PDA

Se fuld version : Ulden vinterheldragt til brug i barnevogn...

Zep
06-08-2007, 07:10
Efter planen skal jeg være faster til en dreng i januar (z) Min svigerinde spurgte mig igår, om jeg kunne strikke en ulden heldragt til brug i barnevognen istedet for flyverdragt... Hun havde et billed i hovedet, hvor der går en lynlås fra den ene fod til den modsatte skulder... Jeg sidder og spekulerer på, om ikke sådan en skal være filtet mon?

Er der nogen der kan hjælpe med en opskrift?

hulda
06-08-2007, 15:55
Hvis du er god til at sy, så har Onion en god opskrift til en kørepose/dragt. Så kunne du evt. købe noget filtet uldstof og sy dragten af det.

Dorit
06-08-2007, 18:50
åhhhhhh tillykke med det Zep, det er väl läkkert med sådan en baby (awd !!!

jeg skal osse väre faster...men först i begyndelsen i februar...vi ved ennu ikke hvad kön....hmmmmmmmmm men min svigerinde har bestillt en datter...håber at de får en sön så er der da håb for fler börn der(ghf...nå men min bror har bestillt dåbskjolen, og så er babydynen bestillt...jeg fick et stykke stof af min svigerinde da hun kun var en stor teenager....det hade hun köpt for hun syntes det var så fint...men efter at ha kigget mere på det kom hun frem til at det nok mest var for börn, det er hvidt med jordbär...så nu skal det blandes med en lysegrön, en mörkegrön, hvid, röd, et bamse stof og så er der lige det sidste stof der skal bestemmes og så får hun det tilbage som en baby dyne

Zep
07-08-2007, 06:45
Så har jeg bestilt turkisblå Tove uldgarn (H)Så der er lidt at gå til, hvis regntiden vender tilbage og jeg skulle blive færdig med vanter og sokker.

Jeg foretrækker at strikke, for det kan jeg have med mig, hvor end jeg går. Så symaskinen er ikke ligefrem slidt, selvom den skal have repareret et par knapper... Men udmærket idé Hulda, tak.

Tillykke også til dig Dorit (z) Jo det er bare herligt med sådanne små størrelser! Især når de ikke skal forstyrre min nattesøvn *GGG* Det lyder til at blive en rigtig flot babydyne! Husk lige billed, inden de får den.

Jeg blev i grunden også ganske glad, da min svigerinde selv spurgte om den vintersag der... Da vores ældste blev født, fik jeg en masse strikket af nogle, som ville glæde os. Men altså, det var ikke lige sådan noget tøj, jeg syntes særligt godt om og en del i syntetisk garn, som jeg ikke brød mig om til en nyfødt. Så meget af det blev desværre bare gemt til minde. Synd for der var jo arbejde og god mening bag... Så havde min svigerinde ikke selv spurgt, så havde jeg gjort det om en måneds tid for at det kan være noget, de har glæde af... Og lige nu glæder jeg mig til at lave den kørepose, som jeg ikke har prøvet før men med teknikker, jeg kender til min lille nevø (H)Og så skal hans storesøstre have vanter og sokker, for de har også fødselsdag i januar...

Zep
13-08-2007, 15:51
Vil bare lige "pippe", at den vordende mor idag har set opskrift/billed samt garn og var vildt begejstret (z) Og dermed søger jeg ikke længere. Takker for hjælpen!

Zep
10-12-2007, 20:42
Så nærmer det, for mig, store projekt sig sin afslutning (H)Uh jeg håber, den ender med at blive vellykket (x)

Zep
03-01-2008, 21:58
Så ligger der et billed af den her: http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=6269 Jeg skal afsted og aflevere den imorgen - og det glæder jeg mig til (H) Endnu engang tak for hjælpen!

hundeuld
03-01-2008, 22:34
Hvor er den blevet god Zep hatten af for dig...(bdk

Zep
03-01-2008, 23:08
Man må sige, at den lille mand allerede har snoet sin faster omkring lillefingeren, når han sådan på forhånd har lokket hende til et strikketøj over længere tid (puha) (t) Tak for roserne, jeg synes også selv, den er blevet, som den skal være (R)

ingeborg
04-01-2008, 00:32
Nøj, hvor er den flot (bdk

Rigtig god gave til en lille vinterbaby

Zep
04-01-2008, 13:02
Hos moderen bragte den ihvertfald lykke. Jeg har lige været nede og aflevere den, så hun også har den klar, inden det går løs - og hun var ellevild med den ((O))

Jeg glæder mig til at se, hvordan andre kommer til at se ud efter den opskrift(H)

Unger
05-01-2008, 16:10
Hej Zep,

Tak for opskriften - nu er garnet købt og jeg skal igang, men så bliver jeg pludselig i tvivl om hvilken pind jeg skal bruge. I opskriften står der både 3 og 3½ men det er ikke nærmere beskrevet hvilken jeg skal bruge til for- og bagstykke... Hvad gjorde du? Formoder at det må være 3½, men nu vil jeg alligevel lige høre dig

Kh Unger

Zep
05-01-2008, 16:24
Jeg kom frem til det samme som dig - og strikkede med 3½ ((O))

Unger
27-01-2008, 15:54
Hej Zep,
Nu har jeg igen brug for en livline i forbindelse med køreposen (Å)

Er godt nok ikke helt nået dertil endnu, men sidder og læser videre i opskriften om hvordan man skal strikke en rib-bort hele vejen rundt fra højre forstykke, rundt i hætten og videre ned på venstre forstykke. Der står så at borten skal strikkes til den er 3 cm og herfter lægges dobbelt - gjorde du også sådan? Og hvad så med knaphullerne? Hvad sker der med dem når borten foldes? Har lige lidt svært ved at se det for mig (sos)

Unger

Zep
27-01-2008, 16:20
Ja den fattede jeg heller ikke. Så jeg har ikke lagt den dobbelt.

Unger
27-01-2008, 16:23
Tak! :o) Hvor bred strikkede du den så? Og strikkede du den stadig 1r, 1vr, 1 r, 1 vr ?

Zep
27-01-2008, 16:35
Jeg strikkede den 3 cm. bred og efter forskrifterne, bortset fra det med at lægge den dobbelt - og den var ikke for bred af den grund i mine øjne.