PDA

Se fuld version : Strik 2 ærmer samtidig

hulda
27-10-2007, 00:01
Er der nogen der kan forklare mig om man kan strikke 2 ærmer samtidig på rundpind. Hvis det er muligt hvordan gør man så det?

hulda
27-10-2007, 10:38
Jeg kan nøjes med et godt billede af hvordan det ser ud når man gør det. Jeg mener jeg har set et billede engang i Vibeke´s lind bog (Nordisk strik??), men den bog har jeg ikke, og den er ikke på vores lokale bibliotek.

Susanne Toft Jensen
28-10-2007, 10:40
Jeg ved godt hvordan man gør, men om jeg kan forklar det er noget helt andet.

Hvis man strikker ærmerne samtidig på rundpind skal de syes sammen, derfor skal man lave et midterstykke mellem ærmer som man kan klippe i.

Først slå man masker op til et ærme, så slå man masker op til det stykke, som skal bruges til at klippe i, derefter slå man op til det sidste ærme og så til sidst det stykke der skal klippes i, men på den samme rundpind.

Jeg har aldrig selv prøvet det, men har læst om det. Ved at bruge den metode kan man undgå at dele garn, hvis man er i tvivl om der er nok til begge ærmer.

Håber det hjalp lidt ellers må du sige til.

hundeuld
28-10-2007, 11:06
Det er nemlig rigtig Susanne, sådan gør man...((O))

hundeuld
28-10-2007, 11:20
Det kan man godt Tusindfryd, men ideen er man kun har 1 nøgle garn i gang til begge ærmer ..

hulda
28-10-2007, 12:02
Tak Susanne. Jeg tror jeg forstår det nu.
Vil det så ikke sige, at aftagninger eller påtagninger så skal laves på samme måde som når man strikker ærmer i almindelighed?
Jeg tror jeg vil prøve denne metode. Er lige ved at være færdig med en stor bol, og har ikke rigtig lyst til at gå i gang med to ærmer.
God søndag til jer alle.

Susanne Toft Jensen
28-10-2007, 12:19
Til Hulda

Jo ind og udtagninger skal laves inden for den første maske i selve ærmet

Til Tusindfryd

Man kan godt strikke så ærmer på en rundpind frem og tilbage, hvis man ikke kan bryder sig om at klippe i det strikkede, men det er nemmre at lave mønsterstrik, der bliver ens, hvis de strikkes på den anden måde, for man undgår vrangpinden.

Personligt strikker jeg ærmer et af gangen på rundpind, og til sidst strømpepinde.

Her kommer lige en hemmelighed( det er det jo så ikke mere), jeg har faktisk først lært at strikke på strømpepinde efter at jeg blev medlem af Rokken, og nu bliver selv mine pulsvarmer strikket på strømpepinde.