PDA

Se fuld version : Britta s - kniplerier - nyt på side 5

Britta S
31-10-2007, 16:27
Jeg vil lige vise at jeg ER kommet i gang med at kniple.
Jeg har lavet en blå lysmanchet - nr 2 må vente til jeg er færdig med at lave julehjerter
Jeg har lavet 2 andre lysmanchetter, som jeg har foræret min mor. Jeg fik desværre ikke fotograferet dem,
Og nu er jeg gået i gang med julehjerter fra bogen: 24 Julehjerter I Knipling. Foreløbig er det blevet til et hjerte.

Britta S
05-02-2008, 22:43
Så fik jeg ryddet op på kniplepuden, så jeg kan komme i gang med noget nyt i morgen, når jeg skal på kniplekursus igen.

Det kom der dette julehjerte ud af.14511 Jeg var gået i stå. da jeg nåede til hulslaget i rundingen. Det blev for klodset. Det viste sig da også, at jeg ikke havde forstand på det jeg lavede, men efter kyndig vejledning, gik det meget bedre.
Nu skal jeg bare lige have vundet garn på 21 par pinde, så er jeg klar til morgendagens kursus.

Kari
05-02-2008, 23:14
bruger du ikke en spolemaskine når du kommer garn på?

Britta S
06-02-2008, 00:57
bruger du ikke en spolemaskine når du kommer garn på?
nej, det er med håndkraft, fordi jeg ikke har nogen maskine. Det må være det næste, som jeg skal investere i-(:)

Britta S
07-02-2008, 11:26
Det er rigtigt smukt dit hjerte, jeg glæder mig til at se hvad dit næste projekt blir' ! (bdk

Det kan du se her.14551 ja, hvem kunne vide,at et kniplekursus skulle medføre, at jeg måtte have hæklenålen frem fra gemmerne. Hele aftenen i går gik med at hækle disse 4 "bånd" til at sætte kniplepindene i. Jeg havde jo ellers regnet med at jeg skulle arbejde videre på den flkon, som jeg startede op på kurset, men jeg vidste med mig selv, at jeg aldrig fik hæklet dem, hvis jeg ikke gik i gang med det samme.

Meni aften tror jeg at jeg kan arbejde videre på denne flakon14553. Dette er hvad jeg nåede på de 3 timer på kurset. og så lige et nærbillede14552 det er meget spændende at arbejde med. Man skal have tungen lige i munden, skal jeg love for.

Puskram
07-02-2008, 12:21
Britta> Jeg tror på at de bånd der er uundværlige når det kommer til stykket :-) Når jeg skal i gang med min Bedstemors kniplerier, tror jeg i hvert fald at jeg bliver rimeligt glad for at hun har lavet de bånd til.

Og flakonen glæder jeg mig til at se det færdige af - når du en gang er kommet så langt ;-)

Jeg har aftalt med min mor, at jeg venter med at få mine knipleting hjem til at jeg er flyttet i hus (der går mindst 1½ år inden) - så jeg har forhåbentligt har mere plads, og også bedre tid fordi jeg er færdig med at studere til den tid (jaja, optimist kan man jo altid være (ghf)

Britta S
07-02-2008, 14:17
Britta>

Jeg har aftalt med min mor, at jeg venter med at få mine knipleting hjem til at jeg er flyttet i hus (der går mindst 1½ år inden) - så jeg har forhåbentligt har mere plads, og også bedre tid fordi jeg er færdig med at studere til den tid (jaja, optimist kan man jo altid være (ghf)

Det er rigtigt, at der skal en hel del tid til....men plads kræves der ikke så meget af. Det er vist den af mine mange hobbyer, som er mindst pladskrævende. Du kan i hvert fald glæde dig til du skal i gang, for det er en rigtig god fornemmelse, at sidde og kniple.

Britta S
20-02-2008, 21:20
Nu har jeg igen været på kursus, efter at have sprunget en uge over pga vinterferien. Det har været længe at vente, fordi jeg allerde for 12 dage siden var nået til afslutningen på den flakon, som jeg startede på forrige onsdag. Afslutningen og midten med fletning, behøvede jeg hjælp til og det fik jeg så i dag. Og vi nåede også at få sat op til en ny knipling. Da jeg jeg så kom hjem, måtte jeg i gang med det kedelige - nemlig at hæfte ender. Nu er det gjort og jeg kan vise jer min første flakon. Den er ikke uden fejl, men så er der grundlag for forbedring næste gang(:) 15364og så lige et nærbillede15365 Flakonen er 16 cm i diameter.

Britta S
07-03-2008, 14:59
Så blev jeg endelig færdig med noget i dag. Jeg har haft en knipling på hver side af min flamingopude, i de 2 sidste uger. Simpelthen for at gå i gang med og lære noget nyt, så ikke tiden på kurset bare bliver knipling uden at lære noget. Jeg vil lige sige , at det er langt fra optimalt at udnytte begge sider på en gang, men jeg havde kun en plade,så.... derfor. Nu har jeg været ude og købe ind, så nu har jeg tre. Ikke noget med at bruge begge sider igen!

Her til formiddag har jeg så færdiggjort denne sommerfugl16225 den er ca 15 cm på det længste sted. Den vil jeg sætte på en mappe, det skal indeholde mine kniplemønstre. Jeg skal bare lige have fundet det rigtige stof til omslaget, så den kommer mest til til ret.

Britta S
09-03-2008, 16:53
Så fik jeg tømt den anden side af kniplepuden. Det har taget mig hele dagen, at få kniplet "liige det sidste", taget nåle ud og få hæftet alle enderne. Pyha - så nu trænger jeg til en gang ROKKEN.
Lille lysedug i båndknipling.16278Den er 28 cm i diameter.

birdie4760
10-03-2008, 08:45
Jeg er nysgerrig - dit bræt ser helt anderledes ud end mit "arvestykke" hvor der sidder sådan en rulle på. Kan du forklare hvordan dit bræt er lavet?

Viktoria
10-03-2008, 12:14
(bdk hvor er du dygtig.

Flot, flot, flot.

birdie4760 - den rulle du omtaler hedder en valse.
Et kniplebræt med valse bruges når der skal laves noget "lige" f.eks. bakkebånd.
Et fladt bræt bruges til at lave det Britta har vist her, bl.a. sommerfuglen og her skal kniplebrædtet kunne drejes.

Britta S
10-03-2008, 18:00
Jeg er nysgerrig - dit bræt ser helt anderledes ud end mit "arvestykke" hvor der sidder sådan en rulle på. Kan du forklare hvordan dit bræt er lavet?

Det er det nemmeste og billigste bræt man kan få. Det er simpelthen en plade flamingo, der er skåret ud i ca. 50*50cm. Så er den betrukket med et stykke stof. Nemmere kan det ikke være. Jeg har også en gammel kniplepude med valse, men den er som lige fortalt kun til lange borter o.l.

bamsefar
10-03-2008, 18:09
Britta har den så ikke svært ved at ligge fast ,(flamingoen flyver), jeg har en der er lavet af en rund bordplade med skumgummi på og overbetrukket med stof. (Dvs. udskæringen af en rund vask i bordpladen). Den bliver jo alligevel smidt væk.Fungerer udmærket.((O))

Britta S
11-03-2008, 10:46
Britta har den så ikke svært ved at ligge fast ,(flamingoen flyver), jeg har en der er lavet af en rund bordplade med skumgummi på og overbetrukket med stof. (Dvs. udskæringen af en rund vask i bordpladen). Den bliver jo alligevel smidt væk.Fungerer udmærket.((O))
Den flyver ingen steder. Den ligger hvor den skal. De andre knipledamer, som jeg går på kursus med bruger alle en magen til - undtagen en enkelt dame, som har en rund kniplepude på en drejefod. Sådan en vil jeg gerne eje. Men den koster vist spidsen af en jetjager, 1000 kr eller deromkring tror jeg.

bamsefar
11-03-2008, 15:39
Kan godt forstå du kunne tænke dig sådan en.

Kan man ikke lave den selv det kræver lige et par kuglelejer?

Britta S
11-03-2008, 15:47
Det er vist ikke noge JEG skal binde an med. Så hellere smide den tusindlap på disken at eller andet sted. Jeg skal nok få den en gang.

bamsefar
11-03-2008, 16:31
(xyk) Det var bare lige et forslag.Tak for brevet med mønstret.

birdie4760
11-03-2008, 23:41
Tak for beskrivelsen. Det er jo så simpelt at man sagtens selv kan lave et.
Når jeg nu tænker mig om har jeg heller ikke set hverken min mor eller mormor lave andet end lige borter til diverse syede ting på mit brædt. Det har jeg altid synes var kedeligt - men jeg nænnede ikke at smide brædtet ud.
De ting du laver ser meget bedre og mere spændende ud(qwe

Viktoria
12-03-2008, 00:18
Jeg har købt for flere år siden et kniplebræt, der kunne dreje i Slagelse da der var kniplemesse der - og det kostede ikke 1.000 kr.
Britta - det er stort nok til at lave de to seneste billedere du har vist - sommerfuglen og flaconen.
Der er mange gode tilbud på den årlige messe i Slagelse - orkis, knipling, garn, mønstre, materialer til at udføre knipling/orkis osv.
Messen er altid et besøg værd - ikke mindst for at få nye ideer.

birdie4760
12-03-2008, 08:55
Der er mange gode tilbud på den årlige messe i Slagelse - orkis, knipling, garn, mønstre, materialer til at udføre knipling/orkis osv.

Hvornår på året mon det foregår?

Britta S
12-03-2008, 10:14
Jeg har købt for flere år siden et kniplebræt, der kunne dreje i Slagelse da der var kniplemesse der - og det kostede ikke 1.000 kr.
Britta - det er stort nok til at lave de to seneste billedere du har vist - sommerfuglen og flaconen.

kan du huske, hvad du gav for det?
Jeg var på kniplemessen i Slagelse sidste år, men på det tidpunkt havde jeg kun lige besluttet mig for at lære at kniple, så jeg vidste ingenting om det. I år vil jeg vide lidt mere om, hvad det et jeg går og kikker på, så jeg kommer nok til at tage den store pung med. Jo, messen er helt sikkert et besøg værd.

Viktoria
12-03-2008, 20:52
Britta, jeg kan ikke huske, hvad jeg gav for mit runde, dreje kniplebræt.
Men jeg tror det var under 500 kr., men jeg købte også en lille nipsenålepude, der passe til mit bræt.
Jeg plejer at skrive under kalenderen hvornår messe er, men først når vi kommer lidt nærmere tiden.
Du er rigtig dygtig til at kniple, jeg er meget imponeret (bdk