PDA

Se fuld version : Fuglehus med vindspil fra Bali

Haven
02-09-2007, 16:51
Syntes lige i skal se mit seneste vindspil, som jeg har fået af Thomas, han har købt det på Bali, håndlavet (bdk

Det er faktisk sådan, at der kan bo en fugl i fugle huset, men jeg tror det næppe, det vil nok larme lidt for meget, når vinden spiller i det.
Men jeg lover jer, HVIS det skulle ske, så får i billeder at se.(H)

Rysse
02-09-2007, 17:07
Flot hus. Det kan da være, der er en fugl som vil nyde at residere et sted, hvor musikken spiller.

supersine669
02-09-2007, 17:17
(bdkUtroligt flot. Hmmm.... det kan da godt være, at der kommer fugl. De er da vandt til megen larm, både biler mm.(bdk

hundeuld
18-09-2007, 23:11
Uha super du ved da hvor vi bo, her er fred og ro , men jeg kan fortælle, at der ikke er nogen der flyttet ind endnu (H)

ingeborg
19-09-2007, 07:32
Pipperne flytter jo først ind når der skal lægges æg.

Men det er jo vældig sødt - også uden fugle.

hundeuld
19-09-2007, 07:39
Seeeee der tar du helt forkert... fuglene bruger faktisk redekasserne m m til at overnatte i om vinteren ((O))

ingeborg
19-09-2007, 08:01
Neeeejjjj, ikke helt. (n)
Det er bare svært at se, om fuglene har overnattet. Der er jo ikke den samme aktivitet, som når de bygger rede og har et kuld sultne unger, der højlydt råber på mad.
Her sidder fuglene oppe på redekasserne (pænt rentgjorte, efter sommerens brug) jeg ser den ikke flyve ind eller ud.

hundeuld
19-09-2007, 08:04
Og her er der tyve knægte på spil , for mit uld der hænger ude under et halvtag får flere og flere huller, det er fuglene der snupper det, og det er dem vel undt og de flyver til redekasserne med det.. luksus fugle på første klasse i fåreuld (ghf

ingeborg
19-09-2007, 08:27
I week enden tømte og rengjorde jed redekasserne i sommerhuset.

I 2 af kasserne, var de øverste reder lavet af rødt og hvidt uld. Det er ikke mit uld de har taget af, men der må da være nogen, der mangler lidt af et tæppe eller lign.

Men lunt, blødt og farverigt har de haft det (H)

hundeuld
11-01-2008, 12:20
Så fik jeg lidt nyt at kigge på, fugle lidt nyt at spise af...
Den er egentlig til fuglefrø, men det render ud af dem for ingenting, så vi bruger at fylde solsikkefrø i den.
Købt i Aldi i sidste uge for en flad 50.-((O))

Spelsauen
11-01-2008, 16:30
Jeg synes det er et flot fuglehus fra Bali - og tænker små fugle er kloge nok til at vide, at vindspillet holder større fugle væk. Så jeg forestiller mig en større musikalsk aktivitet omkring det hus ((O))

Zep
14-01-2008, 10:02
De er knagme flot vant fuglene ovre ved jer ((O)) Jeg mangler egentlig noget dekorativt (og praktisk at rengøre) fuglefoderplads, men det kommer vel en dag - og indtil da klarer vi den nok alligevel. En af dagene her skal jeg i haven og ordne forskelligt og da skal der vand (eller sand) i den udtjente parasolfod, så juletræet kan stå oprejst med fuglemad på (t)

Jeg kastede lige en halv posefuld æbler ud, som der ikke rigtig var afsætning på indendørs... Først fik den gamle, Maskemis fornøjelse af at jagte de trillende æbler og sidenhen kommer alle de dominerende Solsorte og forsyner sig ((O)) De er iø meget begejstrede for min hestemøg/halm i haven, som er begyndelsen til nye bede... Der er sikkert lækker småkravl deri, som smager godt, mens de kratter til alle sider (ghf

hundeuld
14-01-2008, 11:17
Et gammelt havebord der ikke kan mere 13566, prøv at fodre under det, så skal du se løjer 13565

Zep
14-01-2008, 15:44
Ja jeg havde også Haven's havebord i tankerne, da jeg så et egnet et på containerpladsen i formiddags. Men jeg havde ikke mulighed for at få det med hjem.

Så istedet for at tage mig en "morfar" her over middag, gik jeg igang med starten på et fodersted. Det er ikke færdigt, men bedre end ingenting nu og her - og fuglene ser godt tilfreds ud indtil videre. Og det er jo ikke til at vide, om vinteren pludselig sætter ind, selvom det er mildt og rimelig tørt herovre for tiden...

Foderplads før, hvor jeg bare kastede Solsikkefrø direkte på jorden.
13574

Start på mere beskyttet foderplads.
13575

hundeuld
14-01-2008, 19:50
Ja, bare der er lidt læ, og sådan at rovfuglene bruger pladsen til at få sig en lækker fuglesteg...((O))

Zep
18-01-2008, 19:44
Rovfugle ser vi stort set ikke til her - højst rovkatte... Fuglene ser ud til at være temmelig glade for det nye ly ((O)) Faktisk har jeg de seneste dage måttet hoste op med ekstra mad. Igår havde jeg en sjov oplevelse.

En fasankok har gennem nogen tid dineret her. Igår kom jeg kørende hjem fra byen og måtte tage farten af ved indkørslen til foderstedet (jeg holder i den anden indkørsel). Grunden til dette var, at en hel flok fasanhøns, vel 7-8 stykker var ved at passere vejen og ind ad indkørslen nærmest i gåsegang. Så fasankokken har åbenbart inviteret damerne på en bid Solsikker (ghf

hundeuld
18-01-2008, 22:32
Uha hvor er de stolte de kokke, og her har vi kamp næsten 1 gang om ugen hvis der er en fremmed kok der kommer for nær deres harem..