PDA

Se fuld version : endelig færdig med bort

brikvæver
27-08-2007, 11:10
Min middelaldekjole skal pyntes med fine bånd, jeg fandt et meget flot mønster - og nu er jeg klar til at sy det på.
Tror det bliver meget flot.

Mvh
brikvæver

hundeuld
27-08-2007, 11:16
(bdk(bdk woouw(bdk(bdk

Zep
27-08-2007, 11:43
Hvor er de bare skønne (qwe

brikvæver
27-08-2007, 11:49
Der spørges, om man kan væve sådanne mønstre på spjældvæv - og det kan man ikke, man er nødt til at bruge brikker, der er trådet med 2 tråde af hver af de 2 farver, og så dreje brikkerne individuelt efter drejerapport/mønster.
På spjældvæv kan man lave "striber" - og her er farvesammensætningen især vigtig, og man kan også lave smukke bånd på den måde.
I øvrigt, tak for jeres ros.

Mvh
brikvæver

hundeuld
27-08-2007, 12:33
Jo, mere jeg kigger på dem, jo mere imponeret er jeg.. hvilket arbejde der er lagt i dem..

ellis
27-08-2007, 14:57
For noen flotte bånd....
Jeg er mektig imponert...
Har såvidt forsøkt med brikkevev for mange år siden, og lærte da ihvertfall at det gjaldt å holde tungen rett i munnen både når man skulle tre brikkene og snuingen....
Håper jeg får se kjolen når den blir ferdig....

ingeborg
27-08-2007, 15:31
Jeg er vildt imponeret. ((O))
Jeg anede ikke, at der kunne laves så flotte mønste.

brikvæver
27-08-2007, 19:15
jamen jamen, så må jeg jo lægge billede ind af kjolen, når den er færdig, det gør jeg gerne.
Mvh
brikvæver

mutti
27-08-2007, 19:29
De er bare super flotte. Jeg er meget imponeret (bdk

Salvia
27-08-2007, 23:10
Meget smukt bånd. (bdk(bdk

Lærte engang brikvævning, og kunne godt tænke mig at lære det igen. I min lille lejlighed vil det desværre blive nogle meget korte bånd... Men hvis jeg engang flyttet til noget større, skal jeg helt bestemt brikvæve igen. (H)

- Salvia

brikvæver
27-08-2007, 23:36
Jamen Salvia, man behøver faktisk ikke ret meget plads for at brikvæve.
Jeg selv væver på et vævebræt (se på min hjemmeside - eller på youtube -søg tablet weaving, der ligger 3 små videoer af mine: birka, celtic og tablet weaving) Brættet er 1,20 cm og gør, at jeg sidder ordentligt og kan væve i timevis uden at blive træt i ryggen.
Kan du ikke selv lave et bræt, kan du væve på et spisebord med en skruetvinde som holder, så det KAN lade sig gøre, også på små steder.

Så - hvis du virkelig har lyst, så er det bare at komme i gang - men pas på, - man bliver bidt af det.

Mvh
brikvæveræøs

Salvia
28-08-2007, 09:09
1,20 m er ca. det halve af mit opholdsrum, på den ene led. (:) (Bor i en 1-værelses, med kat og en flok marsvin). Har undersøgt det, og uanset hvorledes jeg vender og drejer det, er der ikke plads til at brikvæve i min lejlighed. Her er småt - men godt ;)

Venter med brikvævningen, og laver andre sysler i stedet for.

Salvia