Se fuld version : Hæklet sengetæppe
Ulla Pia
25-09-2007, 11:46
Hej
Jeg har hæklet over 100 store lapper i oldemorfirkanter
som en gang skal blive til et sengetæppe
men hvordan sætter man dem sammen , jeg vil gerne hækle dem sammen men ,ved ikke hvordan man gør?????????
Hvordan ????
Hilsen Ulla Pia
(H)
Christina.
25-09-2007, 11:57
Jeg syr de sammen i bakre maskeledd. Da blir ikke sømmen så synlig.
smukke1967
25-09-2007, 11:59
du kan hækle 1 fm i kanten af firkant 1, så en fm i kanten af firkant 2, så tilbage til firkant 1, spring 1 kantmaske over og hækl en fm. Det er svært at forklare, men du hækler altså skiftevis i firkant 1 og 2. Det giver lidt "luft" mellem firkanterne, og hvis du vil have større afstand kan du hækle en lm imellem fastmaskerne.
Lene Schønemann
25-09-2007, 12:15
Hej.(H)
Læg firkanterne dsammen vrang mod vrang, og hækl dem sammen med fastmasker, der bliver den nydeligste kant, men inden da, skal du om hver firkant, i hver maske hækle en fastmaske i hjørnerne tre fastmasker.
Knus fra
Lene.(bc)
Jeg har syet begge mine sengetæpper sammen i bagerste maskeled.
Har bare brugt almindelige kastesting, 1 i hver maske.
Det bliver lidt blødere, når garnet er 100% bomuld.
Lav nogle prøver, så du kan se, hvad der er bedst for dig.
bonderosen
13-12-2007, 14:48
Det var da dejligt med denne tråd. Jeg sidder også med alle disse firkanter, men har heller ikke rigtig kunnet finde ud af, hvordan jeg får dem samlet.
Jeg tror, jeg vil bruge kastestingene.
Tak
hej alle :Dher har i en dejlig måde og gør det på...
man kn vende den vej man vil om man vil se det meget eller bareen lille streg
Sammenhækling: læg to firkanter med retsiden udad begynd med 3fm i hjørnt, 2lm, 3fm rundt om næste lm-bue. 2Lm ovs. Til du kommer til næste hjørne. Nå du har hæklet 3fm tager du 2 nye firkanter og forsætter uden at afbrude garnet, intil du har 6 firkanter hæklet sammen med 6 andre firkanter derefter hækler du 6 sammen med de 6 du allerede har indtil alle 30firkanter er hæklet sammen på den lange led gør nu på sammen måde på tværs = 3fm, 2lm, 3fm, 2lm osv.
håber i kan bruge det :D jeg har stor glæde af det
jeg har bare gjord det så det hedder 5gang 5 så er det lidt nemmer at sætte samme med flere:D
god fornøjelse
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.