giver den jo også særlige krafter..
SYNK - ved ikke rigtigt. Tror jeg ville blive BANGE, hvis jeg mødte en mand/trold, med SÅ en uhyggeligt stav......
Respekt for den, som denne stav følger med - den ser ud til at være en troldmand værdig. Gav Dølen frivilligt slip?
Ditto her.
Men nu ved jeg jo hvem han er, så det hjælper jo.
Håber han snart kommer frem
Respekt for den, som denne stav følger med - den ser ud til at være en troldmand værdig. Gav Dølen frivilligt slip?[/quote]
Ja Zep der var ingen problemer, den ventede bare på at blive fundet.
Den har lagt der i flere hundrede år, og ventet på sin rette ejer.
Nu er dens dvale overstået, så nu skal der pustes liv i de matte øjne.
Ved i hvad, jeg gik rundt i mosen igår, helt inde i det dybeste og inderste.
Hvor var der bare dejligt, masser af små søer væltede træer, et rigtig sump område. Jeg fik meget våde fødder.
Jeg elsker den mose, jeg havde desværre ikke mit kamera med, men det har jeg næste gang, hold op hvor er det smukt.
Men det jeg egentlig ville frem til var, jeg tror jeg så et hurtigt glimt af en troldmand, han var ifølge med en heks.
Jeg snakkede med en hare, som fortalte mig at de skulle hente en stok her i byen, og derefter skulle de til navneråb, ved trolde trillinger.
Uh tag mig med næste gang Linda...
Hov skrev du en HEKS
Ja det kunne være rigtig hyggeligt, du er meget velkommen.
Så kunne vi lede efter dem sammen, og ja jeg mener bestemt det var en heks, han fulgtes med.
Men sammenlignet med ham, var hun sgu helt menneskelig.
Jeg sir dig et syn (F)
Men haren sagde at jeg ikke skulle være bange for ham, han er ikke så slem som han ser ud.
Han havde været i mosen for at hente sin pelskåbe, som dyrene havde lavet til ham.
Men søde Zep KOM OG HJÆLP MED AT LEDE FOR HAN ER UHYGGELIG.
Uh ja det er bedst at være to...
Men Grimrian har nu fået de smukkeste blå øjne, som trygler mig om at blive hjemme, for han vil så gerne være andet end hoved... Hårløs er han også, for gemmerne er efterhånden støvsuget uden at finde noget gråmeleret pelsnoget, som han så gerne vil have og en krop lader også vente til figurrebet er indkøbt.
Faktisk ligner han slet ikke Bobban mere, han er blevet god og rar, efter han fik sjælens spejle og navnet Grimrian. Men han får vente, til jeg kan komme på indkøb. Dog er han begyndt at læse mig over skulderen og blande sig lidt, den gavtyv
Hvis du har noget kraftigt ståltråd, er det udmærket at lave krop af.
Til de større trolde bruger jeg hegnstråd.
Ja hvor tung har jeg egentlig lov at være i hovedet - selvfølgelig, Tak!. Grimrian er er nu ovre og kigge engle...
uha uha der sker sandelig noget her, glæder mig til at se billeder.
HELT enige Bente/hundeuld.... Men i grunden er det synd, overskriften er "Hurra computere"..... fortæller jo slet ikke om nogen som helt om trolde-trillingernes fødsel, navneopråb eller hvad?
Kan du ikke gøre et-eller-andet, så Rokkerne bliver klar over det?
Zep nu er jeg helt sikker, der var en heks. Jeg mødte dem idag oppe i Dølen, de skulle bruge ulvehår til heksebryggen. Bryggen til navneråb, skal brygges af en rigtig heks.
Imorgen skal de i mosen igen, efter svampe.
Svampene til bryggen skulle plukkes påskesøndag, og de skal plukkes af troldeverdenens overhoved.
Ja så spurgte jeg ikke om mere, der er så meget jeg ikke forstår.
Men jeg aftalte med dem, at jeg kommer i mosen i morgen, med troldestaven. Og så fik jeg besked på at jeg skulle fremstille en filtet hat, han har mistet sin. Men han tegnede den for mig.
Puha det er hårdt at kende trolmænd og hekse.
Men imorgen til middag så du kan godt springe på flyveren.
PS jeg tager kameraet med.
Ja væsener ved, hvad de vil have... Grimrian har bestilt hårpragt helt fra Nordjylland (x)
Hun er en snu rad, hende heksen. Hun ved sikkert, at jeg imorgen skal holde øje med påskeharen.
Det siges at han dukker op og lægger godt til børnene påskesøndag. Så de malede æg igår - hele 18, som skal rundt i haven for at lokke ham til... Håber jeg får et billed af ham i år.
Du Linda var hun ikke sådan lidt... uhyggelig hende heksen? Jeg har ihvertfald sommerfugle i maven for at komme til at se hende Sagde hun noget om, hvornår de drager afsted til navneråb?
Jeg oplevede forresten noget meget mærkeligt, før jeg gik i seng... Det blev sent og månen lyste klart. Og da jeg kiggede ud en sidste gang, så jeg noget usædvanligt - ligesom nogle små væsener, der glødede i træernes lange skygger. De sang den skønneste sang - helt uden ord - ganske ganske sagte. Gad vidst, hvad det var for nogle?_________________
Uha Zep min første tanke var elverfolket.
Er der ikke noget med at i har en del af dem derovre.
Pas på ikke at skræmme dem, men nyd deres smukke sang.
Det skulle Nis lige vide, så tror jeg han sprang på flyveren til Bornholm.
Heksen var faktisk ret sød, hun var en meget festlig dame.
De gik faktisk rigtig godt i spænd de 2.
Jeg siger dig det var noget af et syn.
Han havde den flotteste kåbe, som han havde fået af dyrene i mosen, og der var også blevet til et smart pelbånd til heksens hat.
Jeg glemte at få af vide hvad de hed (F)
Men troldmanden sagde noget om indianer høvding, jeg tror det var hans fortid, og noget om den hvide bjørns sjæl- ved du hvad han mener?????-
Med 18 æg så tror jeg påskeharen kommer flittige børn du har.
Kan du ikke spørge dem, om de ved noget om gamle indianerhøvding som har den hvide bjørns sjæl.
Uha pigerne bliver ganske stumme, når jeg nævnte den hvide bjørns sjæl Måske er det noget, som voksne ikke kan forstå - ihvertfald sagde de, at de ikke kendte noget til en indianerhøvding...
Men han må virkelig være en højagtet blandt troldmænd, når han bærer kåbe skænket af dyrene. Jeg mødte engang en troldmand. Ja jeg havde faktisk nær dækket ham med kvas, for han stod i min bunke mellem træerne - faktisk lige der, hvor jeg så væsener i aftes (x) Netop som jeg skulle slippe min favnfuld svang han staven, så jeg faldt næsegrus for hans fødder.
Forfærdelig gnaven var han over, at jeg krydsede hans rejse mod Rokkestenen. Jeg fik ikke hans navn, men hans ærinde var at fordrive de mørke kræfter, som holdt stenen fast. Han lynede fælt med de ravnesorte øjne, kan du tro. Jeg spurgte, hvorfra han kom og svaret var blot, at han intetsted var opstået og altid på vej - og så marcherede han ellers resolut videre mod Paradisbakkerne i en simpel og støvet kjortel - slet ikke en kåbe...
Det er så det lidt, jeg ved om troldmænd.
Måske var det elverfolk der igår (x) Bisseline ser jeg jo af og til et glimt af, når hun suser forbi med sit smukke røde hår. Det farvede hun jo vist engang i Rubinsøen længere mod nord, så der er ikke meget at tage fejl af, for naturen på disse kanter byder slet ikke ellers på denne nuance.
Men Bisseline er jo en alfetrold. Måske var det nogle af de oprindelige elverfolk, jeg havde besøg af igår - måske findes de stadig?? Jeg håber, at Nis bliver set igen på sin rejse, måske kan han berette noget, der kan hjælpe mig. Er det oprindelige elverfolk egentlig nogensinde blevet gengivet på skitse eller lignende?
Jeg er meget spændt på, om der skulle dukke billeder af af heksen og troldmanden - tror du, de vil lade dig tage et enkelt imorgen, når jeg nu ikke kan være der selv??? Det vil være en stor ære.
Ja den søde Bisseline, hende har jeg også hilst på et par gange.
Og rokkestenen den har jeg rokket, så det må siges at det lykkedes for ham den kære trold, at fordrive de mørke kræfter.
Det er nok været en lavere rangerende trold.
HAM HER han er den øverste af alle troldmænd, og jo jeg er sikker på at jeg får lov til at tage et foto.
Nu har jeg jo også hjulpet ham, og jeg tror han er rimelig stolt af sig selv, at han vil nyde det.
Sjovt nok den slags væsner plejer at være sky, men det er han ikke.
Han nærmest krævede at blive set, han stillede sig rank som en staue og bankede i jorden, som ville han have opmærksomhed.
Ja så ved man da, at Troldmanden er forfængelig (H) Jeg glæder mig meget til at se ham og heksen! Oftest er det jo de færreste forundt at se disse væsner. Men jeg er nu ganske sikker på, at de vrimler rundt derude med alle de små mirakler, der er igang i forårssolen. Uh hvor jeg glæder mig til imorgen!
Uha da da..... bider snart negle af spænding.... mere mere....
Zep er du helt sikker på, du ikke har set Troldmanden, han har været på Bornholm flere gange.
Han vidste udmærket hvem du er.
Han siger, at du også er ven til troldeverdenen.
Og Supersine, han siger at dig har han også et godt øje til.
Han har stået og kigget ind af dine vinduer, han smilte da han talte om dig.
Jeg er lige ved at tro han kender os alle.
Jeg har netop haft besøg af en lille blåmejse.
Den kunne berette at Troldmanden og heksen er nået til Rimmeren, tæt på mosen.
Der talte den med dem, den hviskede mig i øret at Troldmanden bar rundt på en lille hvid bjørneunge.
Men han var lidt utilfreds med at han ikke havde fået en filthat, håret var stort og uregerligt.
Så jeg må hellere komme igang, jeg bliver nok ikke populær, hvis jeg kommer derud uden.
Jeg er lidt spændt på hvad han siger til hundene, for de skal da hilse på ham.
Det kan jo være kan forklare Buller hvordan man opfører sig.
Han kan jo tale med dyrene.
God tur i morgen til mosen, kan du ikke lige have mig med i lommen
Og imens sidder Sigrid og Trønd på loftet og håber på at Sigrids ene sandal dukker op på Troldmandens vej igennem mosen. Der tabte Sigrid den nemlig for mere end 150 åt siden.
Velkommen Sigrid og Trønd, dejligt at hilse på jer (ghf i ser da ud til at være af skovslægten.. længe siden vi så noget til jer, i skal da være så velkommen til navnråb..
Den kunne berette at Troldmanden og heksen er nået til Rimmeren, tæt på mosen.
ORV har de bjørnen med hils dem så mange gange og sig vi glæder os til at se dem....
NØØØJJJ hvor er de dejlige, hvem har lavet dem.
De er suveræne
Kunne trolde-folket ikke lave en billedbog med de gode historier. Den ville garanteret vække begejstring i mange hjem.
Må jeg printe billederne af troldfolket og evt. få mine elever i 3.klasse til at skrive historier ud fra dem?? Jeg vil selvfølgelig gerne spørge hver enkelt af jer,jeg skal bare lige finde alle billederne. MEN hvad er den generelle holdning.
Vi Rokken.dk forbeholder os retten til alt vedr. troldene
fordi......... det kommer senere (ghf
Men der skal nok blive noget til børnene også
Uhh, de oplevelser med troldene, i har haft, lyder spændene, venter med længsel på fortsættelserne.
I al beskedenhed - så er Sigrid og Trønd trolde jeg har lavet for 10-15 år siden. De sidder øverst på reolen i stuen og holder øje med deres menneskefolk.
De har igennem nogle år levet en hengemt tilværelse da min bonusdatter var bange for dem, men i dag ved hun at de er her for at passe på os og for at hjælpe os.
Desværre har Sigrid tabt sin ene sandal, Trønd har mistet en fod og æggene, som burde være i kurven som Sigrid sidder med, er forsvundet ud af mindernes vej.
Hvor er Sigrid og Trønd dog et par hjerteknusere http://www.rokken.dk/phpBB2/images/smiles/hjerte.gif Tænk om Sigrids sandal skulle dukke frem dyndet...
Nu er det sådan Linda, at de oprindelige væsner af uransagelige grunde altid kender mig, når de pludselig viser sig for mig - og det har i grunden undret mig en del. Men de må altså have en helt anden kontakt til os mennesker, end vi forestiller os...
Jeg kan ikke mindes at have mødt Troldmanden - i så fald skulle det da være ham i anden klædning på vej til Rokkestenen Men han tager ikke fejl af, at troldeverdenen har taget pænt imod mig, når jeg har mødt dem.
Faktisk tror jeg, at Grimrian forvandledes fra den fæle Bobban til den blåøjede charmetrold ved, at en af mine umælende havetrolde tog bolig i dukken...
Ihvertfald holdt han stædigt på, at sweateren skulle være samme farve som lyngen ved stubben... Ja han hentede endog selv garn og pinde på sine nye fødder og bad mig strikke den hurtigt, fordi nætterne stadig er kolde... Ja jeg mener, hvis han skal have en lyngfarvet uldsweater, så er det vel ikke for at sove i stuen
1. Har I set, at jeg har fået fødder, så jeg selv kan stå - og en dejlig varm sweater idag!
2.Hæ nu står Amalie og kigger på det påsketingeltangel der, så opdager hun nok ikke, at jeg har været borte. Mon ikke jeg kan putte noget af Zep's hundeuld på hovedet, så jeg også kunne komme til navneråb. Bukserne må hun da vel snart få syet til mig?!
Jeg venter i spænding på næste melding fra troldefolket. Det er næste for spændende.
Hvor bliver han flot, ham Grimrian
Hvilken farve bukser skal han have på?
Ja det ved jeg ikke helt endnu, men han sagde, at der ihvertfald skal være mindst en lap syet på med lange sting, for at det er rigtige troldbukser - og så måtte jeg endelig ikke glemme halen
Hej der bliver ingen mosetur idag.
Jeg bliver nødt til at tage en tur til Bornholm.
Kommer hjem torsdag.
Vi er taget ud for at finde et godt sted til navnråb, blev lidt trætte, så vi tager os et lille hvil i skovbunden og nyder solen
Det er godt nok lidt tungt at slæbe rundt på de unger, vi må se at have noget at fragte dem rundt i...
Kram til Linda
Hør hov Rokkesine havde vi ikke en aftale om at prøve tøj (n) Kan du så vende snuden den anden vej...
I tror det er løgn, men pludselig stod HVIDE BJØRNS ÅND lyslevende på mit køkkenbord.
Han ville ønske mig god tur, og han sendte de dybeste tanker til min svigerfar.
De venter på mig til jeg kommer hjem.
Oh han er helt ubeskriveligt smuk
WAUW.... Troldmanden er en ENER.... nu er jeg ikke bange for staven
Velkommen HVIDE BJØRNS ÅND vi byder dig velkommen hos os på rokken.dk
Uha ja . Jeg har været så opslugt af computerarbejde de seneste dage, at Grimrian faldt ned at sit bo og alle de andre væsener, jeg ellers af og til støder på har ganske holdt sig på afstand
Men idag kom der noget hår til Grimrian, så han forhåbentlig tilgiver og snart vil vise sig igen - og så har jeg købt en lille solcellelampe, de kan samles om derude...
Men faktisk har Grimrian været fremme en stund idag. Vi fik besøg langvejs fra og hørte beretning om og så billeder af fjerne slægtninge, som Grimrian aldrig havde hørt om. Dét kunne han rigtig godt bruge - og jeg tror, at han fik lavet aftale om, at nogle af dem også ville hilse på herinde i nær fremtid. Meeeen helt sikker kan man jo aldrig være.
Selveste troldenes mor gæstede os idag - det mest forunderlige væsen af dem alle. Og jeg skulle hilse jer mange gange og sige, at hun snart vender hjem
Dejlig være troldemor er på vej hjem igen, fik hun strikket lidt på dit strik in...
Må vi se et bileld af Grimrian med hår ?
Ved I hvad - det er lidt pinligt for Troldemor, Vimmer og jeg knævrede så meget, at vi rent glemte alt om strik in halstørklædet. Men hun har lovet at komme igen, og så kan hun jo snuppe et par pinde, mens jeg leger med cernit eller viser håndtenen frem
Så er jeg hjemvendt fra krageøen, det døbte Vimmer den.
For hold da hvor er der mange krager.
Det passede mig fint, jeg er vild med krager, jeg synes det er nogle sjove og opfindsomme fugle.
Og tak for kaffe Zep, det var MEGET hyggeligt. Ja jeg tænkte også på det bagefter, med det strik in, hvor ærgeligt.
Men det var nok fordi vi havde det så hyggeligt.
Efter at have sludret lidt med Grimrian, på Bornholm, vil vi da lige hilse på rokkerne.
Og ved samme lejlighed ønske rokkesen og rokkesine tillykke med de små rollinger.
Ham Grimrian, er altså en lille charmør.
Halen hvor er den ..
Næh det kan jeg faktisk heller ikke
Det må der gøres noget ved...
Giv ham nu endelig ikke alt for mange griller i hovedet Siden Lindas fatale afsløring af at halen mangler, har han været lidt af en prøvelse (x) Nu skal der også kalot til hans - siger han - tynde hår og et troldebo... Sig mig er trolde altid så krævende? Faktisk taler han ikke til mig, siger han (ghf før jeg har bragt alt i troldeorden!
Men jeg skulle nu alligevel spørge til, hvordan det står til med forberedelserne til navneråb?
Ja de trolde kan godt være svære at bide skeer med.
De har helt afgjort deres egen mening.
Pas på ikke at genere dem
Jeg var i mosen igår, der var ingen spor af troldmanden og heksen.
Jeg spurgte mig for ved dyrene.
Ræven sagde at de rejste igår morges, men haren sagde de var gået i Dølen.
Og efter Dølen skulle de videre til navneråb.
Så jeg tog i Dølen idag, men de var rejst videre, så mon ikke snart der sker noget.
Jam Rok har været ude og spejde efter dem, men de er ikke ankommet endnu...
Men Rok er heller ikke til at have i huset her, han går og brokker sig over, at han ikke har fået nyt tøj til navnråbet, men hvordan skal jeg dog nå det...men det er ganske utålige de trolde, når de ikke får deres vilje, gad vide om det er hende der gav dem liv, der har lagt det i dem
Jeg tror lige jeg skal ud og tjekke min have.
Da jeg stod og så ud af køkkenvinduet, syntes jeg bestemt der smuttede en heks og troldmand rundt om stenbedet.
Så har troldmanden og heksen været her, det var et syn for guder.
De samledes nede ved min stenhøj, troldmanden talte lidt med fuglene.
Troldmanden og kanarierne blev enige om at de var for små til den lange flyvetur, så kanarierne fløjtede lystigt, derefter kom der både skader og krager, som fløj afsted med den lille flok.
Åh så holder jeg øje med de høje fyrtræ, måske de lander her.. jeg håber det for Rokkesine skyld, hun ved jo ikke hvad trillingerne hedder, det er kun Rok der ved det, og han må kun sige det til Den hvide bjørns ånd
Men hvis kragerne tog dem alle med, så må jeg da bestemt have fundet noget senge halm til dem alle...
Hva' så hundeuld - er der sket noget idag?
Der kom godt nok en kæmpe flok krager eeeeller var det råger, de var meget meget højt oppe, så der landede ikke nogen her, vi må vist lige have tålmodighed, men Rok er begyndt at gå mod stranden for at se om de er landet der....
Er der nogle har har lokket dem til sig, ved at begynde at fodre.
En ved det ikke, meeeen alle rokkerne ved jo de er på vej... (x) måske de fodre dem .
Ja vi trolde, kommunikerer på en anden måde, som kun få af i mennesker forstår.
Jeg kan fortælle at de sidder i en trætop lige i nærheden, af hundeuld.
De er ved at planlægge indflyvningen.
Ja jeg hoppede ellers lidt for et øjeblik siden, da en krage travede inspicerende rundt ude på vejen. Jeg var da lige ved at tro, at det var en af deres spejdere og at de var kommet ud af kurs
Han troede vel han skulle henete Grimrian til navneråb.
Spurgte du den ikke om den havde et ærinde.
Jeg forstår ikke fuglenes sprog endnu (x) Havde jeg dog bare tænkt så godt som dig...
Er det mig der er gået glip af noget - eller har der ikke været navneopråb endnu?
Nej du er ikke gået glip af det mindste, min kære pige.
Rokkesine er også ved at være godt nervøs.
Vi havde fået en melding fra de skøre krager, at Troldmanden og heksen, var blevet set i området.
Jeg er så bange for at de er faret vild.
Søde pige- HVAD SKAL JEG GØRE.
Er du ikke sød og hjælpe mig.
Nis er også forsvundet, ÅÅÅÅÅÅH jeg arme trold.
Lav en stor gryde suppe kogt på edderkoppespind, uglegylp og fluesvampe, så skal du se......duften får både heksenog Troldmandens tænder til at løbe i vand................og så kommer de susende, for er der noget de ikke kan stå for, så er det denne delikatesse._________________
Tak for hjælpen, det ser ud til det virkede.
Hvide bjørns ånd, er kommet og heksen er faktisk en festlig dame.
Jeg tror du ville kunne lide hende, måske lidt skarp i kanterne.
Men nu er jeg jo også mest vant til den blide Rokkesine.
Uh der havde jeg da nær glemt fru hundeuld, imellem os sagt, så kan hun altså godt være streng(F)
Mener at du at jeg ville kunne lide heksen, fordi jeg også kan være lidt skarp i kanten (H) Og Hundeuld............streng? nej Rokkesen, jeg tror minsandten du har kigget for dybt i edderkoppesuppen
Mig streng... tja måske over for en hvis her rokkesen , der ikke lige altid har tid til sine rollinger, så bliver den gamle lidt stram i betrækket(n)
Så går vi over til navnråb (H)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.